Motordrivet garaget?
Moderator: Redaktion
- metchristian
- Teslaägare
Motordrivet garaget?
Homelink, försöker hitta men lyckas inte hitta:
Vilka motordrivna garagePortar är kompatibla med teslas homelink?
Tycke jag läst till mig att det kostar ca 3500 att få det till model 3. Men då jag ska köpa ny garageport så skulle jag vilja veta vilka som är kompatibla med tesla.
Tycke jag läst till mig att det kostar ca 3500 att få det till model 3. Men då jag ska köpa ny garageport så skulle jag vilja veta vilka som är kompatibla med tesla.
Re: Motordrivet garaget?
Homelink är väl en standard?
Dvs stödjer båda produkterna det så ska det väl funka?
Dvs stödjer båda produkterna det så ska det väl funka?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Kika här för kompatibilitet och info:
https://homelink.com/tesla
Det ska vara en väldigt konstig modell om den inte är kompatibel. Homelink fixar i princip det mesta.
Det ska vara en väldigt konstig modell om den inte är kompatibel. Homelink fixar i princip det mesta.
- metchristian
- Teslaägare
Tyckte mig läsa till att homelink sänder i 868mhz medan många garagedörrar sänder i 433...helix skrev:Kika här för kompatibilitet och info:
Ska kika in länken...
Mitt garage har 433mhz med rullande kod och jag använder Homelink dagligen i min Model 3metchristian skrev:
Tyckte mig läsa till att homelink sänder i 868mhz medan många garagedörrar sänder i 433...
Ska kika in länken...

- metchristian
- Teslaägare
Vad har du för garage?helix skrev:Mitt garage har 433mhz med rullande kod och jag använder Homelink dagligen i min Model 3metchristian skrev:
Tyckte mig läsa till att homelink sänder i 868mhz medan många garagedörrar sänder i 433...
Ska kika in länken...
Jag har port ifrån garageport experten och jag får inte till det med ihop parningen strular även med min Nissans garageöppnare
Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
Vad är det som inte fungerar? Läser bilen in nyckeln?PhR34k skrev:Jag har port ifrån garageport experten och jag får inte till det med ihop parningen strular även med min Nissans garageöppnare
Min X's homelinkenhet behövde en nollställning av Tesla för att fungera.
Kan inte para ihop bilen med motorn. Den läser inte in den. Pratade med garageport experten och de sa att det inte är kompatibla
Vad heter din motor? Finns annars enkla saker att koppla in på öppningsknappen också.PhR34k skrev:Kan inte para ihop bilen med motorn. Den läser inte in den. Pratade med garageport experten och de sa att det inte är kompatibla
Vet faktiskt inte (förutom att porten är från UNA-portar, men det har vad jag vet inget att göra med kontrollenheten för öppning). Det är garage i en BRF. Däremot vet jag att det är 433mhz eftersom det står på fjärrkontrollen samt även specat på kontrollboxen i garaget som jag mixtrade med när jag programmerade Teslan. Letade efter märke på portöppnaren, men det står ingenstans och är "no-name".metchristian skrev:Vad har du för garage?helix skrev:Mitt garage har 433mhz med rullande kod och jag använder Homelink dagligen i min Model 3metchristian skrev:
Ska kika in länken...
- Pigi71
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/pierluigi20337
Hi,metchristian skrev:Homelink, försöker hitta men lyckas inte hitta:
To be precise, retrofitting Homelink will cost you 4715 kr in total.
/Pierluigi
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
- metchristian
- Teslaägare
Wow det är det inte värt... blir att använda hörmann:s medföljande fjärr.... (blir en hörmann port från garageportexperten)Pigi71 skrev:Hi,metchristian skrev:Homelink, försöker hitta men lyckas inte hitta:
/Pierluigi
Köp en iSmartgate, så kan du öppna/stänga med röstkommando, app eller sensor. Går även göra porten "smart" genom att sätta olika scenarion som bestämmer under vilka omständigheter porten ska öppnas/stängas, givetvis även koppla ihop med ett smart hem så att belysning på uppfart och i garage tänds efter behov/status. Kostar 1600kr och är värd varenda krona.metchristian skrev:Wow det är det inte värt... blir att använda hörmann:s medföljande fjärr.... (blir en hörmann port från garageportexperten)Pigi71 skrev:Hi,metchristian skrev:Homelink, försöker hitta men lyckas inte hitta:
/Pierluigi
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Det finns också billiga manicker på valfri Kina-site som kan lösa ditt problem, iaf om du har ingång för extern trigger på din port, se tidigare diskussion, min ”manick” funkar utmärkt för typ en femtiolapp:
viewtopic.php?f=51&t=15788&p=326776#p326776
/fth
viewtopic.php?f=51&t=15788&p=326776#p326776
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Det är absolut värt det.metchristian skrev:Wow det är det inte värt... blir att använda hörmann:s medföljande fjärr.... (blir en hörmann port från garageportexperten)Pigi71 skrev:Hi,metchristian skrev:Homelink, försöker hitta men lyckas inte hitta:
/Pierluigi
Det händer var och varannan dag att jag är ute i trädgården helt utan nycklar och behöver något från garaget. Istället för att gå in och hämta garagenyckeln så triggar man homelink och öppnar via tesla-appen.
Samma för mig. Var ju tvungen att prova iallafall. Model S 2016 i mitt fall. Bilen känner av "nyckeln" men motagaren vill inte lära in bilen i nästa steg. Synd att deras inte funkar, för Garageportexperten är ju rätt så stora.PhR34k skrev:Kan inte para ihop bilen med motorn. Den läser inte in den. Pratade med garageport experten och de sa att det inte är kompatibla
Model S 75D 2016 Midnight silver
- Gustafsson
- Teslaägare
Som jag skrivit i ett par andra trådar i detta ämne så löste jag det med ett homelink kompatibelt relä (Sommer) från just garageportsexperten. Detta kopplas in till garageportsmotorn och fungerar felfritt. Programmeringen till bilen funkade direkt. Inte helt gratis- ca 1500 tror jag, men då får man ju också en extra fjärrnyckel.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
- fth
- Teslaägare
Jag har inget eget garage, men var lite nyfiken på Homelink för ett par år sedan, och testade att koppla ihop bilen med en liten relä-manick från Kina, jag har skrivit om detta tidigare här på TCS.
Den kostade typ en femtilapp med frakt och funkade perfekt på första försöket, kanske något att testa istf att betala tusenlappar för vad som ser ut att vara exakt samma sak?
/fth
Edit: jag ser att jag skrev samma sak i denna tråd för några månader sen, det gjorde tydligen inget större intryck då heller
Den kostade typ en femtilapp med frakt och funkade perfekt på första försöket, kanske något att testa istf att betala tusenlappar för vad som ser ut att vara exakt samma sak?
/fth
Edit: jag ser att jag skrev samma sak i denna tråd för några månader sen, det gjorde tydligen inget större intryck då heller

Har en gpe200 från garageportexperten och den funkar utmärkt med min model 3.
https://www.mellbygarage.se/sv/webbshop ... roll-mini/
Har en sådan fjärr och motorn heter Magic 600, Crawford är märket, funkar den motorn med Tesla?
Hittade detta inlägg så fungerar nog.
Har en sådan fjärr och motorn heter Magic 600, Crawford är märket, funkar den motorn med Tesla?
Hittade detta inlägg så fungerar nog.
morrhugg skrev:Magic 600 funkar, den har jag.
Ok, det är ju intressant. Det är ju GPE200 jag har men den vill inte funka med min Model S. Ska man dra slutsatsen att det funkar med nyare bilar som Model 3 då ... verkar så.fodogen skrev:Har en gpe200 från garageportexperten och den funkar utmärkt med min model 3.
Model S 75D 2016 Midnight silver
- Gustafsson
- Teslaägare
Tror inte 443 MHz funkar. Min Sommer är på 888 MHz. Men det kanske finns billiga kina för 888 också.fth skrev:Jag har inget eget garage, men var lite nyfiken på Homelink för ett par år sedan, och testade att koppla ihop bilen med en liten relä-manick från Kina, jag har skrivit om detta tidigare här på TCS.
/fth
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
- fth
- Teslaägare
Funkar utmärkt med min X iaf, har Tesla ändrat frekvens i Model 3?Gustafsson skrev:Tror inte 443 MHz funkar. Min Sommer är på 888 MHz. Men det kanske finns billiga kina för 888 också.fth skrev:Jag har inget eget garage, men var lite nyfiken på Homelink för ett par år sedan, och testade att koppla ihop bilen med en liten relä-manick från Kina, jag har skrivit om detta tidigare här på TCS.
/fth
/fth