Automatisk upplåsning
Moderator: Redaktion
Automatisk upplåsning
Har kopplat BT från telefon till bilen , har appen och även nyckel i fickan men när jag går fram till bilen så händer inget när jag trycker på handtaget?
Nått jag missat?
Nått jag missat?
2021 MS+
Re: Automatisk upplåsning
Kan bero på att batteriet i foben börjar bli dåligt. Det ska funka att ha nyckeln i fickan, har inget att göra med din mobil.
Med vänlig hälsning,
Micke
Med vänlig hälsning,
Micke
Model S75D. Beställd 26 oktober. Levererad 6 mars. AP2, vita "skinnsäten", sjukt skön bil!
Du behöver slå på "Passive Entry" i inställningar
Tror det ligger under Säkerhet.
Dock kommer det inte räcka att ha med mobilen på en Model S, utan du behöver ha en keyfob i närheten.

Dock kommer det inte räcka att ha med mobilen på en Model S, utan du behöver ha en keyfob i närheten.
Senast redigerad av MartinGBG, redigerad totalt 1 gånger.
SÅLD: Model S 100D 2019 - Vitmetallic, Premium Interiör, Stora glastaket, APH4-hårdvaran
SÅLD: Model X 90D 2016 - Svartmetallic, 7-Sits, Premium-paket m ventilerade säten, AP2
Model S Long Range Plus 2021 - Vitmetallic - Crémeinteriör
SÅLD: Model X 90D 2016 - Svartmetallic, 7-Sits, Premium-paket m ventilerade säten, AP2
Model S Long Range Plus 2021 - Vitmetallic - Crémeinteriör
Har precis hämtar bilen då den är ny så borde vara nya batterier i den kan ju tyckas
2021 MS+
- OfarligTesla
- Teslaägare
Har du ställt in det så i inställningarna då? Min S hade iaf inte "walk-up unlock" igång när jag tog leverans.
Passiv uplåsning var inte aktiverad så nu ska det nog funka hoppas jag
2021 MS+
Tänk dock på att det är en säkerhetsrisk, och en orsak till att Tesla numera inte har det aktiverat som standard.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halla ... -din-tesla
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halla ... -din-tesla

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- Monark1954
- Teslaägare
När man aktiverar "Passive entry" så inleds även aktivering av "Pin to Drive" för ökad säkerhet. Man måste sen aktivt välja bort Pin till Drive.
Slutade med att jag inte aktiverade Passive entry och låser upp med fobben tills vidare.
Pin to Drive är lite småjobbig, vid flera korta stop.
Brevlåda ptd, framför huset ny ptd etc.
Men det blir nog Passive Entry med Pin To Drive på nya bilen.
Slutade med att jag inte aktiverade Passive entry och låser upp med fobben tills vidare.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Skulle vilja ha PTD när t.ex. inte mobiltelefonen är kopplad = jag slipper slå in, men "tjuvarna" måste ha pin...Monark1954 skrev:När man aktiverar "Passive entry" så inleds även aktivering av "Pin to Drive" för ökad säkerhet. Man måste sen aktivt välja bort Pin till Drive.
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.