"Revolution" hos Tesla: Enligt rapporten ska servicen vara 10 gånger bättre än i resten av branschen.
Musk: Mer reparationspersonal
Så målet är tydligt och som vanligt ambitiöst. Det vill Musk bland annat uppnå genom att en större andel servicecenterpersonal faktiskt reparerar bilar, som han sa enligt Electrek. Det absoluta antalet Tesla-mekaniker borde också "definitivt" öka. Dessutom ser vd:n för sig en större specialisering i verkstäderna, liknande hans elbilsfabriker.
Observation: Många nya bilar behöver in på service inom 30 dagar.
Root-cause analysis: Vi behöver bli bättre på service?
Gör dom? Sen dom började leverera bilar från Kina är det väl ytterst få som behöver det?
"Tesla Service Centers need Elon's attention because 33% of buyers in Q1 2022 said Tesla kept the car overnight for at least 1 day for repairs during the first 30 days of ownership. This compares to 20% in 2021 and 23% in 2020. So, repair times are getting longer."
Problemet med den där statistiken är inte ordet "overnight" (som löses genom mer personal på SC), utan det är 33% som borde vara 3% om man kunde tillverkar bilar på ett bra sätt (i Fremont huvudsakligen).
Observation: Många nya bilar behöver in på service inom 30 dagar.
Root-cause analysis: Vi behöver bli bättre på service?
Gör dom? Sen dom började leverera bilar från Kina är det väl ytterst få som behöver det?
"Tesla Service Centers need Elon's attention because 33% of buyers in Q1 2022 said Tesla kept the car overnight for at least 1 day for repairs during the first 30 days of ownership. This compares to 20% in 2021 and 23% in 2020. So, repair times are getting longer."
Problemet med den där statistiken är inte ordet "overnight" (som löses genom mer personal på SC), utan det är 33% som borde vara 3% om man kunde tillverkar bilar på ett bra sätt (i Fremont huvudsakligen).
Kanske hoppar in mitt i en längre konversation men basdatan på den där undersökningen kan inte användas för att anta att 33 % av alla som köpt behöver service. Det är ju mestadels folk som behövt service som fyllt i uppgifter om service i dokumentet.
Kanske hoppar in mitt i en längre konversation men basdatan på den där undersökningen kan inte användas för att anta att 33 % av alla som köpt behöver service. Det är ju mestadels folk som behövt service som fyllt i uppgifter om service i dokumentet.
Där har du en poäng. Jag har inte kollat upp till vem eller hur frågan ställdes. Men påståendet är "33% of buyers" är källans och inte mitt.