Jaha, det här var ju lite kul och ganska märkligt, men i helgen så dök den mystiska ikonen upp, tillsammans med informationsmeddelandet.
Batteriet var på 74% (inte högsta sedan mitt första inlägg), temperaturen var mellan -4 och -7 (inte heller den lägsta temperaturen sedan mitt första inlägg).
Har däremot inga inställningsmöjligheter, som jag sett att vissa har,
Det var en stor skillnad mot hur det var när jag postade mitt första inlägg, nu "bromsade" och stannade bilen så som i somras, upplevde inte heller att bilen "jazzade" under regen braking, som den gjort tidigare, utan ikonen och vid kalt/halt väglag. Ett stort plus från mig.
När det var aktiverat så, var energilinjen inte "prickig" och den blev inte grön vid bromsning, vilket visuellt stämmer med verkligheten.
Men, det är ju en Tesla, så,
Helt plötsligt var ikonen borta och vid gassläpp så "jazzade" bilen och det var ytterst svag regen braking. Undra om den kommer tillbaka under veckan?
Vi har under tiden fått 2022.44.2 installerat, så det måste ha aktiverats med den versionen, men som jag skrivit, så har det har varit både kallare och vi har haft batteriet laddat till 92%, utan att Blended regen braking aktiverats.
/M