Telefon slutar öppna bilen
Moderator: Redaktion
Telefon slutar öppna bilen
Efter att ha fungera bra med att använda telefonen för att öppna och aktivera bilen, slutade det fungera först för min fru. Öppna via appen fungerade dock. Jag tog bort hennes telefon och parade ihop den på nytt. Då började det fungera igen. Efter ca en vecka reagerade bilen inte på min telefon.
Vad kan ha hänt?
Vad kan ha hänt?
- Trevlig
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Re: Telefon slutar öppna bilen
Hände samma för mig, startade om telefonen och det fungerade igen...
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Prova även med att sätta mobilen i flygplansläge i 5-10min så hoppar det igång igen.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Hände samma för mig för nån månad sen. Provade allt under en veckas tid, men det enda som hjälpte var att ta bort mobilnyckel och para ihop igen i bilen
Det jag lärde mig då var att man både kan öppna och starta bilen från Appen. Annars hade jag inte kommit hem.
För mig föregicks detta av att larmet gick några gånger, troligen en fluga.
Så en bug triggar en annan bug?
Det jag lärde mig då var att man både kan öppna och starta bilen från Appen. Annars hade jag inte kommit hem.
För mig föregicks detta av att larmet gick några gånger, troligen en fluga.
Så en bug triggar en annan bug?

M3 LR -20 vit/vit, 18”
Det räcker med 10-15 sekunder i flygplansläge.
Jag skrev det i någon tråd tidigare.

Bra att vi hjälps åt här i forumet.
Jag hade också problem. Det var efter en uppdatering av appen. Lade ett ärende och fick följande svar:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Tack för alla svar. Då vet jag till nästa gång. Nu fixade jag det genom att ta bort telefonen och para om den.
Ser ut som att du har en iPhone. Men om du har en Android /Samsung så brukar den ha en tendens att strypa bakgrundsaktiviten i appar om du manuellt inte väljer att den inte ska göra det för just Teslas app. Ibland verkar den även glömma bort att man ställt in det efter större uppdateringar i Android.
Model Y Performance 2022
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
För iPhone måste man tillåta att Tesla-appen alltid får läsa position(dvs även i bakgrunden), annars funkar nyckeln mkt sämre.detay skrev: ↑15 jul 2023 10:35Ser ut som att du har en iPhone. Men om du har en Android /Samsung så brukar den ha en tendens att strypa bakgrundsaktiviten i appar om du manuellt inte väljer att den inte ska göra det för just Teslas app. Ibland verkar den även glömma bort att man ställt in det efter större uppdateringar i Android.
Titt som tätt frågar iPhone om man vill fortsätta låta Tesla-appen att alltid kunna läsa position och då bör man förstås inte råka välja nej.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Öppna appen, det brukar fixa problemet för mig mig.
Zeekr 7X beställd
Tesla Model Y LR Q1 2022, Röd, Svart interiör, 20" (såld)
Tesla Model Y LR Q1 2022, Röd, Svart interiör, 20" (såld)