För några veckor sedan blev min 3:a påkörd medans jag stod parkerad. Bucklad och repad ganska ordentligt, men ingen allvarlig skada.
Motparten lämnade lapp och allt är anmält till våra försäkringsbolag. Trygg hansa har hand om vagnskadan, mitt vanliga bolag är IF. Trygg hansa hanterar ärendet eftersom bilen är under vagnskadegaranti. Försäkringsbolagen är överens om att min motpart är vållande, och jag behöver därmed inte betala någon självrisk. Bra så!
Nu till kruxet:
Jag bor i Luleå, närmaste skadeverkstad ligger i Sollefteå 6h enkel resväg med bilen.
Efter som bilen är körbar med de ytliga skador jag fått så säger Trygg Hansa att jag själv måste köra bilen till verkstaden

Rimligtvis måste jag åka dit två gånger också eftersom jag knappast kan sitta och vänta medan den lagas. Kommer då ta mig fyra dagar på resa, alternativt att jag kanske själv betalar en biltransport.
Någon som varit med om likande

Min förhoppning är att motpartens bolag täcker mina kostnader för en biltransport, men första beskedet jag fick var att det inte fungerar så. Ärendet är under hantering, men hade varit intressant att höra om fler varit i min situation?