Extra ljus Highland?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

maangee

Extra ljus Highland?

Inlägg av maangee »

Nu när mörkret är här så upplever jag att helljuset inte riktigt duger fullt ut. Min Kia ceed har tre runda led extraljus och då blir det ljust på riktigt:)

Men behöver inga värsting lampor, tänker att en led bar duger gott. Gissar att den bör monteras under regplåten för minimal åverkan på bilen.

Dock förlorar man ju smidigheten med den adaptiva funktionen och får köra med on/off istället men det är ok.

Är det krångligt att koppla in elen mellan extraljusen och bilen? Finns väl inget att koppla med i området vid ”motorhuven”?

Kanske finns firmor som monterar extraljus på en Tesla i Örebro trakten, som är erkänt duktiga?
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Extra ljus Highland?

Inlägg av jonasl »

Har för mig att XBB och den andra styrningen som finns (minnet är dåligt..) är så smarta att de bländar av extraljuset så fort matrisljusen bländar av på någon sektion. Dvs man kan köra auto.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
manneson

Re: Extra ljus Highland?

Inlägg av manneson »

jonasl skrev: 14 okt 2025 11:00
Har för mig att XBB och den andra styrningen som finns (minnet är dåligt..) är så smarta att de bländar av extraljuset så fort matrisljusen bländar av på någon sektion. Dvs man kan köra auto.
Det är så man vill ha det ja.

Numera finns det väl också ledramper med fristående avbländning. Dvs de bländar av zoner med sin egen sensor.
Dvs har man en bil med ”dumt” ljus kan man skaffa en sån för att få ”matrix”.
Skriv svar