Jag har haft många bilar tidigare med sikträffla, en fantastiskt bra grej att ha, men det verkar vara hart när omöjligt att hitta någon som gör detta nu för tiden.

Moderator: Redaktion
Kanske inte så konstigt med tanke på att bilglasmästarna lever på högmarginalprodukter som torkarblad. Kan tyvärr inte hjälpa dig med någon information.Tjell skrev:Är det någon som vet om någon glasmästare som fortfarande har kvar grejer och kan få dit sikträfflor på min bil?
Jag har haft många bilar tidigare med sikträffla, en fantastiskt bra grej att ha, men det verkar vara hart när omöjligt att hitta någon som gör detta nu för tiden.
Kolla länken tre inlägg över dittapkungen skrev:Vad är en sikträffla?
Trodde inte att det var en sån först. Eftersom det hette säkerhetsräffla och hade med vindrutetorkare o göra. Jag trodde sikträffla va som nån form av sikte i vindrutan hehe.HelectriC skrev:Kolla länken tre inlägg över dittapkungen skrev:Vad är en sikträffla?
Bara Merca som kör med sikteapkungen skrev:Trodde inte att det var en sån först. Eftersom det hette säkerhetsräffla och hade med vindrutetorkare o göra. Jag trodde sikträffla va som nån form av sikte i vindrutan hehe.HelectriC skrev:Kolla länken tre inlägg över dittapkungen skrev:Vad är en sikträffla?
Vi lever definitivt inte på några högmarginalprodukter som torkarblad, marginalen på dem är försumbart. Det är mer en tjänst vi tillhandahåller.Kanske inte så konstigt med tanke på att bilglasmästarna lever på högmarginalprodukter som torkarblad. Kan tyvärr inte hjälpa dig med någon information.
HelectriC skrev:Bara Merca som kör med sikteapkungen skrev:Trodde inte att det var en sån först. Eftersom det hette säkerhetsräffla och hade med vindrutetorkare o göra. Jag trodde sikträffla va som nån form av sikte i vindrutan hehe.HelectriC skrev:Kolla länken tre inlägg över dittapkungen skrev:Vad är en sikträffla?
Om du hittar vart man får tag på dessa så berätta!Tjell skrev:Jo, det är säkert så att jag är en av de sista som vill ha en sikträffla. Däremot tänkte jag inte på att rutor idag kan vara tunnare, så som du säger... Jag tror jag ska försöka få fatt p åtejpvarianten igen. Det var Skarins Glas i Alingsås som satte dit sån vid ett par tillfällen, flera år sedan. De håller inte så länge, kanske två år, men de försvagar ju inte rutan.
En sikträffla är en särskild sorts fiskedon som används för att fiska sik:apkungen skrev:Vad är en sikträffla?
Det är Sikhernas årliga konvent som i år hålls i Los Angeles, där stora mängder Indier alltså träffas och utbyter religiösa erfarenheter på Sik träff LA.apkungen skrev:Vad är sikträffla?