Så det blev fyrhjulsdrift och "autopilot" som förhandstippat
Moderator: Redaktion
Så det blev fyrhjulsdrift och "autopilot" som förhandstippat
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Re: Så det blev fyrhjulsdrift och "autopilot" som förhandsti
.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
0-100: på 3,3sekunder
691 HP
Toppfart: 250 kmh
Här behövs 21"hjul!
och som grädde på moset Autopilot med automatisk farthållning baserad på hastighetsskyltar.
Vad väntar vi på, Hybris med flera: dags att byta!
691 HP
Här behövs 21"hjul!
och som grädde på moset Autopilot med automatisk farthållning baserad på hastighetsskyltar.

Skulle tro att "grannen" Christian Von Köenigsegg försöker trycka orderknappen just nu.. verkar dock inte gå att beställa någon modell just nu via svenska hemsidan. 

Vad gör den "etablerade" fossibilindustrin nu?
Säger dom:
Vi har varit längst tid på marknaden!
Vi är störst!
Vi gör den snabbaste bilen med dubbelgrill (njurar).
Vi har en stjärna på huven.
Vorsprung durch technik?
Med denna hybrid kör di 5 mil på el!
Das Auto!
Vi är skandinaver fast lite inblandning av rikemän från Kina och Paris.

Säger dom:
Vi har varit längst tid på marknaden!
Vi är störst!
Vi gör den snabbaste bilen med dubbelgrill (njurar).
Vi har en stjärna på huven.
Vorsprung durch technik?
Med denna hybrid kör di 5 mil på el!
Das Auto!
Vi är skandinaver fast lite inblandning av rikemän från Kina och Paris.

Senast redigerad av Delta, redigerad totalt 1 gånger.
Japp, någon som vill köpa en begagnad P85+ extra allt, kan säkert kontakt HybrisDelta skrev:0-100: på 3,3sekunder
691 HP
Här behövs 21"hjul!

Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Jag är smått besviken på Hybris som numera kör omkring i en medioker Tesla...
Skylt på passagerarsidan behövs: "Varning för whiplashskador vid acceleration" 

Vi är snälla och imponerade både av Hybris och Musk!mickeisol skrev:Retstickor!!!
Nu ska vi vara snälla.
S60D/S85D lev start i feb ja. P85D lev start december i USA.Svenssons skrev:Dom har inte hunnit översätta svenska beställningssidan men på den amerikanska går följande läsa om Dual Motors att leveranser av dessa kommer att börja i februari. Autopilot är väl inkluderat redan sedan ett tag, i alla fall på amerikanska modeller. Krävs då bara mjukvaruuppgradering.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Någon som ser den procentuella skillnaden på den Amerikanska sidan mellan tidigare P85+ och P85D? Vad kommer den kosta i Sverige tro?
Multiplicera priserna med 9 har gett ett riktvärde hitills.Senox skrev:Någon som ser den procentuella skillnaden på den Amerikanska sidan mellan tidigare P85+ och P85D? Vad kommer den kosta i Sverige tro?
Det verkar som att dem har förbättrat motorn även på dem vanliga modellerna om jag inte minns fel. På den amerikanska sidan där man lägger order står det att både S60 och S85 modellerna har 380 hästkrafter och P85 har 470 hästkrafter. Det som är lite konstigt är att du får 4 hästkrafter mindre om du köper med fyrhjulsdrift på S60 och S85. Kommer inte ihåg accelerationstiderna på dem tidigare men dem har nog också förbättrats nu med bättre motorer
Inget konstigt. Om du köper fyrhjulsdrift så får du 2 nya motorer. Utan så får du väl samma motor som förut?vigge50 skrev:Det verkar som att dem har förbättrat motorn även på dem vanliga modellerna om jag inte minns fel. På den amerikanska sidan där man lägger order står det att både S60 och S85 modellerna har 380 hästkrafter och P85 har 470 hästkrafter. Det som är lite konstigt är att du får 4 hästkrafter mindre om du köper med fyrhjulsdrift på S60 och S85. Kommer inte ihåg accelerationstiderna på dem tidigare men dem har nog också förbättrats nu med bättre motorer
S85 må vara listad till 380 hp men effektmätaren i den rapporterar som mest 320 KW vilket är 429 hp....
Själv hade jag helst sett en bakhjulsdriven (eller fram för den delen) version med den nya mindre motorn till ett lägre pris. OM räckvidden inte hade påverkats negativt såklart.
Nej dom ska fortsätta med att skinna (relativt) rika personer på pengar tills laddinfrastruktur, batteritillgång, produktionskapacitet etc är uppe i den nivå att den billigare bilen släpps.
Om man har en viss mängd batterier och en viss produktionskapacitet så skall den givetvis användas på det sätt att man kan få mesta möjliga marginal ut av den.
Använder man sen den marginalen till att återinvestera, FOU etc så är dom på alla sätt hedervärda.
Om man har en viss mängd batterier och en viss produktionskapacitet så skall den givetvis användas på det sätt att man kan få mesta möjliga marginal ut av den.
Använder man sen den marginalen till att återinvestera, FOU etc så är dom på alla sätt hedervärda.
Det var just det jag menade att det inte verkar vara samma motor som förut, S60 modellen har i sitt grundutförande nu 380 hästkrafter och jag vill minnas att den tidigare hade under 300 hästkrafter men jag kan minnas fel. Däremot är jag helt säker på att S60 inte hade lika kraftig motor som S85 som det verkar som att det är numatbl skrev:Inget konstigt. Om du köper fyrhjulsdrift så får du 2 nya motorer. Utan så får du väl samma motor som förut?vigge50 skrev:Det verkar som att dem har förbättrat motorn även på dem vanliga modellerna om jag inte minns fel. På den amerikanska sidan där man lägger order står det att både S60 och S85 modellerna har 380 hästkrafter och P85 har 470 hästkrafter. Det som är lite konstigt är att du får 4 hästkrafter mindre om du köper med fyrhjulsdrift på S60 och S85. Kommer inte ihåg accelerationstiderna på dem tidigare men dem har nog också förbättrats nu med bättre motorer
S85 må vara listad till 380 hp men effektmätaren i den rapporterar som mest 320 KW vilket är 429 hp....
Själv hade jag helst sett en bakhjulsdriven (eller fram för den delen) version med den nya mindre motorn till ett lägre pris. OM räckvidden inte hade påverkats negativt såklart.
Har också lite dimmiga minnen av tidigare specar. Kan det möjligtvis vara så att effekten påverkas av uttaget från batteriet? Har för mig att 60 har samma motor och drivelektronik som standard 85 men att det mindre batteriet begränsar möjligt uttag. På samma sätt kanske en motor till som ska dela på samma ström gör att bägge får lite mindre än sin egen maxeffekt? Eller så kan olika delar vara modifierade till nya modellen.
Enligt teslaclubswedens egna sida om tesla model s så har p85 modellen 416 hästkrafter och nu har den 480 så en ökning har skett på den och antagligen på dem andra också i så fall
http://teslaclubsweden.se/information/model-s/
Men 0-100 tiderna är ju samma som tidigare med bakhjulsdrfit för p85
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Mer troligt att de nu specar mer verkliga siffror. Både S85 och P85 visar ju klart i sin effektmätare att det är mer än vad som specats tidigare.vigge50 skrev:Enligt teslaclubswedens egna sida om tesla model s så har p85 modellen 416 hästkrafter och nu har den 480 så en ökning har skett på den och antagligen på dem andra också i så fall
Det blir ju lite spännande överlappningar nästan mellan tex en S60D och en S85, hoppen mellan modellerna blir lite mindre med den ökade räckvidden på S60D och dom kanske kommer att sälja lite fler 60. Är det någon mer som noterat att S85D också har längre räckvidd än P85D? Misstänker att det på alla modeller utom P85D än så länge bara är framräknade siffror så man kanske inte kan dra några växlar på det ännu iofs.
Var ute och handlade lite lunch just och hörde två olika bord prata om 3,2 sekunder.. Om det nu inte var så att dom nyss lyckas slå Magnus Ugglas samlagstider så antar jag att dom pratade Tesla
Var ute och handlade lite lunch just och hörde två olika bord prata om 3,2 sekunder.. Om det nu inte var så att dom nyss lyckas slå Magnus Ugglas samlagstider så antar jag att dom pratade Tesla

Men vad hände med pluspaketet???
Jag är helt förvirrad? De har ju knappast uppgraderat alla bilar till plus med hårdare hjulupphängning.
Jag är helt förvirrad? De har ju knappast uppgraderat alla bilar till plus med hårdare hjulupphängning.
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Besvara min egen fråga...
Det som tidigare var plus ingår i P85D.
Det är nog därför det kostar så mycket mer att lägga till D till P85 jfrt med S85.
Det som tidigare var plus ingår i P85D.
Det är nog därför det kostar så mycket mer att lägga till D till P85 jfrt med S85.
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+