Ska man frysa i Model S?
Moderator: Redaktion
- TeslaSP85D-2015
- Teslaägare
Ska man frysa i Model S?
Fryser i min S nu när det bara är -4 ute..
Trots att klima är ställd på 25 grader så blir inte kupen varm, värst nere vid fötterna/benen..
Enda gången det blir varmt i kupe är när jag kör full defroster, är detta "normalt" i elbil??
Trots att klima är ställd på 25 grader så blir inte kupen varm, värst nere vid fötterna/benen..
Enda gången det blir varmt i kupe är när jag kör full defroster, är detta "normalt" i elbil??
Re: Ska man frysa i Model S?
Definitivt inte. Jag fryser aldrig i min bil. Den är go och varm på nolltid.
Kör du med range mode? Då blir det inte riktigt samma goa värme har jag märkt.
Kör du med range mode? Då blir det inte riktigt samma goa värme har jag märkt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Nej, inte normalt. Ibland har jag fått vägleda klimatanläggningen att blåsa på rätt ställe, men min S håller sig normalt vid behaglig temperatur med värmen satt på 20°C, och allt på auto. Att kolla range mode som mati säger är en bra idé
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Värm den i förväg med appen!
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Märkligt. Prata med ditt servicecenter för nåt är nog fel. Fast kolla range mode först som flera sagt ovan.
Jag har oftast temperaturen satt på 20 och det blir lagom varmt. Ibland får jag gå ner på 19,5. Redan vid 20,5 tycker jag det är för varmt i bilen om man sitter med vinterkläder, då kommer det märkbart varm luft ur utblåsen.
Jag har oftast temperaturen satt på 20 och det blir lagom varmt. Ibland får jag gå ner på 19,5. Redan vid 20,5 tycker jag det är för varmt i bilen om man sitter med vinterkläder, då kommer det märkbart varm luft ur utblåsen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Precis, absolut. Jag kör med 19 grader, ibland 20 när jag är frusen, och rumpgrill på ettan eller max tvåan. Annars blir det för varmt.danni skrev:Jag har oftast temperaturen satt på 20 och det blir lagom varmt. Ibland får jag gå ner på 19,5. Redan vid 20,5 tycker jag det är för varmt i bilen om man sitter med vinterkläder, då kommer det märkbart varm luft ur utblåsen.
- TeslaSP85D-2015
- Teslaägare
Det upplever jag när någon annan suttit och försökt ställa in värmen manuellt. Det finns väl något som heter "Reset Auto" på värmereglaget?TeslaSP85D-2015 skrev:Ska kolla range mode inställning, tack!
Jag pendlar mellan 18.5 och 19.5 just nu, annars blir det för varmt.
- grenhall
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mattias4765
Jag har min inställd på 22° och stolsvärme på 1:an. Har jag haft sedan oktober typ.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023
- nicklasandersson
- Teslaägare
Jag kan nog hålla med lite. Kör på 20 grader och det är bra och jämn värme oftast.
Passagerare klagar ofta på kallt vid fötterna och jag kan med uppleva det ibland.
Kanske är så att auto-läget inte fördelar det riktigt jämnt?
Annars tycker jag att det blir varmt fort och bra. Förvärmning är ljuvligt.
Passagerare klagar ofta på kallt vid fötterna och jag kan med uppleva det ibland.
Kanske är så att auto-läget inte fördelar det riktigt jämnt?
Annars tycker jag att det blir varmt fort och bra. Förvärmning är ljuvligt.
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
En klassiker: ställ luftreglage i mitten/centrerat på samtliga, för är dom max åt höger eller vänster (beroende på förar/passagerarsida) så är dom stängda.
Ett utomordentligt korkat designbeslut av Tesla för övrigt. Det typiska är fläktutblåset längst till vänster bredvid ratten, ställer man det till vänster för att värma sidorutan så stänger man av luften.
Ett utomordentligt korkat designbeslut av Tesla för övrigt. Det typiska är fläktutblåset längst till vänster bredvid ratten, ställer man det till vänster för att värma sidorutan så stänger man av luften.
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Åfan! Måste vinkla lite galler känner jag!Mrk skrev:En klassiker: ställ luftreglage i mitten/centrerat på samtliga, för är dom max åt höger eller vänster (beroende på förar/passagerarsida) så är dom stängda.
- TeslaSP85D-2015
- Teslaägare
Kolla så det inte "läcker" kall luft från dörrar speciellt de små triangel formade rutor
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Det kommer säkert vara gosigt och skönt får du se. Jag tycker också att det blir för kallt med range mode. Om den var påslagen i din bil så har du nog hittat orsaken till dina kalla fötter.TeslaSP85D-2015 skrev:Nu är Range Mode OFF!
Så hoppas på bättre värme ikväll när jag kör hem

Du får lyssna på denna också så bilen kommer i stämning.TeslaSP85D-2015 skrev:Nu är Range Mode OFF!
Jag hör alltid den låten i huvudet när jag slänger igång pre-heat i appen...

Senast redigerad av Zoidberg, redigerad totalt 1 gånger.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Bara koden mellan yt taggarna yt uCoP2W4v2v8 /yt Och hakparenteser naturligtvis.Zoidberg skrev:Du får lyssna på denna också så bilen kommer i stämning.TeslaSP85D-2015 skrev:Nu är Range Mode OFF!
[/yt]
Jag hör alltid den låten i huvudet när jag slänger igång pre-heat i appen...

Tesla Model Y
Got it!
Tack gellerstam!
Tack gellerstam!

Model X75D & Model S75D
Tror du får ta bort mellanrummen om du vill att de ska funkaZoidberg skrev:Got it!
Tack gellerstam!

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
+1grenhall skrev:Jag har min inställd på 22° och stolsvärme på 1:an. Har jag haft sedan oktober typ.
Jag tycker det läcker in kall luft mellan dörren och stolpen, är det någon som har samma problem? Är det SC som fixar sånt?
Model S (2023)
Var förbi SC idag, tog upp detta då jag känt av att det blivit kallt om fötterna ofta under längre turer utan range mode på.
Fick svaret att det mesta handlar om mjukvara och teslas finbalans med att vilja att allt ska vara så snålt som möjligt, värmen drar rätt mycket juice och dom vill väl snåla på de i varma kalifornien. Han hade dock inte hört någon av de nyare bilarna klaga om de så är kanske problem för äldre Teslor
Fick svaret att det mesta handlar om mjukvara och teslas finbalans med att vilja att allt ska vara så snålt som möjligt, värmen drar rätt mycket juice och dom vill väl snåla på de i varma kalifornien. Han hade dock inte hört någon av de nyare bilarna klaga om de så är kanske problem för äldre Teslor
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Och mjukvaran har förbättrats, den var riktigt kass faktiskt förut. Nu är den nästan helt OK tycker jag (frågan är om den tillåts sluka mer energi numera istället)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- TeslaSP85D-2015
- Teslaägare