Det händer intressanta saker... Mycket folk som följer Tesla lokalt på ringen och nu är det någon observatör på plats som "handklockat" Model S på 7:23 när den kört testvarv. Man ska såklart ta det med en nypa salt, men det är nästan 20 sek snabbare än Taycan
Imorgon, den 18:e, är det första rekordförsöket planerat så nu är det bara att ladda med popcorn
Tesla verkar nu också ha ytterligare bil på plats med Plaid-drivlinan. En blå Model S.
Det händer intressanta saker... Mycket folk som följer Tesla lokalt på ringen och nu är det någon observatör på plats som "handklockat" Model S på 7:23 när den kört testvarv. Man ska såklart ta det med en nypa salt, men det är nästan 20 sek snabbare än Taycan
Imorgon, den 18:e, är det första rekordförsöket planerat så nu är det bara att ladda med popcorn
Tesla verkar nu också ha ytterligare bil på plats med Plaid-drivlinan. En blå Model S.
Klarar den 7:23 blir jag oerhört förvånad och imponerad. Model S är ju inte en sportbil i någon bemärkelse egentligen. Förväntningarna på Roadster 2 blir inte nådiga
Klarar den 7:23 blir jag oerhört förvånad och imponerad. Model S är ju inte en sportbil i någon bemärkelse egentligen. Förväntningarna på Roadster 2 blir inte nådiga
Om det nu stämmer dvs.
Stämmer det så är det ju en helt fantastisk tid, och hur stora felkällor kan det egentligen vara med "handgestoppte" (manuell tidtagning)?
Enda orsaken att detta inte skulle stämma vore väl om det var en ren lögn, och vad skulle syftet vara med det?
Grymt spännande att höra officiella siffror om det blir ett försök imorgon!
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Klarar den 7:23 blir jag oerhört förvånad och imponerad. Model S är ju inte en sportbil i någon bemärkelse egentligen. Förväntningarna på Roadster 2 blir inte nådiga
Om det nu stämmer dvs.
Stämmer det så är det ju en helt fantastisk tid, och hur stora felkällor kan det egentligen vara med "handgestoppte" (manuell tidtagning)?
Enda orsaken att detta inte skulle stämma vore väl om det var en ren lögn, och vad skulle syftet vara med det?
Grymt spännande att höra officiella siffror om det blir ett försök imorgon!
/fth
Det kan diffa på en halv sekund kanske. Borde inte kunna bli mer av en otydlig linje, reaktionstid typ.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Hoppas det blir en film från eventuellt rekord med. Hade varit kul se acceleration och vilka hastigheter plaid-bilen kommer upp i. Motorn som introducerades med Model 3 är verkligen genialisk. Den går att använda överallt i alla Teslas nuvarande bilar och i framtida supersportbilar, lastbilar och pickups med. En enda motor. Behövs mer kraft sätter Tesla bara två bredvid varandra.
.....klipp....
All produktutveckling är iterativ på sådana här komplexa produkter. Det är alltid lätt att säga ”de borde fixat det från början”, men i verkligheten måste man skeppa en lämpligt avvägd produkt vid något tillfälle. Ta första iPhone - den hade inte ens klipp-och-klistra eller appar - men blev total succé ändå - de allra flesta verkar ju mer än nöjda med sina X, så då är det ju rätt avvägning att skeppa för att ta marknaden.
Sen kommer förbättringarna över tiden - tycker det är superbra att de fortsätter förbättra saker som ändå är ok (typ chassi) och ser fram mot när det är dags att uppgradera om ett tag.
Vad gäller saker som jag personligen mycket hellre skulle sett dem fixa innan de skeppar bilen (och som delvis fortfarande inte är fixade), har vi:
1. Backkamera som geggar igen på vintern och inte har rengöring
2. Vindrutespolare som är halvkass (fixat på senare modeller)
Jag jobbat med utveckling av väldigt komplexa system som kan ta upp till 10 år från start till levernans.
Om det finns en domän/område där man är rookie eller saknar kompetens så tar man hjälp av folk/konsulter som är specialister så att man snabbare kommer upp på banan utan att behöva uppfinna hjulet.
Vad gjorde Tesla med batterierna tex? Panasonic och nu Maxell. Varför inte ta hjälp av nån i börkan med fjädringen?
Leverantören av den förra luftfjädringen var Continental om inte jag minns fel. Precis som rattreglagen hittades den också hos Mercedes.
Längesen jag spådde att Tesla kommer stjäla rampljuset från Porsche strax efter Taycan lanseras.
Nu är det gjort.
Tror många fick kalla fötter oavsett pga priset, men nu lär ännu fler ha tappat intresset för Taycan.
Mission accomplished.
Kommer säkert en Taycan Capacitor i stället för Turbo
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Längesen jag spådde att Tesla kommer stjäla rampljuset från Porsche strax efter Taycan lanseras.
Nu är det gjort.
Tror många fick kalla fötter oavsett pga priset, men nu lär ännu fler ha tappat intresset för Taycan.
Mission accomplished.
Längesen jag spådde att Tesla kommer stjäla rampljuset från Porsche strax efter Taycan lanseras.
Nu är det gjort.
Tror många fick kalla fötter oavsett pga priset, men nu lär ännu fler ha tappat intresset för Taycan.
Mission accomplished.
Är det inte lite tidigt att ropa hej?
Jo
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Längesen jag spådde att Tesla kommer stjäla rampljuset från Porsche strax efter Taycan lanseras.
Nu är det gjort.
Tror många fick kalla fötter oavsett pga priset, men nu lär ännu fler ha tappat intresset för Taycan.
Mission accomplished.
Är det inte lite tidigt att ropa hej?
Nope. Den info som finns nu räcker för att döda intresset för Taycan(inte helt givetvis, men det var aldrig målet). Bara ryktet om att en ny Model S nästa år är snabbare än Taycan är alltså tillräckligt.
Jag är ganska övertygad om att ett fungerande servicenätverk (köra bana sliter på bilen även om den inte har en förbränningsmotor) och banförsäkring väger tyngre än en tid på ringen där ute i verkligheten.
Priset tror jag däremot är en avgörande faktor.
Ska bli kul att se en head2head om något år.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Det bästa av allt. Den tappade inte speed mot slutet utan lyckas hålla batteriet i rätt temperatur på en så tuff bana. Sett lopp på ringen med M3P där den är snabb halva loppet fö att sen mattas av mot slutet.
Det bästa av allt. Den tappade inte speed mot slutet utan lyckas hålla batteriet i rätt temperatur på en så tuff bana. Sett lopp på ringen med M3P där den är snabb halva loppet fö att sen mattas av mot slutet.
Det bästa av allt. Den tappade inte speed mot slutet utan lyckas hålla batteriet i rätt temperatur på en så tuff bana. Sett lopp på ringen med M3P där den är snabb halva loppet fö att sen mattas av mot slutet.