Model 3 - Konfiguration/specifikation

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Model 3 - Konfiguration/specifikation

Inläggav TeslaTissel » 07 feb 2018 22:36

Hej alla experter!

När jag försöker få ut så mycket information som möjligt via Tesla så går det ännu inte göra konfigurations spec.
Så jag är lite villrådig innan jag reserverar Model 3, men hittade via AutoBild en mycket innehållsrik artikel.

Är det något som saknas där?
Och hur är det med dragkrok för Model 3? - Sverige?

Ursäkta tyskan i artikeln men orkar inte översätta den nu. (publicerad 18-02-07)

Tackar på förhand!

http://www.autobild.de/artikel/tesla-model-3-2017-infos-5215630.html
TeslaTissel

Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation

Inläggav Teslaägare Pontus » 07 feb 2018 22:55

Reservera nu och skulle det dyka upp fakta som gör att du inte vill ha bilen så kan du alltid avbeställa och tillbaka pengarna (tar lite tid men du får tillbaka alla kronor)
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. För rabatt på model S o X kan ni använda http://ts.la/pontus4068
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inläggav TeslaTissel » 07 feb 2018 23:49

Kanon!

Tack Tibor!
TeslaTissel

Inläggav snowtroll » 08 feb 2018 00:34

Lysande sammanställning!!!
Tack :P
snowtroll

Inläggav TeslaTissel » 09 feb 2018 01:21

Vill bara meddela att min reservation är klar.
För den nyfikne: Tänker mig Model 3 Premium 4wd eller vad nu exakta beteckningen blir?
Och dragkrok förstås.

Spännande och väldigt trevligt vara med i en klubb dessutom med brinnande engagemang för framtiden dessutom!
Tack för all info ni samlat här. Hade antagligen varit svårare utan Tesla Club Sweden!
TeslaTissel

Inläggav StefL » 09 feb 2018 10:06

"Grattis!"
Citattecknen föranleds av att du nu alltså liksom många av oss andra köpt dig rätten att otåligt logga in på My Tesla för att se om "estimated delivery" ändrats, scanna nätet efter varje nytt korn av information om Teslas produktions- och leveranstakt, avundsjukt titta på Youtube-videos av Kalifornienbor som glider runt i sina Model 3 - och själv fundera på om det är värt en USA-resa för att kanske få chansen att provsitta en bil i ett av Teslas showrooms... :lol:
Model 3 reserverad 2016-04-01. Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra tills den levereras (en torsdag 2019 är min gissning...)
Användarvisningsbild
StefL

Inläggav TeslaTissel » 09 feb 2018 23:00

StefL skrev:"Grattis!"
Citattecknen föranleds av att du nu alltså liksom många av oss andra köpt dig rätten att otåligt logga in på My Tesla för att se om "estimated delivery" ändrats, scanna nätet efter varje nytt korn av information om Teslas produktions- och leveranstakt, avundsjukt titta på Youtube-videos av Kalifornienbor som glider runt i sina Model 3 - och själv fundera på om det är värt en USA-resa för att kanske få chansen att provsitta en bil i ett av Teslas showrooms... :lol:

Jag har gjort ALLT sedan länge utom att sticka till US för provkörning. - Vilket jag förstås kan tänka mig.
Har dock redan genom ett antal vänner som redan har Tesla Model S sett och studerat dem och övertygats om Teslas unika fördelar.

Så att gå över från ”fossil-bil” till elbil känns helt rätt! I rätt tidpunkt personligen också.
Tänkte mig redan som tonåring att framtiden var eldrivna fordon,- det tog ett tag till men nu är vi där!

Kanske jag kan missionera ännu mer för en hållbar framtid då jag är moderator i Västmanland Upplands Energiförening - www.vuef.se
Jag lägger ut allt jag kan hitta kring elbilar så fort jag hör eller ser något värt lägga upp där. - ”Skitkul” helt enkelt!
TeslaTissel

Inläggav Teslaägare Bjelke » 10 feb 2018 09:17

Keep on the Good works då ;)
Även jag har en refferallänk och den är http://ts.la/mikael1178
Använd denna och få lite mer fri Supercharging.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inläggav Mickep » 10 feb 2018 11:47

Skall vi räkna på hur lång tid det kan ta?
säg att de gör 5000 i veckan, och det är mer än 500 000 för i kön (är ej tesla ägare) det är 100 veckor. knappt 2 år.
Jag kommer inte lägga någon reservation innan de har en produktionslina i Europa. (då det kan få ner kostnaden och tillgängligheten dramatiskt)
Mickep

Nästa

Återgå till Model 3