P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna bilar
Moderator: Redaktion
Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b
Haha, schysst gangsta lean snubben i 85an kör med 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Om ni håller på och lattjar med understrykning av text så kan jag meddela att vi som kikar genom Tapatalk blir förvirrade eftersom det inte syns i appen.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Men just det har de väl slutat med för längesen?AGCF skrev:Jag håller med om att det är fel att marknadsföra ett antal hk som inte kan levereras.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Tycker det är hela "konceptet" med Model S som är klockrent.
2,1 ton faniljesemestersedan som käkar Porschebilar till frukost och har rimligt förmånsvärde och är miljövänlig!
Visst finns bilar som är bättre på enskilda saker men det funkar liksom inte med förmånsvärde eller familjesemester i en GT3:a och en Sharan eller V70 är ju liksom inte så kul som entusiastbil...
Dessutom tycker jag den har ett väldigt klassiskt attraktivt urseende som gör mig lycklig varje gång jag ser den i garaget.
Den väcker också mer intresse än avundsjuka vilket jag tycker är positivt.
Sen känns den FRAMTID på ett schysst sätt!
2,1 ton faniljesemestersedan som käkar Porschebilar till frukost och har rimligt förmånsvärde och är miljövänlig!
Visst finns bilar som är bättre på enskilda saker men det funkar liksom inte med förmånsvärde eller familjesemester i en GT3:a och en Sharan eller V70 är ju liksom inte så kul som entusiastbil...
Dessutom tycker jag den har ett väldigt klassiskt attraktivt urseende som gör mig lycklig varje gång jag ser den i garaget.
Den väcker också mer intresse än avundsjuka vilket jag tycker är positivt.
Sen känns den FRAMTID på ett schysst sätt!
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Hehe, vad kul
Världen är liten. Ja Alpina B6 3,5 med 261 hk had eman, vilken bil (och osäker haha). Snrt 300 miljoner views 
En P100D samt end P90D hade vart kul att få vantarna på.

AGCF skrev:Välkommen Gustav! Jag minns din "unofficial Alpina homepage" som gav mig intresse för Alpina. En person som ägt en B6 3,5 är i alla avseenden en bra killeMin första bil var en B10 v8 4,0 (E34). M5board, GT board var jag inte så aktiv på men läste mycket... Kul att du har en så framgångsrik youtubekanal nu
50 km/h.
AGCF skrev:Jag håller med om att det är fel att marknadsföra ett antal hk som inte kan levereras. Tycker ändå det är imponerande att de drar jämt i 4 sekunder (kan jag räkna det till). Tesla har valt bort några saker. De hade kunnat ha en växellåda. De hade också kunnat ha mer batterikylning som de hade på Pikes Peakbilen. Effekten begränsas p.g.a. värmeutvecklingen. Jag tror att det bara är en tidsfråga innan Tesla eller någon annan har en produkt som är överlägsen även i högre hastigheter. Vad är det för hastighet i rullande start?
Se här då
560 hk vs "700 hk":
vs RS7 560 hk:

vs RS7 560 hk:
Anders77 skrev:Tesla är en sedan/familjebil. Bör man inte jämföra den med såna bilar
Sen visst är det kul att jämföra mot bilar som är byggda för andra ändamål. Så även jag ser fram emot tester mot nya P100DL
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Känner en annan före detta B6 ägare (blå med silverstripes) som sålde sin för den var för farlig. Traktionsprobleme
han blev skrämd :/

GustavT skrev:Hehe, vad kulVärlden är liten. Ja Alpina B6 3,5 med 261 hk had eman, vilken bil (och osäker haha). Snrt 300 miljoner views
AGCF skrev:Välkommen Gustav! Jag minns din "unofficial Alpina homepage" som gav mig intresse för Alpina. En person som ägt en B6 3,5 är i alla avseenden en bra killeMin första bil var en B10 v8 4,0 (E34). M5board, GT board var jag inte så aktiv på men läste mycket... Kul att du har en så framgångsrik youtubekanal nu
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Då avtar Teslans effekt efter 120-140 km/h kanske i klippet med lambon
Någon elmotorsfantast som kan detta? Som jag skrev har en Tesla kört pikes peak och den hade extra kylning av batterierna. När det gula strecket kommer ner och begränsar effekten, då är det batterierna som inte hänger med?
Någon elmotorsfantast som kan detta? Som jag skrev har en Tesla kört pikes peak och den hade extra kylning av batterierna. När det gula strecket kommer ner och begränsar effekten, då är det batterierna som inte hänger med?
GustavT skrev:50 km/h.
AGCF skrev:Jag håller med om att det är fel att marknadsföra ett antal hk som inte kan levereras. Tycker ändå det är imponerande att de drar jämt i 4 sekunder (kan jag räkna det till). Tesla har valt bort några saker. De hade kunnat ha en växellåda. De hade också kunnat ha mer batterikylning som de hade på Pikes Peakbilen. Effekten begränsas p.g.a. värmeutvecklingen. Jag tror att det bara är en tidsfråga innan Tesla eller någon annan har en produkt som är överlägsen även i högre hastigheter. Vad är det för hastighet i rullande start?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
video länken på förra sidan är från en 1/8 mile dragstripbana/dag, blir vanligare och vanligare i Usa, kanske för att hålla nere kostnader och 201m är ju närmare rödljusracing, därför "vann" han mot icke standard bilar
från videon:
tiden för P90DL var 7.01 sek till 160,3 km/h
tiden för P85DL var 7.26 sek till 151,5 km/h
från dragtimes:
P85D ej L 7.35 sek till 148,4 km/h
P90DL v2 6,84 sek till 163,9 km/h
har nån sett nåt test med dragslicks?
från videon:
tiden för P90DL var 7.01 sek till 160,3 km/h
tiden för P85DL var 7.26 sek till 151,5 km/h
från dragtimes:
P85D ej L 7.35 sek till 148,4 km/h
P90DL v2 6,84 sek till 163,9 km/h
har nån sett nåt test med dragslicks?
ms 76132 "Eleamore"
Ja det var någrra close calls med den. 95 literstank apropå elbil 

AGCF skrev:Känner en annan före detta B6 ägare (blå med silverstripes) som sålde sin för den var för farlig. Traktionsproblemehan blev skrämd :/
GustavT skrev:Hehe, vad kulVärlden är liten. Ja Alpina B6 3,5 med 261 hk had eman, vilken bil (och osäker haha). Snrt 300 miljoner views
- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Sålde min Aplina till en av mina gymnasielärare. Han har postat den här artikeln. http://www.autopower.se/?oppna=/galleri ... ?bil=41176
Sedan har jag haft vanliga BMWs och en Range Rover L322, den som konstruerades när de ägdes av BMW. Men sedan jag gjorde misstaget att provköra en Tesla har jag inte ens tittat åt en BMW
Det glädjer mig dock att BMW har en helhjärtat elbilssatsning i och med BMW-i men de måste komma med fler modeller snarast 
Sedan har jag haft vanliga BMWs och en Range Rover L322, den som konstruerades när de ägdes av BMW. Men sedan jag gjorde misstaget att provköra en Tesla har jag inte ens tittat åt en BMW

GustavT skrev:Ja det var någrra close calls med den. 95 literstank apropå elbil
AGCF skrev:Känner en annan före detta B6 ägare (blå med silverstripes) som sålde sin för den var för farlig. Traktionsproblemehan blev skrämd :/
Gustav, bjud in en Rimac Concept One för lite el-motstånd 

Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
Det händer inte. För snabba bilar är inte välkomna till hans träffar, annat än att skrattas åt. Original Audi RS och BMW M skall vinna allt.Jojje167 skrev:Gustav, bjud in en Rimac Concept One för lite el-motstånd
BMW i3 REX i väntan på Model3
Vi som kör med Lynx har lite problem med bilderna ibland...Surfaren skrev:Om ni håller på och lattjar med understrykning av text så kan jag meddela att vi som kikar genom Tapatalk blir förvirrade eftersom det inte syns i appen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Var förvånad hur snabb den var 0-300!
Jojje167 skrev:Gustav, bjud in en Rimac Concept One för lite el-motstånd
Vet inte varför fråga skulle vara aktuell igen? Det är ju nu den inte är så aktuell längre. P100D gör ju 45-65mph på 1,2s. Med lite gymnasiematte räknar man om det till cirka 600hk bara för att öka bilens hastighet. Alltså exclusive alla förluster som friktion och luftmotstånd, förluster i motor och transmission mm. Nu ligger nog batteripackets effekt output på över 700hk, garanti!
Under fört kort tid till en växel tyvärr jmfrt med konventionella bilar.
apkungen skrev:Vet inte varför fråga skulle vara aktuell igen? Det är ju nu den inte är så aktuell längre. P100D gör ju 45-65mph på 1,2s. Med lite gymnasiematte räknar man om det till cirka 600hk bara för att öka bilens hastighet. Alltså exclusive alla förluster som friktion och luftmotstånd, förluster i motor och transmission mm. Nu ligger nog batteripackets effekt output på över 700hk, garanti!
Konventionellt blir snart okonventionellt.GustavT skrev:Under fört kort tid till en växel tyvärr jmfrt med konventionella bilar.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Känner inte de är helt solklara alternativ till autobahnmissiler som M5, S8 eller M550d där man snabbt kan klippa 220 mil på raken. när man är två i bilen.
zyax skrev:Konventionellt blir snart okonventionellt.GustavT skrev:Under fört kort tid till en växel tyvärr jmfrt med konventionella bilar.
Snart kan vi klippa 220 mil i sömnen i bilen. Lever du i förnekelse så får du nog ta dig till Nurburgring, Mantorp eller annan plats där du ens får köra din bilGustavT skrev:Känner inte de är helt solklara alternativ till autobahnmissiler som M5, S8 eller M550d där man snabbt kan klippa 220 mil på raken. när man är två i bilen.
zyax skrev:Konventionellt blir snart okonventionellt.GustavT skrev:Under fört kort tid till en växel tyvärr jmfrt med konventionella bilar.

Blå Model 3 RWD LR med AP.
senast jag kollade var autobahnland bara 100mil långt, gör du landningsvarv? missar avfarter pga fortkörning? i angränsande länder kan de t.o.m ta bilen vid missiltempo,zyax skrev:Snart kan vi klippa 220 mil i sömnen i bilen. Lever du i förnekelse så får du nog ta dig till Nurburgring, Mantorp eller annan plats där du ens får köra din bil ;)GustavT skrev:Känner inte de är helt solklara alternativ till autobahnmissiler som M5, S8 eller M550d där man snabbt kan klippa 220 mil på raken. när man är två i bilen.zyax skrev:Konventionellt blir snart okonventionellt.GustavT skrev:Under fört kort tid till en växel tyvärr jmfrt med konventionella bilar.
ms 76132 "Eleamore"
Vad menar du?GustavT skrev:Under fört kort tid till en växel tyvärr jmfrt med konventionella bilar.
apkungen skrev:Vet inte varför fråga skulle vara aktuell igen? Det är ju nu den inte är så aktuell längre. P100D gör ju 45-65mph på 1,2s. Med lite gymnasiematte räknar man om det till cirka 600hk bara för att öka bilens hastighet. Alltså exclusive alla förluster som friktion och luftmotstånd, förluster i motor och transmission mm. Nu ligger nog batteripackets effekt output på över 700hk, garanti!
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Kom in i matchen, farfar! Du kan ju använda aview för att rendera bilder och till och med video som ASCII-artSvenssons skrev:Vi som kör med Lynx har lite problem med bilderna ibland...Surfaren skrev:Om ni håller på och lattjar med understrykning av text så kan jag meddela att vi som kikar genom Tapatalk blir förvirrade eftersom det inte syns i appen.

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
19 h för 250 mil är ju faktiskt fortfarande idag personligen rätt svårslaget. http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5 ... ?_k=qjgisg
12man skrev:senast jag kollade var autobahnland bara 100mil långt, gör du landningsvarv? missar avfarter pga fortkörning? i angränsande länder kan de t.o.m ta bilen vid missiltempo,zyax skrev:Snart kan vi klippa 220 mil i sömnen i bilen. Lever du i förnekelse så får du nog ta dig till Nurburgring, Mantorp eller annan plats där du ens får köra din bilGustavT skrev:Känner inte de är helt solklara alternativ till autobahnmissiler som M5, S8 eller M550d där man snabbt kan klippa 220 mil på raken. när man är två i bilen.zyax skrev:Konventionellt blir snart okonventionellt.GustavT skrev:Under fört kort tid till en växel tyvärr jmfrt med konventionella bilar.