Status: leverans slutet på Mars

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Re: Status: leverans slutet på Mars

Inlägg av Svenssons »

Jojo skrev:
TiborBlomhall skrev:
Att få sin Tesla är som att få barn... man vet ungefär när den beräknas nedkomma, men inget man kan planera in bara så där :twisted: :mrgreen:
Då vill jag ha min "levererad" med elektiv snitt... 8-) Då vet jag precis!
Hjälper inte alltid, kan ändå komma tidigare!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Svenssons skrev:
Hjälper inte alltid, kan ändå komma tidigare!
Sådant gör mig inget :mrgreen:
Användarvisningsbild
krabbe
Teslaägare

Inlägg av krabbe »

Då blir det snart min tur.

Är blivit uppringd idag. Bilen kommer til Stockholm i kväll och är klar till leverans sent imorgon kväll.

Kommer till Arlanda kl. 20.05 och då är det mot infra city.

Hur är det lättast /billigaste sätt att komma till Tesla en tisdag kväll ?

Är det uber i Stockholm ?

Äfter leverans är det retur mot Skåne
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Enklast är taxi. Inte dyrt heller, Infra City är typ första förorten räknat från Arlanda.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Hur ser det ut med bilar på Infra City nu idag för er som har hämtat idag eller igår, är det fortfarande många som ska levereras i början av april eller han dem med att leverera alla? Intressant att veta när vi får leveransstatistiken under någon av det kommande dagarna.
Användarvisningsbild
Granathen
Teslaägare

Inlägg av Granathen »

Klart du ska ta en Uber marginellt dyrare men mycket skönare, taxi är en djungel i Stockholm du kan bli rejält uppsnurrad.
P85DL Grå
Stripe68

Inlägg av Stripe68 »

vigge50 skrev:
Hur ser det ut med bilar på Infra City nu idag för er som har hämtat idag eller igår, är det fortfarande många som ska levereras i början av april eller han dem med att leverera alla? Intressant att veta när vi får leveransstatistiken under någon av det kommande dagarna.
Och viktigaste frågan av alla ... såg ni en svart S85D som såg lite ensam och övergiven ut? I så fall är det nog min. Om jag ska få den i "slutet av mars" så är det väl imorgon som gäller.
Användarvisningsbild
Perry
Teslaägare

Inlägg av Perry »

Fyra timmar kvar. Det är inte helt lätt att fokusera på jobbet just nu.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Perry skrev:
När du är där, kan du kolla hur många teslor som är kvar då, så att vi vet om alla hinner levereras denna månaden eller om leveranserna kommer fortsätta i hög takt även under april
Användarvisningsbild
Perry
Teslaägare

Inlägg av Perry »

vigge50 skrev:
Perry skrev:
När du är där, kan du kolla hur många teslor som är kvar då, så att vi vet om alla hinner levereras denna månaden eller om leveranserna kommer fortsätta i hög takt även under april
Det blir nog tyvärr svårt eftersom jag ska hämta den i Göteborg.
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inlägg av olarsson »

Lämnade precis bilen på service i Infra City och det var trångt på gårdsplanen vill jag lova, det hade precis kommit in två transporter med bilar och det stog nog ett 15-tal bilar där sammanlagt. Mest P85D, men såg minst en S85D också. Härlig syn! Och lite avundsjuka, dels på alla maffiga P85D, dels på hela upplevelsen att hämta sin nya pärla. :D
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
glennj
Teslaägare

Inlägg av glennj »

Äntligen dags. Hämtar min P85D i Stockholm ikväll. Verkar som man verkligen gör sitt yttersta till att få ut bilar till alla oss som väntar.
Sedan bär det av ner mot västkusten och Falkenberg i natten.
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare

Inlägg av Stefan »

Perry skrev:
vigge50 skrev:
Perry skrev:
Det blir nog tyvärr svårt eftersom jag ska hämta den i Göteborg.
Är det din röda som har stått på lindholmspiren sedan igår (utan plåtar)?
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Användarvisningsbild
Perry
Teslaägare

Inlägg av Perry »

Stefan skrev:

Hm... Fullt möjligt, men svårt att säga. Det är en röd P85D (19 tumshjul och kolfiberspoiler) som jag hämtade i Västra Frölunda, men det är ju fullt möjligt att den fick bo inne i Göteborg innan det. När jag pratade med leveranskillen så berättade han för övrigt till min väldiga förvåning att Tesla tydligen ska öppna ett service center i Malmö under året. Det var åtminstone första gången jag hörde om något sådant, men om det är sant så är det ju väldigt trevliga nyheter för oss skåningar!

Annars kan jag väl säga att bilen är föga förvånande helt otrolig att köra! Det jag var mest orolig för var faktiskt att bromssträckan skulle vara horribel för en så tung bil (framförallt jämfört med min BMW Z4), men det var verkligen inga som helst problem. Jag stannade också några minuter vid superchargern i Falkenberg och har redan fått göra "the Tesla talk" med en kille som såg när jag stod och laddade. Allt som allt har detta varit en mycket bra upplevelse!
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Perry skrev:
Stefan skrev:

Hm... Fullt möjligt, men svårt att säga. Det är en röd P85D (19 tumshjul och kolfiberspoiler) som jag hämtade i Västra Frölunda, men det är ju fullt möjligt att den fick bo inne i Göteborg innan det. När jag pratade med leveranskillen så berättade han för övrigt till min väldiga förvåning att Tesla tydligen ska öppna ett service center i Malmö under året. Det var åtminstone första gången jag hörde om något sådant, men om det är sant så är det ju väldigt trevliga nyheter för oss skåningar!

Annars kan jag väl säga att bilen är föga förvånande helt otrolig att köra! Det jag var mest orolig för var faktiskt att bromssträckan skulle vara horribel för en så tung bil (framförallt jämfört med min BMW Z4), men det var verkligen inga som helst problem. Jag stannade också några minuter vid superchargern i Falkenberg och har redan fått göra "the Tesla talk" med en kille som såg när jag stod och laddade. Allt som allt har detta varit en mycket bra upplevelse!
Hörde samma sak om att de skulle öppna i Malmö när jag provkörde förra helgen men prioriterades inte då det är så nära till Kastrup men förenklar alltid med närhet.
Användarvisningsbild
SveffeU
Teslaägare

Inlägg av SveffeU »

glennj skrev:
Äntligen dags. Hämtar min P85D i Stockholm ikväll. Verkar som man verkligen gör sitt yttersta till att få ut bilar till alla oss som väntar.

Kul att träffas på Infracity, hoppas att din långa hemresa går bra. Vi är nöjda med vår bil och resan t Trosa var rena njutningen
Användarvisningsbild
glennj
Teslaägare

Inlägg av glennj »

SveffeU skrev:
glennj skrev:

Kul att träffas på Infracity, hoppas att din långa hemresa går bra. Vi är nöjda med vår bil och resan t Trosa var rena njutningen
Detsamma!
Resan hem till Falkenberg har aldrig tidigare varit så njutsam. Blev två laddningar på vägen. Var hemma runt 02.00
Skriv svar