Tänkte ge min input på detta

har själv ägt allt ifrån mini Cooper, till AudiQ7, Range Rover div modeller, Porsche 911/cayenne, Aston Martin till Volvo.
Mina kommentarer i kursiv främst under minusposterna!
Plus
Drivlina, omedelbar respons och fantastisk kraft i alla lägen.
On-line uppdateringar med fix
Telefonsupport och Service Center har mycket bra servicenivå
Modern framtidskänsla
Knäpptyst i låg fart
Snygg
Ungdomar gillar den
Entusiastiska Teslaägare (inkl detta forum)
Miljövänlig (tror jag)
Minus
Gasar man på lite blir räckvidden RADIKALT försämrad
Jo, men det är man ju medveten om så är det egentligen ett minus?!
Måste planera laddning på långresa
Yepp, inga som helst problem, frugan o kidsen älskar att ta lite pauser och äta/dricka, bara en inställning!
Går inte att koppla ur antispinn och drifta
sant, å andra sidan - hur ofta gör man det?
Summon fungerar dåligt, man måste vara alldeles intill med nyckeln för att det skall funka
ok, kanske en fråga om modell, men min P100D har jag inga problem att vara 10 m ifrån!
Autostyrning fungerar sporadiskt
kanske inte 100 än, men 100 bättre än vad alla andra modeller med liknande funktion fungerar.
Farthållaren fångar upp bilar framför och gör körningen ryckig
nåja, sätt farthållaren på hastighetsgränsen så minimeras problemet (då kör alla andra om dig istället)
Baksätet, kort och lågt och obekvämt
till mina barn (har 3 kids) så är det bland de bästa bilarna! Mkt bättre än den 530 GT jag hade innan, och faktiskt bekvämare (enligt dem) än nya Q7!
Inget motorljud vid acceleration
sant! men är det ett minus? ganska roligt när man spöar lambos vid rödljusen, helt tyst...
Framstolar långt ifrån lika sköna som BMWs, kort lårstöd
här håller jag med!
Stereon i standard är dålig och uppgradering dyr
Har premium, så vet ej
Smäckig (amerikansk) kvalitet
Passformen är kanske inte lika tight som i tyska bilar, men å andra sidan, mindre knappar borgar för mindre knarr om några år.
Styrningen har artificiell känsla och ger dålig vägkontakt
Håller inte med! Bättre känsla än de flesta bilar jag kört (och jo jag har bankört)
Buller är vid hög fart minst lika högt som BMW
Yes, men som sagt då ska vi upp mot 160 och det är ju inte så ofta
Sammantaget inte dåligt betyg för en elbil. Men min slutrekommendation blir, om man utgår från förarprofilen, följande:
Sammantaget - det bästa du kan köra idag (om du tänker på miljön) och vill må bra!
Visst kan du välja en fossilare, men vi har bara 1 planet...
/david