Skärmen slocknar inte

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Wiking

Skärmen slocknar inte

Inlägg av Wiking »

Jag har ett problem.

När jag lämnar bilen så stängs inte skärmen av och musiken fortsätter att spela även att bilen låser sig. Även när jag aggressivt låser bilen med nyckeln. Efter 1-1,5 timmar slocknar den men då har jag ju slösat massvis med batteri i onödan. Gör jag något fel?

Har en model S 90D AP1
Ksn ju nämna att jag har en barnstol i framsätet ochså om den nu kan trigga någon sensor...
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Re: Skärmen slocknar inte

Inlägg av stefan007 »

Den tar barnstolen som en passagerare. Skärm, värme mm är på så länge någon sitter där.
Urkopplad airbag verkar inte göra någon skillnad... Vet ej hur man fixar detta tyvärr.
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jens1164

Inlägg av Jensa »

Ja, det som triggar det är bältet till barnstolen, samma för mig tidigare innan jag flyttade bak stolen. Du kan lösa det genom att gå runt och öppna och stänga passagerardörren. Men det är rätt meckigt måste jag säga...
2016 Model S 75
Wiking

Inlägg av Wiking »

Kanske kan knäppa upp bältet när jag lämnar bilen. Får inte glömma att sätta fast det igen bara...
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jens1164

Inlägg av Jensa »

Wiking skrev:
Kanske kan knäppa upp bältet när jag lämnar bilen. Får inte glömma att sätta fast det igen bara...
Jag ”förbjöd” mig själv att göra så då jag var rädd att jag inte skulle komma ihåg att spänna fast det igen. Barnet är oftast så lätt att det inte triggar sensorn för bältespåminnelse. Inga problem när man har barn med sig, då öppnar man ändå (och stänger) passagerardörren.
2016 Model S 75
Skriv svar