Självklart, nu säger VW att de kan göra allt Tesla gör till halva priset....Walker skrev:Fortfarande någon som tror att Neo kommer att reas ut för 250”?
https://electrek.co/2018/10/26/vw-ceo-e ... rice-2020/
Moderator: Redaktion
Självklart, nu säger VW att de kan göra allt Tesla gör till halva priset....Walker skrev:Fortfarande någon som tror att Neo kommer att reas ut för 250”?
vigge50 skrev:Självklart, nu säger VW att de kan göra allt Tesla gör till halva priset....Walker skrev:Fortfarande någon som tror att Neo kommer att reas ut för 250”?
https://electrek.co/2018/10/26/vw-ceo-e ... rice-2020/
Walker skrev:vigge50 skrev:Självklart, nu säger VW att de kan göra allt Tesla gör till halva priset....Walker skrev:Fortfarande någon som tror att Neo kommer att reas ut för 250”?
https://electrek.co/2018/10/26/vw-ceo-e ... rice-2020/![]()
![]()
De kan ju inte ens leverera bilar som, de facto, har i sitt sortiment. Skulle dessutom efterföljaren kosta nästan hälften av den befintliga modellen? Med den företagsekonomiska strategin är konkursen närmare än för Tesla.
First they ignore you12man skrev:Tror starkt att paniken hackade upp några snäpp efter Tesla Q3 resultatet, vad var läget innan ..then you win
Näe och har aldrig gjort det hellerWalker skrev:Fortfarande någon som tror att Neo kommer att reas ut för 250”?
Lägg på batterihyra så är det väl möjligt...Walker skrev:Fortfarande någon som tror att Neo kommer att reas ut för 250”?
Det är det väl i allra högsta grad! Så länge man räknar med momsen så ska ju priserna vara ca samma, men det är de alltså inte vilket betyder att det är lägre priser i Sverige momsfritt. Du kan inte blanda in fossilbilar eftersom de har en komponent i priset som beror på motorn, vikten och utsläpp, där är det helt off i jämförelsen.mati skrev:Fast att jämföra norska och svenska priser är ju verkligen inte rättvisande. Då får du också jämföra vad motsvarande fossil-Golf kostar i Norge respektive Sverige. Jag gissar att den är jättejättejättemycket billigare i Sverige.HelectriC skrev:I jämförelse med Norge så låter ju inte det så jättedyrt. Vår kostade med all utrustning 385kNOK, men då är det ju ingen moms eller något på. 481kNOK skulle det bli med moms. Sen tillkommer lite valutaskillnad, men den känns ändå billig Sverige när man dessutom får 60k bonusmati skrev:Kan det vara supermiljöbilsbonusen som spelar in här? Har de ökat lika mycket i andra länder?
Edit: 451 900 kr skulle vår e-Golf kosta idag. Och jag trodde att den var dyr redan då. Är de inte kloka eller?
Fast både e-Golf och GTE-bilarna har aldrig varit avsedda för större volymer. E-Golfen byggs ju mer eller mindre för hand i Dresden. Det går inte att bygga fler av dem med nuvarande produktionslina. NEO och de andra ID-bilarna ska däremot produceras i en egen fabrik som just nu byggs om för massproduktion av dessa bilar.Verdi skrev:Du får inte glömma att NEO som ska kosta hälften av eGolf även ska ha längre räckvidd och snabbare laddning. Vore ett jävla mirakel om VW fixade det när de inte ens kan hantera efterfrågan på Passat GTE och just eGolf.
Helt sjukt alltså, man borde köpa några styckenWalker skrev:Återigen.... tappar elbilarna 50% i värde på 3 år ?![]()
https://www.blocket.se/vi/82068060.htm
Vi betalar 347” för vår ”ny i kartong” efter miljöbonusen.
Äh, alltså, den är ju dyrare än när den var ny. Ingen dålig affär om de lyckas sälja den för det priset.Walker skrev:Återigen.... tappar elbilarna 50% i värde på 3 år ?![]()
https://www.blocket.se/vi/82068060.htm
Vi betalar 347” för vår ”ny i kartong” efter miljöbonusen.
Blir dyrt!Ric skrev:250 000 polska zloty.Walker skrev:Vill bespara dem ett bryskt uppvaknande.chaffis75 skrev:Förstör nu inte några drömmar...Walker skrev:Fortfarande någon som tror att Neo kommer att reas ut för 250”?
Japp, men LG hinner med några prishöjningar till dess.Tars skrev:Blir dyrt!Ric skrev:250 000 polska zloty.Walker skrev:Vill bespara dem ett bryskt uppvaknande.chaffis75 skrev:Förstör nu inte några drömmar...Walker skrev:Fortfarande någon som tror att Neo kommer att reas ut för 250”?
625000:- Skr!
Ja, hoppas kan du ju alltid....Oykkh47 skrev:Ja om det är så lång leveranstid på E-golf så tror jag nog jag väntar på Neo eller crozz. Min privatleasing på passat GTE går ut i dec 2020. Så hoppas vw fått igång allt då.. Ja som ngn skrev innan va aldrig GTE eller E golf tänkt att bli en volymbil. Bara en klagobil och att ha ngt i sitt sortiment
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Golfen låter tyvärr redan. Men det går att koppla bort.Oykkh47 skrev:Äntligen. Bra att få en elbil innan 1 juli2019. Så man slipper att den låter som ett rymdskepp. Ta gärna en inetriör bild.. fanns det kvar ngn nybilslukt?
Min Zoe från 2015 låter.Walker skrev:Golfen låter tyvärr redan. Men det går att koppla bort.Oykkh47 skrev:Äntligen. Bra att få en elbil innan 1 juli2019. Så man slipper att den låter som ett rymdskepp. Ta gärna en inetriör bild.. fanns det kvar ngn nybilslukt?
Begagnadlukten fick jag på köpet.