Före.Pontus skrev:Dras rabatten före moms eller efter?helix skrev:Det går alldeles utmärkt att använda krediterna för bilköp. Jag använder nämligen mina krediter till Model 3 och det är korrekt specat/avdraget på slutfakturanBjelke skrev:Och det värvningsprogrammet dom dribblar med just nu har redan ändrats ganska fult, jag tänker på krediterna som man enligt villkoren i somras skulledstr skrev:Tesla har en väldokumenterad historik av att lova en sak och göra en annan. Detta ser ut att bli ännu en.Pontus skrev:Det står ingenstans att Tesla har rätt att ändra reglerna utan förvarning eller liknande, det brukar ju ofta vara så liknande kampanjer mm?
Sedan är det ju inte helt moraliskt rätt kan man tycka, har dom lovat gåvor så borde dom ju ordna så att alla får vad dom blivit lovat kan man tycka.
Blir det många som blir utan sina gåvor nu så kommer säkert Tesla få en massa skit för det. Dom borde nog ha tänkte på detta innan dom tillät referals för model 3.
Så länge dom inte har några konkurrenter så fortsätter dom landa på fötterna.
kunna använda till bla ett bilköp har dom nu ändrat så att man INTE får det. Sista ordet är inte sagt där heller än men det räcker med att läsa i appen så ser man
det här.
Att det stod både på hemsidan och i appen i somras verkar inte störa Tesla nämnvärt (än iaf)...
Referrals måste väljas innan 28/2!
Moderator: Redaktion
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Referrals måste väljas innan 28/2!
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Så då ska man egentligen betala moms på 61 tkr, arbetsgivaravgift och inkomst skatt. 15+20+30 oj oj du kommer betala mycket i skatt för den rabatten. Undrar om någon i hela landet betalat skatt på gåvorna från Tesla?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Tesla HQ har nu svarat på frågan TOCN lyft angående att de som använt din referral måste motta sina bilar innan 28/2. Det stämmer inte, från och med nästkommande fredag kommer man kunna välja sina referral premier i appen. Premier vill dock enbart bli klargjorda och fraktade efter att utleverering av bilarna som använt din premie tagit plats. Detta gäller för hela världen och vill träda i kraft fr.om fredag 15/2.
Det verkar vara fredag den 15/2 Elon Time, får det fortfarande inte att funka i appen.MDurante skrev:Tesla HQ har nu svarat på frågan TOCN lyft angående att de som använt din referral måste motta sina bilar innan 28/2. Det stämmer inte, från och med nästkommande fredag kommer man kunna välja sina referral premier i appen. Premier vill dock enbart bli klargjorda och fraktade efter att utleverering av bilarna som använt din premie tagit plats. Detta gäller för hela världen och vill träda i kraft fr.om fredag 15/2.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
De ska säkert vakna i Kalifornien först.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Nu har det (helt felaktigt) dykt upp en till uppsättning 22” för mig att välja i appen. Men inga Roadsters. Nån mer som fått nåt att välja på?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Fortfarande min gamla Redemption code för mini Tesla, står att den inte är "valid" när jag försöker utnyttja den.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Är det nån som har en bild på referalfälgarna till M3?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Så här ser min ut. Allt utom 22” och event är levererat 

Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:

Såhär ser min ut, det är ju fel med dubbla uppsättningar fälgar.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
- TiborBlomhall
Förresten: jag kan fatta uppdelningen delivered, ordered och cancelled för mina referrals. Men vad är referred contacts?
Dom du av misstag skickat sms till med din kodTiborBlomhall skrev:Förresten: jag kan fatta uppdelningen delivered, ordered och cancelled för mina referrals. Men vad är referred contacts?

Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- TiborBlomhall
SMS? Jag ser mejladresser där? Förstår inte.Remuz skrev:Dom du av misstag skickat sms till med din kodTiborBlomhall skrev:Förresten: jag kan fatta uppdelningen delivered, ordered och cancelled för mina referrals. Men vad är referred contacts?
- TiborBlomhall
OK Jag fick googla lite:TiborBlomhall skrev:SMS? Jag ser mejladresser där? Förstår inte.Remuz skrev:Dom du av misstag skickat sms till med din kodTiborBlomhall skrev:Förresten: jag kan fatta uppdelningen delivered, ordered och cancelled för mina referrals. Men vad är referred contacts?
"any email address that is put into the first page after the referral link is clicked is available on the App under the Loot Box in the 'referred contacts' section. So this lets you see who is clicking your link even if they do not place an order."
Anmäler intresse för någons 22” Model X Referral fälgar med däck. Pm:a gärna
Med vänlig hälsning.
Christofer
Christofer
Kan inte välja något ännu.
Har inga referals innan Model 3 och har således ingen "delivered" ännu, kan det vara så att ingen av oss som inte tidigare referat fått möjlighet att välja priser?
Har inga referals innan Model 3 och har således ingen "delivered" ännu, kan det vara så att ingen av oss som inte tidigare referat fått möjlighet att välja priser?
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Skönt att få ett svar på det där till slut, vi är ju några som undrat...TiborBlomhall skrev:OK Jag fick googla lite:TiborBlomhall skrev:SMS? Jag ser mejladresser där? Förstår inte.Remuz skrev:Dom du av misstag skickat sms till med din kodTiborBlomhall skrev:Förresten: jag kan fatta uppdelningen delivered, ordered och cancelled för mina referrals. Men vad är referred contacts?
"any email address that is put into the first page after the referral link is clicked is available on the App under the Loot Box in the 'referred contacts' section. So this lets you see who is clicking your link even if they do not place an order."
Jag försökte hitta info i somras men jag ansträngde mig nog inte tillräckligt då

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
För mig kom det upp när min son skickat sms med länken...
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- TiborBlomhall
Inte jag heller.Legato skrev:Kan inte välja något ännu.
Har någon fått upp sina referrals valbara nu? Har ni i så fall haft Model S eller X innan?
Jag har inte fått upp nåt heller, har haft både S och X.TiborBlomhall skrev:Inte jag heller.Legato skrev:Kan inte välja något ännu.
Har någon fått upp sina referrals valbara nu? Har ni i så fall haft Model S eller X innan?
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
- TiborBlomhall
OK då har vi klassiska fallet med chefen som tycker att "ni ska bara ändra det där lilla, det kan inte ta lång tid" och apputvecklarna bankar sina huvuden förtvivlat i tangentbordet.
Är det någon som kunnat välja referral-gåvor i appen? Jag har fortfarande inte fått upp någon valbar förutom min förra/gamla.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
- Ptesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peder89808
Stendött i appen här, har bara en lista med de referrals som beställt Model 3, som det varit från start.Johnalm skrev:Är det någon som kunnat välja referral-gåvor i appen? Jag har fortfarande inte fått upp någon valbar förutom min förra/gamla.
--
Model 3 LR AWD, Solid Svart, 19", Autopilot
Model 3 LR AWD, Solid Svart, 19", Autopilot
Samma här, inga nya val, bara mina gamla gåvor.Ptesla skrev:Stendött i appen här, har bara en lista med de referrals som beställt Model 3, som det varit från start.Johnalm skrev:Är det någon som kunnat välja referral-gåvor i appen? Jag har fortfarande inte fått upp någon valbar förutom min förra/gamla.
Model YP 2024