
Istället för inplanerade artikeln i morgon fick jag sätta mig och skriva en helt ny. Lika bra släppa den redan nu:
http://teslaclubsweden.se/35000-tesla-model-3-ar-har/
Moderator: Redaktion
rssvanberg skrev:Nya priserna på Model S var inte så dåliga..
Oj, ingen dålig sänkning. Då lär ju beg-priserna gå ner runt 15% också dårssvanberg skrev:Nya priserna på Model S var inte så dåliga..
Vad kostade egentligen en P100DL innan? Nästan så att man undrar om dessa priser stämmer? Klart större diff i USA mellan LR och Performance med Ludicrous?mans71 skrev:Oj, ingen dålig sänkning. Då lär ju beg-priserna gå ner runt 15% också dårssvanberg skrev:Nya priserna på Model S var inte så dåliga..
Standard range fanns inte tidigare i Sverige men 100D som motsvarar Extended range kostade väll 1 181 000 kr. Alltså en rejäl prissänkning.FredrikR skrev:Vad kostade Model S versionerna i Sverige innan sänkningen? För oss som har lite dåligt minne?
Var det typ 1 000 000 som utgångspris?
Otroligt bra sänkning. Tesla måste verkligen sänka sina marginaler. Men de lär ju få upp beställningarna av Model 3 ordentligt, så blir ingen risk för överproduktion i fabriken.vigge50 skrev:Standard range fanns inte tidigare i Sverige men 100D som motsvarar Extended range kostade väll 1 181 000 kr. Alltså en rejäl prissänkning.FredrikR skrev:Vad kostade Model S versionerna i Sverige innan sänkningen? För oss som har lite dåligt minne?
Var det typ 1 000 000 som utgångspris?
Äsch, äntligen får bilen sitt rätta namn! Lika bra att alla kommer ut ur garderoben och erkänner vad deras egentliga relation till bilen är!Verdi skrev:Vore dock uppfriskande om de verkligen kallade kroken för "The Jerker".lator skrev:Tror nog att man kommer att överväga ett annat namn på den versionen... I alla fall i engelsktalande länder.Legato skrev:Nästa event kommer handla exklusivt om "Model 3 Jerker Edition".Machris skrev:Inget om DRAGKROK ännu
En av nackdelarna med Tesla. De ljuger kunderna rakt upp i ansiktet inför prissänkningar och andra förändringar.leiflodde skrev:Fick i veckan pris på en S75D med AP och soltak 988 180 och var ett pris som aldrig skulle återkomma
Fast det gör det kanske inte heller.Verdi skrev:En av nackdelarna med Tesla. De ljuger kunderna rakt upp i ansiktet inför prissänkningar och andra förändringar.leiflodde skrev:Fick i veckan pris på en S75D med AP och soltak 988 180 och var ett pris som aldrig skulle återkomma
Jag förstår vad du menar men dem som jobbar på Tesla har sällan koll på skiften som dessa utan agerar med den information de har. Sen att Tesla som företag tycker det är helt ok att dagen innan den största prissänkningen hittills kör på som den inte kommer ske inte är så snyggt.Verdi skrev:En av nackdelarna med Tesla. De ljuger kunderna rakt upp i ansiktet inför prissänkningar och andra förändringar.leiflodde skrev:Fick i veckan pris på en S75D med AP och soltak 988 180 och var ett pris som aldrig skulle återkomma
Ja en mille ungefär...FredrikR skrev:Vad kostade Model S versionerna i Sverige innan sänkningen? För oss som har lite dåligt minne?
Var det typ 1 000 000 som utgångspris?
1150 samt 1530, cirkus.Bjelke skrev:Ja en mille ungefär...FredrikR skrev:Vad kostade Model S versionerna i Sverige innan sänkningen? För oss som har lite dåligt minne?
Var det typ 1 000 000 som utgångspris?
Fast jag undrar också om priset på performance verkligen stämmer för nu ligger ju den strax över miljonen![]()
Jag tror också att Ludicrous inte ska ingå i miljon-versionen och att dom justerar det under dagen, men fortfarande väldigt trevliga prissänkningar på alla modeller!
Och att S & X kommer tillbaka med mindre batteri också
Men en av sakerna som jag och flera andra klagat mycket, att vanliga AP kostat typ 55 tusen, nu är ett betydligt mer prisvärt med 33 tusen!![]()
![]()
Sambon använder tex bara adaptiva farthållaren och jag nöjer mig med att bilen "bara" följer sin fil. Nu har Tesla lagt allt på rätt nivå
Även om det fortfarande är dyrt för dom som faktiskt bara vill ha adaptiv farthållare såklart, men nu känns det ändå helt rätt.
Tur att man inte hann slå till på att byta in/sälja min gamla och köpa en ny nu asså!
Ja du har rätt, nu tänkte jag ju på S75D och den försvann ju för ett tag sedanSR-71-BlackBird skrev:1150 samt 1530, cirkus.Bjelke skrev:Ja en mille ungefär...FredrikR skrev:Vad kostade Model S versionerna i Sverige innan sänkningen? För oss som har lite dåligt minne?
Var det typ 1 000 000 som utgångspris?
Fast jag undrar också om priset på performance verkligen stämmer för nu ligger ju den strax över miljonen![]()
Jag tror också att Ludicrous inte ska ingå i miljon-versionen och att dom justerar det under dagen, men fortfarande väldigt trevliga prissänkningar på alla modeller!
Och att S & X kommer tillbaka med mindre batteri också
Men en av sakerna som jag och flera andra klagat mycket, att vanliga AP kostat typ 55 tusen, nu är ett betydligt mer prisvärt med 33 tusen!![]()
![]()
Sambon använder tex bara adaptiva farthållaren och jag nöjer mig med att bilen "bara" följer sin fil. Nu har Tesla lagt allt på rätt nivå
Även om det fortfarande är dyrt för dom som faktiskt bara vill ha adaptiv farthållare såklart, men nu känns det ändå helt rätt.
Tur att man inte hann slå till på att byta in/sälja min gamla och köpa en ny nu asså!
Ja en sänkning på bilar som redan är uthämtade brukar inte funka, men dom (få i Sverige iaf) som hämtade igår tex? Lite surt blir det ju...HelectriC skrev:Shit, nu är jag glad att jag avbeställde min M3, den gick plötsligt ned 40 000 och hade jag hämtat ut bilen, som planerat tidigare denna vecka, så hade jag nog kunnat se långt efter att få tillbaka de pengarna.
chpaulin skrev:Jag förstår vad du menar men dem som jobbar på Tesla har sällan koll på skiften som dessa utan agerar med den information de har. Sen att Tesla som företag tycker det är helt ok att dagen innan den största prissänkningen hittills kör på som den inte kommer ske inte är så snyggt.Verdi skrev:En av nackdelarna med Tesla. De ljuger kunderna rakt upp i ansiktet inför prissänkningar och andra förändringar.leiflodde skrev:Fick i veckan pris på en S75D med AP och soltak 988 180 och var ett pris som aldrig skulle återkomma
Niclas skrev:Fast denna dramatiska sänkning av nypriset gör ju också att alla begagnade gamla Tesla sjunker i pris rejält, så om man ska byta Tesla så förlorar man lika mycket som man vinner.
"Lika" mycket stämmer såklart inte. På sikt lär väl begagnatpriserna falla ungefär lika mycket procentuellt, men i rena pengar blir det såklart en besparing.Niclas skrev:Fast denna dramatiska sänkning av nypriset gör ju också att alla begagnade gamla Tesla sjunker i pris rejält, så om man ska byta Tesla så förlorar man lika mycket som man vinner.