Jag har försökt leta lite på forumet men inte hittat svar på nedan. Så sorry om jag frågar om nåt som redan diskuterats.
Min Tesla är min första elbil. Jag bor i lägenhet så jag kan inte ladda där, men har satt upp en WC på jobbet och köper elen där (för övrigt billigare än hemma). Där står bilen uppkopplad hela dagarna.
När jag reser så funkar normalt SuC perfekt.
Men nu till saken.
Det är säkert bra att ha abonnemang / taggar för andra laddsystem i Sverige och kanske Europa.
Så vad ska man ha för några? Vad finns det för större aktörer här? Jag känner ju till Clever och Fortum, men sen då?
Andra laddstationer / abonnemang
Moderator: Redaktion
- MrStarhouse
- Teslaägare
Re: Andra laddstationer / abonnemang
Till eGolfen har jag haft följande taggar hängande på bilnyckeln: Clever (Bee), Fortum (charge&drive) och vattenfall (inCharge). Med dem och hemmaladdning har jag tagit mig utan problem 850 mil på 5 månader.MrStarhouse skrev:Jag har försökt leta lite på forumet men inte hittat svar på nedan. Så sorry om jag frågar om nåt som redan diskuterats.
Min Tesla är min första elbil. Jag bor i lägenhet så jag kan inte ladda där, men har satt upp en WC på jobbet och köper elen där (för övrigt billigare än hemma). Där står bilen uppkopplad hela dagarna.
Men nu till saken.
Det är säkert bra att ha abonnemang / taggar för andra laddsystem i Sverige och kanske Europa.
Så vad ska man ha för några? Vad finns det för större aktörer här? Jag känner ju till Clever och Fortum, men sen då?
Senast redigerad av Walker, redigerad totalt 1 gånger.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Kolla på https://www.plugsurfing.com/ - Bästa taggen för Europa. Har haft en sedan några år tillbaka och funkat perfekt de få gångerna det behövts.MrStarhouse skrev:Jag har försökt leta lite på forumet men inte hittat svar på nedan. Så sorry om jag frågar om nåt som redan diskuterats.
Men nu till saken.
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Jag hade samma fundering/oro när jag skaffade min X för ett par år sedan, och hamstrade alla taggar, kort och appar som gick att få tag på då. Jag har nog använt dom i snitt en gång var, mest bara för att testa om det funkar (vilket det i gjorde i kanske 50% av fallenMrStarhouse skrev:Jag har försökt leta lite på forumet men inte hittat svar på nedan. Så sorry om jag frågar om nåt som redan diskuterats.
Men nu till saken.

Det beror förstås på var du bor och var du normalt kör, men de allra flesta kommer nog i stort sett bara använda hemma-/jobbladdning och SuC.
Det finns för övrigt många trådar om detta, men jag håller med om att det inte är helt lätt att hitta tämligen breda ämnen som detta

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- OfarligTesla
- Teslaägare
Jag har kort/taggar från Bee, E.ON Drive, Charge & Drive och InCharge i bilen. Bra att ha ifall man vill destinationsladda eller liknanade när man åker runt i Sverige.
- MrStarhouse
- Teslaägare
Tackar alla, perfekt info.
Jag ska nog i alla fall skaffa dom som nämns, och kolla lite på plugsurfing.
Men sen är det nog som det nämns också, att man väldigt ofta kommer att hitta en SuC att använda. Men alternativ är ju alltid bra
Jag ska nog i alla fall skaffa dom som nämns, och kolla lite på plugsurfing.
Men sen är det nog som det nämns också, att man väldigt ofta kommer att hitta en SuC att använda. Men alternativ är ju alltid bra

Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Tack har beställt några brickor och laddat ned några appar.vthorsell skrev:
Model 3 LR AWD