Den 2maj beställde jag en ny X100D lagerbil som fanns om jag minns rätt i Holland, och jag hann knappt med att sälja av fossilen och fixa bankbestyr, då jag fick äran att hämta den idag, så 12 dagar fick jag vänta, och superbra upplevelse med säljare och leveranspersonal.
Nu ska jag bara förstå vilka laddnätverk som jag måste ha förutom SC och IONITY.
Måste också plugga lite på olika laddkablage och vad som hör till vad, ska leta lite och läsa på i forumet.
Har inte förberett El för teslan hemma, så den laddar just nu på 8A då jag inte vågar köra hårdare på bef uttag, innan jag fixat 16A med nytt 2,5mm kablage.
Tanken är att dra husvagn på 1800kg i sommar, så just det här med laddning och kablage, kommer bli superviktigt för att bota en eventuell räckviddsångest.
Nu har jag också fått en referral och lagt den i min profil

I frunken låg det godsaker som dragkrok, typ2 kabel, en liten teslaladdare med eurokontakt och stickpropp, men också ett litet löst kablage med några småtrådar, kontakterat i ena änden med bilkontakt (typ socker bit) och i andra änden lösa trådar vilket verkar märkligt, vad ska man göra med detta liksom?
Just ja, lite konfig också: 6sits, kolfiber, helsvart kupé, 20 tum och all utrustning utom total självkörning.
22tum skulle vara Nice, men får nog vänta till nästa sommar..
Hälsningar från en sjukt nöjd teslaägare!
/Hjortis