Är det bara siffran som har ökat eller märker ni verkligen förbättrad räckvidd? Skulle kunna vara de fifflade lite mer torque sleep eller liknande.
Kan bli en toppennyhet av detta!
Är det bara siffran som har ökat eller märker ni verkligen förbättrad räckvidd? Skulle kunna vara de fifflade lite mer torque sleep eller liknande.
Kan bli en toppennyhet av detta!
Jag vill gärna tro att jag fått 7% mer räckvidd genom uppdateringen. Dock kan det vara så att siffran som gavs före uppdateringen var lite snålt tilltagen och beräkningen nu är närmare verkligheten, men jag vet inte...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Samma här med min 70D. Uppdaterade i natt och fick till max daily use Typica Range 322km mot tidigare 302km.
Vilken pärla 70D är! Aldrig någonsin går jag tillbaka till fossilbrännare, det är ju rena stenåldern.
Man blir verkligen hooked! Jag tyckte 70D kändes riktigt bra. Fick en som lånebil vid service. Noterade att räckvidden knappast är problem och den kändes bra på vägen. Tillrckligt snabb för de flesta. Klar bra variant av model S!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Har inte kört så mycket efter uppdateringen, men snittet ligger runt 205W/km, då har det regnat de dagarna också. Vanligtvis brukar jag ligga runt 190-200 vid torrt väglag. Min teori är att de märkt att man vid motorvägskörning i 90-100km/h kan komma ner runt 140-150 i förbrukning ( typical innan uppdateringen var 187), och att de bara skruvat upp siffrorna. Ska testa lite under nästa vecka och verkligen ha koll på förbrukningen på de sträckor jag vanligtvis körde innan uppdateringen.
Men uppdateringen skulle väl ta bort brummandes, dock har jag märkt att den brummar när jag backar och sedan bromsar lite kraftigare. Någon annan som upplever samma sak?