Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LarsL »

taliz skrev:
LarsL skrev:
Min sida har sett ut så här i 16 dagar nu, det kanske inte är 48h utan dagar de menar? Har fått maila från DNB med lånebeviljan.
Är det något som inte är som det ska trots allt?
0738E61A-3F59-458B-8F98-FC3A06CE1EC6.jpeg
Det där var knas för mig med, mailade tesla och sen funkade det.
Puh... dumt att behöva störa dem men så klart bäst att göra sig hörd om något är fel.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

LarsL skrev:
taliz skrev:
LarsL skrev:
Min sida har sett ut så här i 16 dagar nu, det kanske inte är 48h utan dagar de menar? Har fått maila från DNB med lånebeviljan.
Är det något som inte är som det ska trots allt?
0738E61A-3F59-458B-8F98-FC3A06CE1EC6.jpeg
Det där var knas för mig med, mailade tesla och sen funkade det.
Puh... dumt att behöva störa dem men så klart bäst att göra sig hörd om något är fel.
Oklart om dom gjorde ngt eller om det bara var timing. För jag fick ett mail där dom skrev "du måste godkänna..." nåra timmar efter jag skickat det(inte svar på mitt mail).
Det var på tisdagen, hade leverans inbokad på lördagen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare

Inlägg av Nico »

Coburn skrev:
Beställde i tisdags i förra veckan, väntar nu på att få fakturan. Kikar i mailen typ hela tiden nu ;) håller tummarna på leverans till eller under semestern, hade varit perfekt, men kanske inte troligt.
Jag fick aldrig fakturan på mailen, loggade in på mitt konto via datorn och hittade den där :D
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare

Inlägg av Nico »

Kan jag ha gjort ett misstag nu? Att jag betalade för tidigt? :o
Model 3 Long Range AWD
Dexlo

Inlägg av Dexlo »

icimasa skrev:
Dexlo skrev:
icimasa skrev:
Fick precis SMS :cry: :cry: förseningar I transporten så ingen leverans i morgon och inget annat lev datum satt utan hör av sig när de vet... Sååååå besviken och trött :cry: :cry: vilken soppa
Kan bekräfta detsamma.
Drygt när man försöker planera hämtning av bilen om man inte vet om leveransen blir av eller ej förrän i typ sista minut...
Detta är så trist.. Undra vart den lastbilen tog vägen med vara bilar då? :oops:
icimasa, har du hört något mer från Tesla?
Har själv mailat mina säljare o begärt en uppdatering då jag inte hört ett pip från Tesla sedan i lördags.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

Nico skrev:
Hade jag inte fått leverans i Q2 och legat ute med 750.000kr hade jag inte känt mig bekväm, det står på fakturan att den ska betalas 7 dagar före leverans och eftersom du inte fått leveransdatum kanske det inte var så smart att bara betala.
Dexlo

Inlägg av Dexlo »

Uppdatering: fick precis ett trevligt samtal från Tesla att jag kan hämta bilen på torsdag. Gött!
Användarvisningsbild
dhanjel
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av dhanjel »

Ni som hämtat ut, har ni också Spotify på holländska? :) Vore mkt trevligare att få anpassade listor och topplistor för Sverige.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare

Inlägg av Nico »

MDurante skrev:
Nico skrev:
Hade jag inte fått leverans i Q2 och legat ute med 750.000kr hade jag inte känt mig bekväm, det står på fakturan att den ska betalas 7 dagar före leverans och eftersom du inte fått leveransdatum kanske det inte var så smart att bara betala.
Fick helt panik helt plötsligt. :?
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

Nico skrev:
MDurante skrev:
Nico skrev:
Alltså för att förtydliga.

Du ska senast betala 7 dagar före leverans, men eftersom du inte har fått leveransdatum och det kan bli långdraget var det nog inte så smart att betala. För Tesla spelar det egentligen ingen roll om bilen levereras 3/7 eller 30/9. Tråkigt att behöva ligga ute med så mycket pengar i flera månader. Går Tesla konkurs (vilket är ganska osannolikt men inte helt uteslutet) blir det svårt att få pengarna tillbaka inom rimlig tid.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

MDurante skrev:
Nico skrev:
MDurante skrev:
Nico skrev:

Du ska senast betala 7 dagar före leverans, men eftersom du inte har fått leveransdatum och det kan bli långdraget var det nog inte så smart att betala. För Tesla spelar det egentligen ingen roll om bilen levereras 3/7 eller 30/9. Tråkigt att behöva ligga ute med så mycket pengar i flera månader. Går Tesla konkurs (vilket är ganska osannolikt men inte helt uteslutet) blir det svårt att få pengarna tillbaka inom rimlig tid.
Skräm nu inte upp han i onödan. Bilen kommer tids nog. Det som kan göra att det dröjer lite längre är om det är en ovanlig konfiguration.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare

Inlägg av Nico »

taliz skrev:
MDurante skrev:
Nico skrev:
MDurante skrev:
Nico skrev:

Skräm nu inte upp han i onödan. Bilen kommer tids nog. Det som kan göra att det dröjer lite längre är om det är en ovanlig konfiguration.
Inget konstigt alls, bara röd lr awd
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Nico, du tog väl en lagerbil eller? Då borde du ha den ganska snart. Har för mig att delibery tog två dagar ledigt nu efter pushen i helgen.
trugoy

Inlägg av trugoy »

Fick nu en ny tid efter att blivit avbokad både lördag och söndag.. 10:e Juli i Mölndal. Lite besviken att de nu inte lyckas leverera denna vecka :-(
Nåja, man får hoppas att leveransen inte blir så hektisk som jag antar att det var denna helg och att bilen är hel och ren..

Någon som pratat med Tesla denna vecka och hört info om vi kommer få någon typ 2 kabel?
Jag är i starkt behov av en sådan då jag kommer ha min bil i parkeringshus.
Model 3 SR+, Red Multicoat, black interior, FSD. Beställd 28:e april. Levererad 10:e juli
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

trugoy skrev:
Fick nu en ny tid efter att blivit avbokad både lördag och söndag.. 10:e Juli i Mölndal. Lite besviken att de nu inte lyckas leverera denna vecka :-(
Nåja, man får hoppas att leveransen inte blir så hektisk som jag antar att det var denna helg och att bilen är hel och ren..

Någon som pratat med Tesla denna vecka och hört info om vi kommer få någon typ 2 kabel?
Jag är i starkt behov av en sådan då jag kommer ha min bil i parkeringshus.
Meddela delivery att du verkligen behöver en typ 2-sladd så fixar dom det förhoppningsvis...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare

Inlägg av Nico »

LarsL skrev:
Nico, du tog väl en lagerbil eller? Då borde du ha den ganska snart. Har för mig att delibery tog två dagar ledigt nu efter pushen i helgen.
Beställde en helt ny, ser ett vin nummer på fakturan också förresten
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
A Utterbett
Teslaägare

Inlägg av A Utterbett »

Får så slutligen skriva här efter att ha lurkat sedan mitten av maj i väntan på att skillnaden mellan inköpspris och totalkostnad över tre år skulle redas ut på företaget jämfört med en 7.5-bil.

Glad som ett barn med lördagsgodis.

Nu blir det att försöka leta upp svaren på alla frågor som uppenbarar sig i väntan på leverans. Plockade från lagersidan så kanske det kan bli julafton redan i sommar.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Tjoho! Jag har kommit in i det lilla väntrummet!
Nästa steg

Vi håller på att upprätta din faktura och kommer att kontakta dig för att ordna med din slutbetalning.
Användarvisningsbild
Matthiaz
Teslaägare

Inlägg av Matthiaz »

Nu får jag vara med här med :)
Beställde en Blå SR+ med dragkrok idag. Men har lite funderingar om jag ska ändra till vit istället... Men nu har jag en bil på beställning iallafall!
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
Användarvisningsbild
Elmil
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mats11813

Inlägg av Elmil »

LarsL skrev:
Nästa steg

Vi håller på att upprätta din faktura och kommer att kontakta dig för att ordna med din slutbetalning.
Så har det stått på mitt konto i två månader nu.. :?
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare

Inlägg av Nico »

Elmil skrev:
LarsL skrev:
Nästa steg

Om du kollar ditt konto via datorn kan du se din slutfaktura där? Det kunde jag och betalade, vet inte om det var rätt.
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
Elmil
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mats11813

Inlägg av Elmil »

Nico skrev:
Elmil skrev:
LarsL skrev:
Nästa steg

Om du kollar ditt konto via datorn kan du se din slutfaktura där? Det kunde jag och betalade, vet inte om det var rätt.
Nix, bara handpenningsfaktura och beställningsavtal, senast dragkroksuppdaterat den 13/5. Och inget VIN i källkoden... :cry:
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Användarvisningsbild
ville9
Teslaägare

Inlägg av ville9 »

Det verkar som det blir hämtning av bilen på torsdag.
Mölndal.
Tar tåget och anländer till Mölndals station.
Någon som vet om det är smidigt att gå därifrån till Tesla (Aminogatan 32b)?
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
icimasa

Inlägg av icimasa »

ville9 skrev:
Det verkar som det blir hämtning av bilen på torsdag.
Mölndal.
Tar tåget och anländer till Mölndals station.
Någon som vet om det är smidigt att gå därifrån till Tesla (Aminogatan 32b)?
Jag gjorde samma resa idag är skitsmidigt att ta bussen vi hoppa på Lila linjen och sedan va det typ 4 eller 5 hållplatser så är man precis vid Tesla Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Jag impulsbeställde en lagerbil idag:

-Long Range med fyrhjulsdrift
-Midnight Silver Metallic-lack
-19" Sport-fälgar
-Helsvart premiuminteriör
-Autopilot
-Dragkrok

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Skriv svar