Puh... dumt att behöva störa dem men så klart bäst att göra sig hörd om något är fel.taliz skrev:Det där var knas för mig med, mailade tesla och sen funkade det.LarsL skrev:Min sida har sett ut så här i 16 dagar nu, det kanske inte är 48h utan dagar de menar? Har fått maila från DNB med lånebeviljan.
Är det något som inte är som det ska trots allt?
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Oklart om dom gjorde ngt eller om det bara var timing. För jag fick ett mail där dom skrev "du måste godkänna..." nåra timmar efter jag skickat det(inte svar på mitt mail).LarsL skrev:Puh... dumt att behöva störa dem men så klart bäst att göra sig hörd om något är fel.taliz skrev:Det där var knas för mig med, mailade tesla och sen funkade det.LarsL skrev:Min sida har sett ut så här i 16 dagar nu, det kanske inte är 48h utan dagar de menar? Har fått maila från DNB med lånebeviljan.
Är det något som inte är som det ska trots allt?
Det var på tisdagen, hade leverans inbokad på lördagen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Jag fick aldrig fakturan på mailen, loggade in på mitt konto via datorn och hittade den därCoburn skrev:Beställde i tisdags i förra veckan, väntar nu på att få fakturan. Kikar i mailen typ hela tiden nuhåller tummarna på leverans till eller under semestern, hade varit perfekt, men kanske inte troligt.

Model 3 Long Range AWD
Kan jag ha gjort ett misstag nu? Att jag betalade för tidigt? 

Model 3 Long Range AWD
icimasa, har du hört något mer från Tesla?icimasa skrev:Detta är så trist.. Undra vart den lastbilen tog vägen med vara bilar då?Dexlo skrev:Kan bekräfta detsamma.icimasa skrev:Fick precis SMS![]()
förseningar I transporten så ingen leverans i morgon och inget annat lev datum satt utan hör av sig när de vet... Sååååå besviken och trött
![]()
vilken soppa
Drygt när man försöker planera hämtning av bilen om man inte vet om leveransen blir av eller ej förrän i typ sista minut...
Har själv mailat mina säljare o begärt en uppdatering då jag inte hört ett pip från Tesla sedan i lördags.
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Hade jag inte fått leverans i Q2 och legat ute med 750.000kr hade jag inte känt mig bekväm, det står på fakturan att den ska betalas 7 dagar före leverans och eftersom du inte fått leveransdatum kanske det inte var så smart att bara betala.Nico skrev:Kan jag ha gjort ett misstag nu? Att jag betalade för tidigt?
Uppdatering: fick precis ett trevligt samtal från Tesla att jag kan hämta bilen på torsdag. Gött!
Ni som hämtat ut, har ni också Spotify på holländska?
Vore mkt trevligare att få anpassade listor och topplistor för Sverige.

Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Fick helt panik helt plötsligt.MDurante skrev:Hade jag inte fått leverans i Q2 och legat ute med 750.000kr hade jag inte känt mig bekväm, det står på fakturan att den ska betalas 7 dagar före leverans och eftersom du inte fått leveransdatum kanske det inte var så smart att bara betala.Nico skrev:Kan jag ha gjort ett misstag nu? Att jag betalade för tidigt?

Model 3 Long Range AWD
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Alltså för att förtydliga.Nico skrev:Fick helt panik helt plötsligt.MDurante skrev:Hade jag inte fått leverans i Q2 och legat ute med 750.000kr hade jag inte känt mig bekväm, det står på fakturan att den ska betalas 7 dagar före leverans och eftersom du inte fått leveransdatum kanske det inte var så smart att bara betala.Nico skrev:Kan jag ha gjort ett misstag nu? Att jag betalade för tidigt?
Du ska senast betala 7 dagar före leverans, men eftersom du inte har fått leveransdatum och det kan bli långdraget var det nog inte så smart att betala. För Tesla spelar det egentligen ingen roll om bilen levereras 3/7 eller 30/9. Tråkigt att behöva ligga ute med så mycket pengar i flera månader. Går Tesla konkurs (vilket är ganska osannolikt men inte helt uteslutet) blir det svårt att få pengarna tillbaka inom rimlig tid.
Skräm nu inte upp han i onödan. Bilen kommer tids nog. Det som kan göra att det dröjer lite längre är om det är en ovanlig konfiguration.MDurante skrev:Alltså för att förtydliga.Nico skrev:Fick helt panik helt plötsligt.MDurante skrev:Hade jag inte fått leverans i Q2 och legat ute med 750.000kr hade jag inte känt mig bekväm, det står på fakturan att den ska betalas 7 dagar före leverans och eftersom du inte fått leveransdatum kanske det inte var så smart att bara betala.Nico skrev:Kan jag ha gjort ett misstag nu? Att jag betalade för tidigt?
Du ska senast betala 7 dagar före leverans, men eftersom du inte har fått leveransdatum och det kan bli långdraget var det nog inte så smart att betala. För Tesla spelar det egentligen ingen roll om bilen levereras 3/7 eller 30/9. Tråkigt att behöva ligga ute med så mycket pengar i flera månader. Går Tesla konkurs (vilket är ganska osannolikt men inte helt uteslutet) blir det svårt att få pengarna tillbaka inom rimlig tid.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Inget konstigt alls, bara röd lr awdtaliz skrev:Skräm nu inte upp han i onödan. Bilen kommer tids nog. Det som kan göra att det dröjer lite längre är om det är en ovanlig konfiguration.MDurante skrev:Alltså för att förtydliga.Nico skrev:Fick helt panik helt plötsligt.MDurante skrev:Hade jag inte fått leverans i Q2 och legat ute med 750.000kr hade jag inte känt mig bekväm, det står på fakturan att den ska betalas 7 dagar före leverans och eftersom du inte fått leveransdatum kanske det inte var så smart att bara betala.Nico skrev:Kan jag ha gjort ett misstag nu? Att jag betalade för tidigt?
Model 3 Long Range AWD
Nico, du tog väl en lagerbil eller? Då borde du ha den ganska snart. Har för mig att delibery tog två dagar ledigt nu efter pushen i helgen.
Fick nu en ny tid efter att blivit avbokad både lördag och söndag.. 10:e Juli i Mölndal. Lite besviken att de nu inte lyckas leverera denna vecka 
Nåja, man får hoppas att leveransen inte blir så hektisk som jag antar att det var denna helg och att bilen är hel och ren..
Någon som pratat med Tesla denna vecka och hört info om vi kommer få någon typ 2 kabel?
Jag är i starkt behov av en sådan då jag kommer ha min bil i parkeringshus.

Nåja, man får hoppas att leveransen inte blir så hektisk som jag antar att det var denna helg och att bilen är hel och ren..
Någon som pratat med Tesla denna vecka och hört info om vi kommer få någon typ 2 kabel?
Model 3 SR+, Red Multicoat, black interior, FSD. Beställd 28:e april. Levererad 10:e juli
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Meddela delivery att du verkligen behöver en typ 2-sladd så fixar dom det förhoppningsvis...trugoy skrev:Fick nu en ny tid efter att blivit avbokad både lördag och söndag.. 10:e Juli i Mölndal. Lite besviken att de nu inte lyckas leverera denna vecka
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Beställde en helt ny, ser ett vin nummer på fakturan också förrestenLarsL skrev:Nico, du tog väl en lagerbil eller? Då borde du ha den ganska snart. Har för mig att delibery tog två dagar ledigt nu efter pushen i helgen.
Model 3 Long Range AWD
- A Utterbett
- Teslaägare
Får så slutligen skriva här efter att ha lurkat sedan mitten av maj i väntan på att skillnaden mellan inköpspris och totalkostnad över tre år skulle redas ut på företaget jämfört med en 7.5-bil.
Glad som ett barn med lördagsgodis.
Nu blir det att försöka leta upp svaren på alla frågor som uppenbarar sig i väntan på leverans. Plockade från lagersidan så kanske det kan bli julafton redan i sommar.
Glad som ett barn med lördagsgodis.
Nu blir det att försöka leta upp svaren på alla frågor som uppenbarar sig i väntan på leverans. Plockade från lagersidan så kanske det kan bli julafton redan i sommar.
Tjoho! Jag har kommit in i det lilla väntrummet!
Nästa steg
Vi håller på att upprätta din faktura och kommer att kontakta dig för att ordna med din slutbetalning.
Nu får jag vara med här med 
Beställde en Blå SR+ med dragkrok idag. Men har lite funderingar om jag ska ändra till vit istället... Men nu har jag en bil på beställning iallafall!

Beställde en Blå SR+ med dragkrok idag. Men har lite funderingar om jag ska ändra till vit istället... Men nu har jag en bil på beställning iallafall!
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
- Elmil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mats11813
Så har det stått på mitt konto i två månader nu..LarsL skrev:Tjoho! Jag har kommit in i det lilla väntrummet!
Nästa steg
Vi håller på att upprätta din faktura och kommer att kontakta dig för att ordna med din slutbetalning.

Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Model Y RWD 2025
Om du kollar ditt konto via datorn kan du se din slutfaktura där? Det kunde jag och betalade, vet inte om det var rätt.Elmil skrev:Så har det stått på mitt konto i två månader nu..LarsL skrev:Tjoho! Jag har kommit in i det lilla väntrummet!
Nästa steg
Model 3 Long Range AWD
- Elmil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mats11813
Nix, bara handpenningsfaktura och beställningsavtal, senast dragkroksuppdaterat den 13/5. Och inget VIN i källkoden...Nico skrev:Om du kollar ditt konto via datorn kan du se din slutfaktura där? Det kunde jag och betalade, vet inte om det var rätt.Elmil skrev:Så har det stått på mitt konto i två månader nu..LarsL skrev:Tjoho! Jag har kommit in i det lilla väntrummet!
Nästa steg

Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
Model Y RWD 2025
Det verkar som det blir hämtning av bilen på torsdag.
Mölndal.
Tar tåget och anländer till Mölndals station.
Någon som vet om det är smidigt att gå därifrån till Tesla (Aminogatan 32b)?
Mölndal.
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
Jag gjorde samma resa idag är skitsmidigt att ta bussen vi hoppa på Lila linjen och sedan va det typ 4 eller 5 hållplatser så är man precis vid Teslaville9 skrev:Det verkar som det blir hämtning av bilen på torsdag.
Mölndal.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
- kanylbullen
- Teslaägare
Jag impulsbeställde en lagerbil idag:
-Long Range med fyrhjulsdrift
-Midnight Silver Metallic-lack
-19" Sport-fälgar
-Helsvart premiuminteriör
-Autopilot
-Dragkrok
-Long Range med fyrhjulsdrift
-Midnight Silver Metallic-lack
-19" Sport-fälgar
-Helsvart premiuminteriör
-Autopilot
-Dragkrok
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d