Har nån annan sett en varning om krockkudde efter senaste uppdateringen? Jag fick en i lördags, stannade och startade om och då försvann den. Den kom inte tillbaka på de ca 25 mil vi körde den dagen. I söndags fick jag v10 och i morse såg jag varningslampan igen. Hann inte starta om just nu, men ska prova det sen.
Nån annan som sett nåt liknande med v10?
Är väl nånting som ploppar upp när det inte sitter någon i passagerarsätet. Eller kom det redan i en sen version av v9?
Båda gångerna satt min fru i passagerarsätet. I lördags va det en v10-version som jag inte får säga att jag hade...
Sen någon version tillbaka så visar den _alltid_ om passagerar-airbag är på eller avstängd.
Om den däremot visar avstängd trots att det sitter någon där är det fel.
Har nån annan sett en varning om krockkudde efter senaste uppdateringen? Jag fick en i lördags, stannade och startade om och då försvann den. Den kom inte tillbaka på de ca 25 mil vi körde den dagen. I söndags fick jag v10 och i morse såg jag varningslampan igen. Hann inte starta om just nu, men ska prova det sen.
Nån annan som sett nåt liknande med v10?
Är väl nånting som ploppar upp när det inte sitter någon i passagerarsätet. Eller kom det redan i en sen version av v9?
Båda gångerna satt min fru i passagerarsätet. I lördags va det en v10-version som jag inte får säga att jag hade...
Sen någon version tillbaka så visar den _alltid_ om passagerar-airbag är på eller avstängd.
Om den däremot visar avstängd trots att det sitter någon där är det fel.
Jag pratar alltså om den röda varningssymbolen i instrumentpanelen. Enligt manualen ska den bara synas 2 sek när alla symboler visas, aldrig annars. Om den dyker upp igen tänker jag felanmäla.
Har nån annan sett en varning om krockkudde efter senaste uppdateringen? Jag fick en i lördags, stannade och startade om och då försvann den. Den kom inte tillbaka på de ca 25 mil vi körde den dagen. I söndags fick jag v10 och i morse såg jag varningslampan igen. Hann inte starta om just nu, men ska prova det sen.
Nån annan som sett nåt liknande med v10?
Är väl nånting som ploppar upp när det inte sitter någon i passagerarsätet. Eller kom det redan i en sen version av v9?
Båda gångerna satt min fru i passagerarsätet. I lördags va det en v10-version som jag inte får säga att jag hade...
Sen någon version tillbaka så visar den _alltid_ om passagerar-airbag är på eller avstängd.
Om den däremot visar avstängd trots att det sitter någon där är det fel.
Jag pratar alltså om den röda varningssymbolen i instrumentpanelen. Enligt manualen ska den bara synas 2 sek när alla symboler visas, aldrig annars. Om den dyker upp igen tänker jag felanmäla.
Ok, då missförstod jag. Syftade på ikonen längst upp till höger på stora skärmen.
[quote="Hok"]Brooks på Dragtimes vågar testa advanced summon på en helt vanlig parkering som inte är tom. Går lite långsamt och knackigt men det fungerar i stort sett.
Finns chansen att man kan få timer start av värme/kyla på model 3 med senaste v10?
Sånt kan du schemalägga med appen Tesla plus.
Kan man hitta den till Android då ?
Jag hittar inte i min lekbutik.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Har nån annan sett en varning om krockkudde efter senaste uppdateringen? Jag fick en i lördags, stannade och startade om och då försvann den. Den kom inte tillbaka på de ca 25 mil vi körde den dagen. I söndags fick jag v10 och i morse såg jag varningslampan igen. Hann inte starta om just nu, men ska prova det sen.
Nån annan som sett nåt liknande med v10?
Är väl nånting som ploppar upp när det inte sitter någon i passagerarsätet. Eller kom det redan i en sen version av v9?
Båda gångerna satt min fru i passagerarsätet. I lördags va det en v10-version som jag inte får säga att jag hade...
Sen någon version tillbaka så visar den _alltid_ om passagerar-airbag är på eller avstängd.
Om den däremot visar avstängd trots att det sitter någon där är det fel.
Jag pratar alltså om den röda varningssymbolen i instrumentpanelen. Enligt manualen ska den bara synas 2 sek när alla symboler visas, aldrig annars. Om den dyker upp igen tänker jag felanmäla.
Den dök upp i en av mina för ett par månader sedan och försvann när jag gjorde en reset (i farten, vilket alltid känns helt fel), och den har inte kommit tillbaks. Detta var alltså uppenbart före V10...
Finns chansen att man kan få timer start av värme/kyla på model 3 med senaste v10?
Sånt kan du schemalägga med appen Tesla plus.
Kan man hitta den till Android då ?
Jag hittar inte i min lekbutik.
Misstänker att den appen bara finns till Apple. Jag har Android och kör med "Dashboard for Tesla" och det funkar bra. Just den funktionen kostar nån krona men det är det absolut värt.
2014 Leaf Tekna 24kWh Såld 2014 Tesla Model S85 Midnight Silver med AP Såld 2018 Tesla Model X 100D FSD. HW 3.0. 2009 Th!nk City. Härlig norsk elbil med 23kWh
Jag pratar alltså om den röda varningssymbolen i instrumentpanelen. Enligt manualen ska den bara synas 2 sek när alla symboler visas, aldrig annars. Om den dyker upp igen tänker jag felanmäla.
Den dök upp i en av mina för ett par månader sedan och försvann när jag gjorde en reset (i farten, vilket alltid känns helt fel), och den har inte kommit tillbaks. Detta var alltså uppenbart före V10...
Jag provade att reseta i farten, vilket skrämde frun lite, men den försvann alltså inte förrän jag stannade och startade om.
Jag pratar alltså om den röda varningssymbolen i instrumentpanelen. Enligt manualen ska den bara synas 2 sek när alla symboler visas, aldrig annars. Om den dyker upp igen tänker jag felanmäla.
Den dök upp i en av mina för ett par månader sedan och försvann när jag gjorde en reset (i farten, vilket alltid känns helt fel), och den har inte kommit tillbaks. Detta var alltså uppenbart före V10...
Jag provade att reseta i farten, vilket skrämde frun lite, men den försvann alltså inte förrän jag stannade och startade om.
Jag hade samma problem, det dök upp någon gång efter att man hade lanserat dashcam funktionen. Oftast lyste röda airbag ikonen ett par sekunder slumpmässigt under färd upprepade gånger, men det hände även att den lyste i 20 minuter under motorfärd på en högt trafikerad motorvägvid 150 km/h. Felanmälde och de gjorde fjärrdiagnostik. Misstänkte att det var USB som krånglade och då fick jag ta ut USB. Blev bättre men inte helt bra så bilen kollades på SC. Allt var bra och symbolen beror på att MCU är upptagen med något (har MCU1) eller rensar minnet i bakgrunden, SC jamförde situationen med stunden när man slår på bilen. De berättade samtidigt att det inte är MCU som styr krockkuddar utan en separat dator och de kommer att lösas ut vid krock även om MCU har hängd sig. Senare satte jag en SDXC kort formaterad i EXT4 (tidigare var det olika usb2 och 3 men alltid formaterade i FAT) och jag har inte sett den varningslampa sedan dess.
Jag pratar alltså om den röda varningssymbolen i instrumentpanelen. Enligt manualen ska den bara synas 2 sek när alla symboler visas, aldrig annars. Om den dyker upp igen tänker jag felanmäla.
Den dök upp i en av mina för ett par månader sedan och försvann när jag gjorde en reset (i farten, vilket alltid känns helt fel), och den har inte kommit tillbaks. Detta var alltså uppenbart före V10...
Jag provade att reseta i farten, vilket skrämde frun lite, men den försvann alltså inte förrän jag stannade och startade om.
Jag hade samma problem, det dök upp någon gång efter att man hade lanserat dashcam funktionen. Oftast lyste röda airbag ikonen ett par sekunder slumpmässigt under färd upprepade gånger, men det hände även att den lyste i 20 minuter under motorfärd på en högt trafikerad motorvägvid 150 km/h. Felanmälde och de gjorde fjärrdiagnostik. Misstänkte att det var USB som krånglade och då fick jag ta ut USB. Blev bättre men inte helt bra så bilen kollades på SC. Allt var bra och symbolen beror på att MCU är upptagen med något (har MCU1) eller rensar minnet i bakgrunden, SC jamförde situationen med stunden när man slår på bilen. De berättade samtidigt att det inte är MCU som styr krockkuddar utan en separat dator och de kommer att lösas ut vid krock även om MCU har hängd sig. Senare satte jag en SDXC kort formaterad i EXT4 (tidigare var det olika usb2 och 3 men alltid formaterade i FAT) och jag har inte sett den varningslampa sedan dess.
Känner att det börjar spåra ur lite från ämnet nu, men intressant att det går att ha EXT4-formaterade kort! Det har väl alltid varit sagt att man ska ha det formaterat i FAT32?
2014 Leaf Tekna 24kWh Såld 2014 Tesla Model S85 Midnight Silver med AP Såld 2018 Tesla Model X 100D FSD. HW 3.0. 2009 Th!nk City. Härlig norsk elbil med 23kWh
Jag hade samma problem, det dök upp någon gång efter att man hade lanserat dashcam funktionen. Oftast lyste röda airbag ikonen ett par sekunder slumpmässigt under färd upprepade gånger, men det hände även att den lyste i 20 minuter under motorfärd på en högt trafikerad motorvägvid 150 km/h. Felanmälde och de gjorde fjärrdiagnostik. Misstänkte att det var USB som krånglade och då fick jag ta ut USB. Blev bättre men inte helt bra så bilen kollades på SC. Allt var bra och symbolen beror på att MCU är upptagen med något (har MCU1) eller rensar minnet i bakgrunden, SC jamförde situationen med stunden när man slår på bilen. De berättade samtidigt att det inte är MCU som styr krockkuddar utan en separat dator och de kommer att lösas ut vid krock även om MCU har hängd sig. Senare satte jag en SDXC kort formaterad i EXT4 (tidigare var det olika usb2 och 3 men alltid formaterade i FAT) och jag har inte sett den varningslampa sedan dess.
Känner att det börjar spåra ur lite från ämnet nu, men intressant att det går att ha EXT4-formaterade kort! Det har väl alltid varit sagt att man ska ha det formaterat i FAT32?
Ja, spårar nog lite. Men jättetack för infon. Vi kan nog avskriva senaste uppdateringen för just det här problemet.
Min första post här som nybliven Tesla Model 3 ägare. Precis som många andra är jag sugen på att få v10 installerad i min bil, men den lyser än så länge med sin frånvaro. Jag följer div YT kanaler och forum, ingen tydlighet alls än med vem som får resp inte får, annat än det som redan konstaterats och förmedlats av allas vår Elon. Däremot om man kikar på teslafi.com så verkar det nästan enbart vara hw2.5 ägare som får uppdateringarna (world wide nu). Endast runt 100 pers med hw3 har fått v10 32.11 och endast en 32.10, så antingen får hw3 ägarna sist eller så behöver dom fila på lite ytterligare buggar o släpper en 32.12 el dyl mer ämnad för hw3 - hur låter det för er andra?
Min första post här som nybliven Tesla Model 3 ägare. Precis som många andra är jag sugen på att få v10 installerad i min bil, men den lyser än så länge med sin frånvaro. Jag följer div YT kanaler och forum, ingen tydlighet alls än med vem som får resp inte får, annat än det som redan konstaterats och förmedlats av allas vår Elon. Däremot om man kikar på teslafi.com så verkar det nästan enbart vara hw2.5 ägare som får uppdateringarna (world wide nu). Endast runt 100 pers med hw3 har fått v10 32.11 och endast en 32.10, så antingen får hw3 ägarna sist eller så behöver dom fila på lite ytterligare buggar o släpper en 32.12 el dyl mer ämnad för hw3 - hur låter det för er andra?
Välkommen till forumet och som nybliven Tesla-ägare! =)
Svårt att utläsa på Teslafi men jag tror att de som köpt och aktiverat Full Self Driving /FSD) får uppdateringen först.
Jo det har jag läst mig till från bla Elons tweets, tänkte mer på om det nu börjat rulla ut till icke FSD som en själv som sitter enbart med AP men med hw3 (vad jag fått för mig iaf). Såg nånstans att Elon skrivit att övriga utanför FSD skulle få under denna vecka (el om man tolkar det inom någon vecka från lanseringen) och i samma veva skrev han just att dom ev skulle åtgärda lite buggar också utifrån hur FSD utrullningen gick.
Man går ju runt lite som i väntan på ett nytt iOS.. eller gjorde innan man snöade in på Tesla.
Jo det har jag läst mig till från bla Elons tweets, tänkte mer på om det nu börjat rulla ut till icke FSD som en själv som sitter enbart med AP men med hw3 (vad jag fått för mig iaf). Såg nånstans att Elon skrivit att övriga utanför FSD skulle få under denna vecka (el om man tolkar det inom någon vecka från lanseringen) och i samma veva skrev han just att dom ev skulle åtgärda lite buggar också utifrån hur FSD utrullningen gick.
Man går ju runt lite som i väntan på ett nytt iOS.. eller gjorde innan man snöade in på Tesla.
Värt att tänka på är att ofta när Elon säger att något ska släppas och inte specificerar det mer noga så gäller det bara USA (=the whole world)
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Det står 2019.32.11 i appen, och jag vill minnas att det står samma i bilen. Hur vet man om man verkligen har HW3 och inte HW2.5?
Det divideras ju huruvida dina dashcam/sentry filmer kodas i H.265/HEVC (hw3) eller H.264 (hw2.5) alt om ditt VIN# innehåller KF3 eller KF4 där K står för modellår 2020, F för Fremont, samt serienummer 3xx el 4xx - dvs KF3/4 skall vara hw3.
Jag sett kommenterar på nätet att man eventuellt har gått tillbaka till H.264. Vet inte om detta är sant.
"at least up until software update 2019.28.3.1, which *may* now produce all the dashcam files as h.264."