Senaste version 2024.14

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av evilirish »

McMagnus skrev:
JonasPersson skrev:
McMagnus skrev:
Har nån annan sett en varning om krockkudde efter senaste uppdateringen? Jag fick en i lördags, stannade och startade om och då försvann den. Den kom inte tillbaka på de ca 25 mil vi körde den dagen. I söndags fick jag v10 och i morse såg jag varningslampan igen. Hann inte starta om just nu, men ska prova det sen.

Nån annan som sett nåt liknande med v10?

Är väl nånting som ploppar upp när det inte sitter någon i passagerarsätet. Eller kom det redan i en sen version av v9?
Båda gångerna satt min fru i passagerarsätet. I lördags va det en v10-version som jag inte får säga att jag hade...
Sen någon version tillbaka så visar den _alltid_ om passagerar-airbag är på eller avstängd.

Om den däremot visar avstängd trots att det sitter någon där är det fel.
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av perre »

Nico skrev:
Finns chansen att man kan få timer start av värme/kyla på model 3 med senaste v10? :)
Sånt kan du schemalägga med appen Tesla plus.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av ChristerSjo »

perre skrev:
Nico skrev:
Finns chansen att man kan få timer start av värme/kyla på model 3 med senaste v10? :)
Sånt kan du schemalägga med appen Tesla plus.
Och var hittar man den till iPhone?
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1827
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av BrooklynS »

ChristerSjo skrev:
perre skrev:
Nico skrev:
Finns chansen att man kan få timer start av värme/kyla på model 3 med senaste v10? :)
Sånt kan du schemalägga med appen Tesla plus.
Och var hittar man den till iPhone?
Appstore. Funkar bra!
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1604
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av frippan »

Hade gillat om man kunde köra webbläsaren i fullskärmsläge när man parkerad.

Så skulle det se ut
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av ChristerSjo »

BrooklynS skrev:
ChristerSjo skrev:
perre skrev:
Nico skrev:
Finns chansen att man kan få timer start av värme/kyla på model 3 med senaste v10? :)
Sånt kan du schemalägga med appen Tesla plus.
Och var hittar man den till iPhone?
Appstore. Funkar bra!
Haha, skrev Tesla Plus och fick ingen träff (tryckte aldrig på enter) har laddat ner Plus - For Tesla Model S/X/3
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
McMagnus
Teslaägare
Inlägg: 159
Blev medlem: 27 jul 2019 11:58

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av McMagnus »

evilirish skrev:
McMagnus skrev:
JonasPersson skrev:
McMagnus skrev:
Har nån annan sett en varning om krockkudde efter senaste uppdateringen? Jag fick en i lördags, stannade och startade om och då försvann den. Den kom inte tillbaka på de ca 25 mil vi körde den dagen. I söndags fick jag v10 och i morse såg jag varningslampan igen. Hann inte starta om just nu, men ska prova det sen.

Nån annan som sett nåt liknande med v10?

Är väl nånting som ploppar upp när det inte sitter någon i passagerarsätet. Eller kom det redan i en sen version av v9?
Båda gångerna satt min fru i passagerarsätet. I lördags va det en v10-version som jag inte får säga att jag hade...
Sen någon version tillbaka så visar den _alltid_ om passagerar-airbag är på eller avstängd.

Om den däremot visar avstängd trots att det sitter någon där är det fel.
Jag pratar alltså om den röda varningssymbolen i instrumentpanelen. Enligt manualen ska den bara synas 2 sek när alla symboler visas, aldrig annars. Om den dyker upp igen tänker jag felanmäla.
Model S Raven Long Range, Deep Blue, FSD
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av evilirish »

McMagnus skrev:
evilirish skrev:
McMagnus skrev:
JonasPersson skrev:
McMagnus skrev:
Har nån annan sett en varning om krockkudde efter senaste uppdateringen? Jag fick en i lördags, stannade och startade om och då försvann den. Den kom inte tillbaka på de ca 25 mil vi körde den dagen. I söndags fick jag v10 och i morse såg jag varningslampan igen. Hann inte starta om just nu, men ska prova det sen.

Nån annan som sett nåt liknande med v10?

Är väl nånting som ploppar upp när det inte sitter någon i passagerarsätet. Eller kom det redan i en sen version av v9?
Båda gångerna satt min fru i passagerarsätet. I lördags va det en v10-version som jag inte får säga att jag hade...
Sen någon version tillbaka så visar den _alltid_ om passagerar-airbag är på eller avstängd.

Om den däremot visar avstängd trots att det sitter någon där är det fel.
Jag pratar alltså om den röda varningssymbolen i instrumentpanelen. Enligt manualen ska den bara synas 2 sek när alla symboler visas, aldrig annars. Om den dyker upp igen tänker jag felanmäla.
Ok, då missförstod jag. Syftade på ikonen längst upp till höger på stora skärmen.
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av TeslaTissel »

[quote="Hok"]Brooks på Dragtimes vågar testa advanced summon på en helt vanlig parkering som inte är tom. Går lite långsamt och knackigt men det fungerar i stort sett.

⚡️tack för det klippet! Här säger han ju att LTE https://en.wikipedia.org/wiki/LTE_(telecommunication) fungerar också.
Det var en överraskning, men då antar jag att man måste står stilla med bilen i (P)-läget
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare
Inlägg: 1036
Blev medlem: 09 okt 2014 12:12
Ort: Linköping

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av jonas »

perre skrev:
Nico skrev:
Finns chansen att man kan få timer start av värme/kyla på model 3 med senaste v10? :)
Sånt kan du schemalägga med appen Tesla plus.
Kan man hitta den till Android då ?
Jag hittar inte i min lekbutik.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19599
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av Bjelke »

McMagnus skrev:
evilirish skrev:
McMagnus skrev:
JonasPersson skrev:
McMagnus skrev:
Har nån annan sett en varning om krockkudde efter senaste uppdateringen? Jag fick en i lördags, stannade och startade om och då försvann den. Den kom inte tillbaka på de ca 25 mil vi körde den dagen. I söndags fick jag v10 och i morse såg jag varningslampan igen. Hann inte starta om just nu, men ska prova det sen.

Nån annan som sett nåt liknande med v10?

Är väl nånting som ploppar upp när det inte sitter någon i passagerarsätet. Eller kom det redan i en sen version av v9?
Båda gångerna satt min fru i passagerarsätet. I lördags va det en v10-version som jag inte får säga att jag hade...
Sen någon version tillbaka så visar den _alltid_ om passagerar-airbag är på eller avstängd.

Om den däremot visar avstängd trots att det sitter någon där är det fel.
Jag pratar alltså om den röda varningssymbolen i instrumentpanelen. Enligt manualen ska den bara synas 2 sek när alla symboler visas, aldrig annars. Om den dyker upp igen tänker jag felanmäla.
Den dök upp i en av mina för ett par månader sedan och försvann när jag gjorde en reset (i farten, vilket alltid känns helt fel), och den har inte kommit tillbaks. Detta var alltså uppenbart före V10...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
JonasPersson
Teslaägare
Inlägg: 278
Blev medlem: 17 feb 2016 10:55
Ort: Dvärsätt

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av JonasPersson »

jonas skrev:
perre skrev:
Nico skrev:
Finns chansen att man kan få timer start av värme/kyla på model 3 med senaste v10? :)
Sånt kan du schemalägga med appen Tesla plus.
Kan man hitta den till Android då ?
Jag hittar inte i min lekbutik.

Misstänker att den appen bara finns till Apple. Jag har Android och kör med "Dashboard for Tesla" och det funkar bra. Just den funktionen kostar nån krona men det är det absolut värt.
2014 Leaf Tekna 24kWh Såld
2014 Tesla Model S85 Midnight Silver med AP Såld
2018 Tesla Model X 100D FSD. HW 3.0.
2009 Th!nk City. Härlig norsk elbil med 23kWh

Life is too short to drive boring cars
Användarvisningsbild
McMagnus
Teslaägare
Inlägg: 159
Blev medlem: 27 jul 2019 11:58

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av McMagnus »

Bjelke skrev:
McMagnus skrev:

Jag pratar alltså om den röda varningssymbolen i instrumentpanelen. Enligt manualen ska den bara synas 2 sek när alla symboler visas, aldrig annars. Om den dyker upp igen tänker jag felanmäla.
Den dök upp i en av mina för ett par månader sedan och försvann när jag gjorde en reset (i farten, vilket alltid känns helt fel), och den har inte kommit tillbaks. Detta var alltså uppenbart före V10...
Jag provade att reseta i farten, vilket skrämde frun lite, men den försvann alltså inte förrän jag stannade och startade om.
Model S Raven Long Range, Deep Blue, FSD
Användarvisningsbild
lukas_zajac
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 19 feb 2018 21:42

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av lukas_zajac »

McMagnus skrev:
Bjelke skrev:
McMagnus skrev:

Jag pratar alltså om den röda varningssymbolen i instrumentpanelen. Enligt manualen ska den bara synas 2 sek när alla symboler visas, aldrig annars. Om den dyker upp igen tänker jag felanmäla.
Den dök upp i en av mina för ett par månader sedan och försvann när jag gjorde en reset (i farten, vilket alltid känns helt fel), och den har inte kommit tillbaks. Detta var alltså uppenbart före V10...
Jag provade att reseta i farten, vilket skrämde frun lite, men den försvann alltså inte förrän jag stannade och startade om.
Jag hade samma problem, det dök upp någon gång efter att man hade lanserat dashcam funktionen. Oftast lyste röda airbag ikonen ett par sekunder slumpmässigt under färd upprepade gånger, men det hände även att den lyste i 20 minuter under motorfärd på en högt trafikerad motorvägvid 150 km/h. Felanmälde och de gjorde fjärrdiagnostik. Misstänkte att det var USB som krånglade och då fick jag ta ut USB. Blev bättre men inte helt bra så bilen kollades på SC. Allt var bra och symbolen beror på att MCU är upptagen med något (har MCU1) eller rensar minnet i bakgrunden, SC jamförde situationen med stunden när man slår på bilen. De berättade samtidigt att det inte är MCU som styr krockkuddar utan en separat dator och de kommer att lösas ut vid krock även om MCU har hängd sig. Senare satte jag en SDXC kort formaterad i EXT4 (tidigare var det olika usb2 och 3 men alltid formaterade i FAT) och jag har inte sett den varningslampa sedan dess.
Användarvisningsbild
JonasPersson
Teslaägare
Inlägg: 278
Blev medlem: 17 feb 2016 10:55
Ort: Dvärsätt

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av JonasPersson »

lukas_zajac skrev:
McMagnus skrev:
Bjelke skrev:
McMagnus skrev:

Jag pratar alltså om den röda varningssymbolen i instrumentpanelen. Enligt manualen ska den bara synas 2 sek när alla symboler visas, aldrig annars. Om den dyker upp igen tänker jag felanmäla.
Den dök upp i en av mina för ett par månader sedan och försvann när jag gjorde en reset (i farten, vilket alltid känns helt fel), och den har inte kommit tillbaks. Detta var alltså uppenbart före V10...
Jag provade att reseta i farten, vilket skrämde frun lite, men den försvann alltså inte förrän jag stannade och startade om.
Jag hade samma problem, det dök upp någon gång efter att man hade lanserat dashcam funktionen. Oftast lyste röda airbag ikonen ett par sekunder slumpmässigt under färd upprepade gånger, men det hände även att den lyste i 20 minuter under motorfärd på en högt trafikerad motorvägvid 150 km/h. Felanmälde och de gjorde fjärrdiagnostik. Misstänkte att det var USB som krånglade och då fick jag ta ut USB. Blev bättre men inte helt bra så bilen kollades på SC. Allt var bra och symbolen beror på att MCU är upptagen med något (har MCU1) eller rensar minnet i bakgrunden, SC jamförde situationen med stunden när man slår på bilen. De berättade samtidigt att det inte är MCU som styr krockkuddar utan en separat dator och de kommer att lösas ut vid krock även om MCU har hängd sig. Senare satte jag en SDXC kort formaterad i EXT4 (tidigare var det olika usb2 och 3 men alltid formaterade i FAT) och jag har inte sett den varningslampa sedan dess.

Känner att det börjar spåra ur lite från ämnet nu, men intressant att det går att ha EXT4-formaterade kort! Det har väl alltid varit sagt att man ska ha det formaterat i FAT32?
2014 Leaf Tekna 24kWh Såld
2014 Tesla Model S85 Midnight Silver med AP Såld
2018 Tesla Model X 100D FSD. HW 3.0.
2009 Th!nk City. Härlig norsk elbil med 23kWh

Life is too short to drive boring cars
Användarvisningsbild
McMagnus
Teslaägare
Inlägg: 159
Blev medlem: 27 jul 2019 11:58

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av McMagnus »

JonasPersson skrev:
lukas_zajac skrev:

Jag hade samma problem, det dök upp någon gång efter att man hade lanserat dashcam funktionen. Oftast lyste röda airbag ikonen ett par sekunder slumpmässigt under färd upprepade gånger, men det hände även att den lyste i 20 minuter under motorfärd på en högt trafikerad motorvägvid 150 km/h. Felanmälde och de gjorde fjärrdiagnostik. Misstänkte att det var USB som krånglade och då fick jag ta ut USB. Blev bättre men inte helt bra så bilen kollades på SC. Allt var bra och symbolen beror på att MCU är upptagen med något (har MCU1) eller rensar minnet i bakgrunden, SC jamförde situationen med stunden när man slår på bilen. De berättade samtidigt att det inte är MCU som styr krockkuddar utan en separat dator och de kommer att lösas ut vid krock även om MCU har hängd sig. Senare satte jag en SDXC kort formaterad i EXT4 (tidigare var det olika usb2 och 3 men alltid formaterade i FAT) och jag har inte sett den varningslampa sedan dess.

Känner att det börjar spåra ur lite från ämnet nu, men intressant att det går att ha EXT4-formaterade kort! Det har väl alltid varit sagt att man ska ha det formaterat i FAT32?
Ja, spårar nog lite. Men jättetack för infon. Vi kan nog avskriva senaste uppdateringen för just det här problemet.
Model S Raven Long Range, Deep Blue, FSD
0daytesla
Inlägg: 39
Blev medlem: 30 sep 2019 09:23

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av 0daytesla »

Min första post här som nybliven Tesla Model 3 ägare. Precis som många andra är jag sugen på att få v10 installerad i min bil, men den lyser än så länge med sin frånvaro. Jag följer div YT kanaler och forum, ingen tydlighet alls än med vem som får resp inte får, annat än det som redan konstaterats och förmedlats av allas vår Elon. Däremot om man kikar på teslafi.com så verkar det nästan enbart vara hw2.5 ägare som får uppdateringarna (world wide nu). Endast runt 100 pers med hw3 har fått v10 32.11 och endast en 32.10, så antingen får hw3 ägarna sist eller så behöver dom fila på lite ytterligare buggar o släpper en 32.12 el dyl mer ämnad för hw3 - hur låter det för er andra?
2019 Model 3 LR+ AWD white 18" Aero
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av beef »

0daytesla skrev:
Min första post här som nybliven Tesla Model 3 ägare. Precis som många andra är jag sugen på att få v10 installerad i min bil, men den lyser än så länge med sin frånvaro. Jag följer div YT kanaler och forum, ingen tydlighet alls än med vem som får resp inte får, annat än det som redan konstaterats och förmedlats av allas vår Elon. Däremot om man kikar på teslafi.com så verkar det nästan enbart vara hw2.5 ägare som får uppdateringarna (world wide nu). Endast runt 100 pers med hw3 har fått v10 32.11 och endast en 32.10, så antingen får hw3 ägarna sist eller så behöver dom fila på lite ytterligare buggar o släpper en 32.12 el dyl mer ämnad för hw3 - hur låter det för er andra?
Välkommen till forumet och som nybliven Tesla-ägare! =)

Svårt att utläsa på Teslafi men jag tror att de som köpt och aktiverat Full Self Driving /FSD) får uppdateringen först.
0daytesla
Inlägg: 39
Blev medlem: 30 sep 2019 09:23

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av 0daytesla »

Jo det har jag läst mig till från bla Elons tweets, tänkte mer på om det nu börjat rulla ut till icke FSD som en själv som sitter enbart med AP men med hw3 (vad jag fått för mig iaf). Såg nånstans att Elon skrivit att övriga utanför FSD skulle få under denna vecka (el om man tolkar det inom någon vecka från lanseringen) och i samma veva skrev han just att dom ev skulle åtgärda lite buggar också utifrån hur FSD utrullningen gick.

Man går ju runt lite som i väntan på ett nytt iOS.. :roll: eller gjorde innan man snöade in på Tesla. :mrgreen:
2019 Model 3 LR+ AWD white 18" Aero
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1604
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av frippan »

Nu har Hulu försvunnit
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8693
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av Pontus »

0daytesla skrev:
Jo det har jag läst mig till från bla Elons tweets, tänkte mer på om det nu börjat rulla ut till icke FSD som en själv som sitter enbart med AP men med hw3 (vad jag fått för mig iaf). Såg nånstans att Elon skrivit att övriga utanför FSD skulle få under denna vecka (el om man tolkar det inom någon vecka från lanseringen) och i samma veva skrev han just att dom ev skulle åtgärda lite buggar också utifrån hur FSD utrullningen gick.

Man går ju runt lite som i väntan på ett nytt iOS.. :roll: eller gjorde innan man snöade in på Tesla. :mrgreen:
Värt att tänka på är att ofta när Elon säger att något ska släppas och inte specificerar det mer noga så gäller det bara USA (=the whole world) ;)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av Hedman »

Står det version 10.32.11 istället för 2019.32.11 för er som fått v. 10?
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
PerV
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 maj 2019 06:47

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av PerV »

Det står 2019.32.11 i appen, och jag vill minnas att det står samma i bilen. Hur vet man om man verkligen har HW3 och inte HW2.5?
0daytesla
Inlägg: 39
Blev medlem: 30 sep 2019 09:23

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av 0daytesla »

PerV skrev:
Det står 2019.32.11 i appen, och jag vill minnas att det står samma i bilen. Hur vet man om man verkligen har HW3 och inte HW2.5?
Det divideras ju huruvida dina dashcam/sentry filmer kodas i H.265/HEVC (hw3) eller H.264 (hw2.5) alt om ditt VIN# innehåller KF3 eller KF4 där K står för modellår 2020, F för Fremont, samt serienummer 3xx el 4xx - dvs KF3/4 skall vara hw3.
2019 Model 3 LR+ AWD white 18" Aero
Användarvisningsbild
PerV
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 maj 2019 06:47

Re: Senaste version 2019.32.10

Inlägg av PerV »

Jag sett kommenterar på nätet att man eventuellt har gått tillbaka till H.264. Vet inte om detta är sant.
"at least up until software update 2019.28.3.1, which *may* now produce all the dashcam files as h.264."
Skriv svar