BH13000 3 ton var modellen på Jularenes skrev:Köpte just också en Bahco 2 ton (BH12000), som har som minsta höjd 70 mm. Samma pris som du nämner men på Bauhaus.frippan skrev:Bytte till vinterdäck på trean i helgen. Märkte att min domkraft inte gick under bilen så ni behöver en domkraft som är lägre än 10cm.
Fick bli ett besök till Jula och köpa en ny. De hade rea på en Bacho som verkade trevlig och fungerade utmärkt. Kostade 1995:- istället för 2995:-
Köpte fälgar och Continental Viking Contact 7 friktion på Gummihuset.se
Model 3 vinterdäck
Moderator: Redaktion
Re: Model 3 vinterdäck
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Den har de också på Bauhaus, samma pris. Skälet att jag inte tog den är att 2 tons versionen var lite mindre och hade lite lägre minimum höjd, skiljer 20 mm. Tänkte att man kanske behöver allt utrymme man kan få om man också använder adapter eller puck vid lyft. Men gissar att 90 mm också räcker. Officiellt ska ju markfrigången på M3 vara 140 mm enl handledningen och puckarna är ju knappast 60 mm tjocka.frippan skrev:BH13000 3 ton var modellen på Jularenes skrev:
Köpte just också en Bahco 2 ton (BH12000), som har som minsta höjd 70 mm. Samma pris som du nämner men på Bauhaus.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Mätte när pucken var monterad då var det dryga 10cm.renes skrev:Den har de också på Bauhaus, samma pris. Skälet att jag inte tog den är att 2 tons versionen var lite mindre och hade lite lägre minimum höjd, skiljer 20 mm. Tänkte att man kanske behöver allt utrymme man kan få om man också använder adapter eller puck vid lyft. Men gissar att 90 mm också räcker. Officiellt ska ju markfrigången på M3 vara 140 mm enl handledningen och puckarna är ju knappast 60 mm tjocka.frippan skrev:BH13000 3 ton var modellen på Jularenes skrev:
Köpte just också en Bahco 2 ton (BH12000), som har som minsta höjd 70 mm. Samma pris som du nämner men på Bauhaus.
Jo, domkraften var ganska tung, 48kg tror jag det stod på kartongen.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Min är 46 kg. Big difference...frippan skrev:Mätte när pucken var monterad då var det dryga 10cm.renes skrev:Den har de också på Bauhaus, samma pris. Skälet att jag inte tog den är att 2 tons versionen var lite mindre och hade lite lägre minimum höjd, skiljer 20 mm. Tänkte att man kanske behöver allt utrymme man kan få om man också använder adapter eller puck vid lyft. Men gissar att 90 mm också räcker. Officiellt ska ju markfrigången på M3 vara 140 mm enl handledningen och puckarna är ju knappast 60 mm tjocka.frippan skrev:BH13000 3 ton var modellen på Jularenes skrev:
Jo, domkraften var ganska tung, 48kg tror jag det stod på kartongen.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
Frugans Citroën C2 är låååg.
Jag kör upp hjulet på en planka innan jag lyfter med domkraften.
Jag kör upp hjulet på en planka innan jag lyfter med domkraften.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.