Tar man norska priserna som en indikator så kommer varianten med sätesvärme landa på ca 333 000. Det är inte långt under 39 kWh Kona som MG själva ser som deras närmsta konkurrent. Ser man sedan recensioner av MG'n så inser man att det finns en del småsaker som definitivt går att göra bättre. Ett engelskt test nämnde att sätesvärmen var av eller jättevarm. Inga steg alltså. Laddluckan är minst sagt en dålig konstruktion, se ex Fully Charged testet som jag länkar tlll här. GUI'et är segt/gammaldags.LarsL skrev:MG ZS EV vekar ju vara en hyggligt bra kompakt SUV med normal utrustning men till ett attraktivt pris. De har alltså inte gjort en dålig bil som de säljer billigt utan en så bra bil de kan som de säljer billigt. Den har dessutom fått 5 stjärnor på Euro-NCAP, två mer än VW mäktar med, vilket ”bevisar” tesen. Och det är ju bara början och jag kineserna kommer med bra och billiga bilar som kan konkurrera ut Europeiska varianterna.
Säger inte att det är en dålig bil men jag skulle inte säga att den är jättebillig heller. Priset verkar matcha det man får.