Haha! Vad brametchristian skrev:Skruva bort? Det är ju avtagbar ju....Nr740 skrev:Haha eller hur!
Var det dragkrok på din?
Det var det på denna men vill ju inte ha det egentligen... kanske går att skruva bort efteråt

Moderator: Redaktion
Haha! Vad brametchristian skrev:Skruva bort? Det är ju avtagbar ju....Nr740 skrev:Haha eller hur!
Var det dragkrok på din?
Det var det på denna men vill ju inte ha det egentligen... kanske går att skruva bort efteråt
Intressant! Volvofinans beställde min bil från Tesla 9:e så då borde min LR finnas på samma båt som din tycker jag. Vill inte spamma "delivery" tror det är tillräckligt många bilkåta gubbar som hör av sig dit som det är..Monn3 skrev:Hej Alla,
Blir mitt första inlägg här i forumet.
Då mitt leasingbolag(Volvofinans) gjorde min beställning så har jag inte kunnat/kan leta gömtVIN på Telsa.com utan har haft en dialog med Delivery Sweden.
Fick idag mail om att jag blivit matchad mot en bil på en av båtarna enligt följande antar detta är samma som när man får ett dolt VIN.
"Hej Kenny,
Tack för ert mail.
Ni har blivit matchade med en utav bilarna som är på väg mot Europa som bäst. Så det ska nog inte dröja allt för lång tid innan det blir leverans för er del."
Jag undrar vilken av båtarna den står på, Hoppas så klart på Cosmos.
Beställde 17/12 LR AWD, Vit med Svart interiör.
Yes, ville ha med drag eftersom det blir vår förstabil och vi bor på landet, så går inte att klara sig utan. Ska bli så skönt att sälja bort V70n alias traktorn som vi haft som gårdsbil fram till nu. Dragkroken var huvudargumentet som fick frugan att gå med på affären att byta bort e-niron!Nr740 skrev:Haha eller hur!
Var det dragkrok på din?
Ja, i tisdags:admin skrev:Jag har nu fått ett mail från tesla som säger, väldigt förenklad version kommer här nu:, att det "börjar dra ihop sig för leverans" och att jag kommer att få sms med mer info kring lev.datum m.m. inom kort.
Någon mer som fått detta?
Och så ville de ha mitt personnummer vilket jag skickade ögonaböj. Men än så länge är det...[...] Vi inväntar just nu att du blir matchad med ett VIN. [...]
Likadan som min, SR+ vit med svart inredning och drag fast jag beställde 18/10 men har inte hört ett ljud. Vilken inredning beställde du? Borde i vilket fall som helst betyda att min är på gångKalleL skrev:Ja, i tisdags:admin skrev:Jag har nu fått ett mail från tesla som säger, väldigt förenklad version kommer här nu:, att det "börjar dra ihop sig för leverans" och att jag kommer att få sms med mer info kring lev.datum m.m. inom kort.
Någon mer som fått detta?Och så ville de ha mitt personnummer vilket jag skickade ögonaböj. Men än så länge är det...[...] Vi inväntar just nu att du blir matchad med ett VIN. [...]
Jag har ungefär samma beställning som du, vit SR+ fast med drag (beställning 3/11).
NiLe skrev:Likadan som min, SR+ vit med svart inredning och drag fast jag beställde 18/10 men har inte hört ett ljud. Vilken inredning beställde du? Borde i vilket fall som helst betyda att min är på gångKalleL skrev:Ja, i tisdags:admin skrev:Jag har nu fått ett mail från tesla som säger, väldigt förenklad version kommer här nu:, att det "börjar dra ihop sig för leverans" och att jag kommer att få sms med mer info kring lev.datum m.m. inom kort.
Någon mer som fått detta?Och så ville de ha mitt personnummer vilket jag skickade ögonaböj. Men än så länge är det...[...] Vi inväntar just nu att du blir matchad med ett VIN. [...]
Jag har ungefär samma beställning som du, vit SR+ fast med drag (beställning 3/11).
Testa pluginet: https://chrome.google.com/webstore/deta ... nncblpfanf Men om du har beställt (och det inte var en lagerbil) i slutet av december skulle jag gissa att du inte fått VIN ännu.K-G skrev:Hoppas att jag läst rätt här![]()
Har testat att söka på sidan efter 5YJ alldeles för många gånger redan men idag verkar det som det blev träff! Hittade /inventory/callback/ följt av 14 tecken. Kan man utläsa något av strängen?
Fick beställningsbekräftelse på en vit SR+ 24/12, väldigt passande datum
Edit
Hittade en sida där man kan skriva in VIN-nummer för att få fram vad det betyder. Blir lite fundersam... enligt den sidan är VIN-numret jag hittat på mitt konto för en Model x 2016 års modell. Kanske jublade lite för tidigt
Trosta, nu hoppas jag på en VIN-VIN situationmysen skrev:Vilken leveransplats valde du?NiLe skrev:Likadan som min, SR+ vit med svart inredning och drag fast jag beställde 18/10 men har inte hört ett ljud. Vilken inredning beställde du? Borde i vilket fall som helst betyda att min är på gångKalleL skrev:Ja, i tisdags:admin skrev:Jag har nu fått ett mail från tesla som säger, väldigt förenklad version kommer här nu:, att det "börjar dra ihop sig för leverans" och att jag kommer att få sms med mer info kring lev.datum m.m. inom kort.
Outlander PHEV är en törstig klump, jag kör snålare med min Porsche Macan än vad jag gjorde med Outlandern.Nr740 skrev:Samma här!
Hoppas teslan är snålare än min befintliga klump...
Party pooperOfarligTesla skrev:Jaha då har man regnr då, får hoppas man får en bil som är ihopskruvad rätt bara så att man kanske kan bli halvnöjd iaf.
Martin_Lindor skrev:Outlander PHEV är en törstig klump, jag kör snålare med min Porsche Macan än vad jag gjorde med Outlandern.Nr740 skrev:Samma här!
Hoppas teslan är snålare än min befintliga klump...
Haha, det är ju en bil jag inte direkt gillar till att börja med så om den börjar strula lär jag inte vara nöjd allsRasmussen skrev:Party pooper![]()
Hello.Edis skrev:Jag knappade in mitt VIN på https://www.car.info/ och fick då fram reg.numret på min bil, så nu känns det mer och mer "på riktigt"
Yes men min var lagerbil som jag bytte till 28/1.admin skrev:Hello.Edis skrev:Jag knappade in mitt VIN på https://www.car.info/ och fick då fram reg.numret på min bil, så nu känns det mer och mer "på riktigt"
Verkar som LR och P får leverans via Cosmos då och vi SR+:are får via Challenge.
Någon med SR+ som fått REG. # via Car.info?
ok, då hade den reg. # redan innan kanske? Eller fick du VIN och sedan dök REG upp?Rasmussen skrev:Yes men min var lagerbil som jag bytte till 28/1.admin skrev:Hello.Edis skrev:Jag knappade in mitt VIN på https://www.car.info/ och fick då fram reg.numret på min bil, så nu känns det mer och mer "på riktigt"
Verkar som LR och P får leverans via Cosmos då och vi SR+:are får via Challenge.
Någon med SR+ som fått REG. # via Car.info?