Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Nr740

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nr740 »

metchristian skrev:
Nr740 skrev:
Haha eller hur!
Var det dragkrok på din?

Det var det på denna men vill ju inte ha det egentligen... kanske går att skruva bort efteråt :?
Skruva bort? Det är ju avtagbar ju....
Haha! Vad bra :D
Användarvisningsbild
edgein
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av edgein »

Monn3 skrev:
Hej Alla,

Blir mitt första inlägg här i forumet.

Då mitt leasingbolag(Volvofinans) gjorde min beställning så har jag inte kunnat/kan leta gömtVIN på Telsa.com utan har haft en dialog med Delivery Sweden.
Fick idag mail om att jag blivit matchad mot en bil på en av båtarna enligt följande antar detta är samma som när man får ett dolt VIN.

"Hej Kenny,
Tack för ert mail.
Ni har blivit matchade med en utav bilarna som är på väg mot Europa som bäst. Så det ska nog inte dröja allt för lång tid innan det blir leverans för er del."

Jag undrar vilken av båtarna den står på, Hoppas så klart på Cosmos.

Beställde 17/12 LR AWD, Vit med Svart interiör.
Intressant! Volvofinans beställde min bil från Tesla 9:e så då borde min LR finnas på samma båt som din tycker jag. Vill inte spamma "delivery" tror det är tillräckligt många bilkåta gubbar som hör av sig dit som det är.. :D
~ Vit LR, odubbade vinterhjul, dragkrok ~
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare

Inlägg av Rasmussen »

Nr740 skrev:
Haha eller hur!
Var det dragkrok på din?

Det var det på denna men vill ju inte ha det egentligen... kanske går att skruva bort efteråt :?
Yes, ville ha med drag eftersom det blir vår förstabil och vi bor på landet, så går inte att klara sig utan. Ska bli så skönt att sälja bort V70n alias traktorn som vi haft som gårdsbil fram till nu. Dragkroken var huvudargumentet som fick frugan att gå med på affären att byta bort e-niron!
Hayden011

Inlägg av Hayden011 »

jag gillar inte rattets utseende, kommer att skicka den till https://www.woodensteeringwheels.com/ dem för att få det renoverat.
Användarvisningsbild
KalleL
Teslaägare

Inlägg av KalleL »

admin skrev:
Jag har nu fått ett mail från tesla som säger, väldigt förenklad version kommer här nu:, att det "börjar dra ihop sig för leverans" och att jag kommer att få sms med mer info kring lev.datum m.m. inom kort.

Någon mer som fått detta?
Ja, i tisdags:
[...] Vi inväntar just nu att du blir matchad med ett VIN. [...]
Och så ville de ha mitt personnummer vilket jag skickade ögonaböj. Men än så länge är det...
no_vin_for_you.jpg
Jag har ungefär samma beställning som du, vit SR+ fast med drag (beställning 3/11).
Model 3 SR+ vit, drag.
Användarvisningsbild
LarsA
Teslaägare

Inlägg av LarsA »

Beställde blå SR+ med drag i söndags ( 2/2 ).
Försäljaren i Malmö ringde idag att bilarna kommer i slutet av februari och levereras i mars, att det finns till mig också dock kan jag eventuellt vara tvungen att välja en annan färg.
Polestar 2 awd -21
Användarvisningsbild
NiLe
Teslaägare

Inlägg av NiLe »

KalleL skrev:
admin skrev:
Jag har nu fått ett mail från tesla som säger, väldigt förenklad version kommer här nu:, att det "börjar dra ihop sig för leverans" och att jag kommer att få sms med mer info kring lev.datum m.m. inom kort.

Ja, i tisdags:
Och så ville de ha mitt personnummer vilket jag skickade ögonaböj. Men än så länge är det...
no_vin_for_you.jpg
Jag har ungefär samma beställning som du, vit SR+ fast med drag (beställning 3/11).
Likadan som min, SR+ vit med svart inredning och drag fast jag beställde 18/10 men har inte hört ett ljud. Vilken inredning beställde du? Borde i vilket fall som helst betyda att min är på gång :)
2020 M3 SR+ vit med dragkrok
2024 M3 Dual motor vit med dragkrok
mysen

Inlägg av mysen »

NiLe skrev:
KalleL skrev:
admin skrev:

Ja, i tisdags:
no_vin_for_you.jpg
Likadan som min, SR+ vit med svart inredning och drag fast jag beställde 18/10 men har inte hört ett ljud. Vilken inredning beställde du? Borde i vilket fall som helst betyda att min är på gång :)

Vilken leveransplats valde du?
Användarvisningsbild
KalleL
Teslaägare

Inlägg av KalleL »

Svart inredning, Trosta.
Model 3 SR+ vit, drag.
K-G

Inlägg av K-G »

Hoppas att jag läst rätt här :D
Har testat att söka på sidan efter 5YJ alldeles för många gånger redan men idag verkar det som det blev träff! Hittade /inventory/callback/ följt av 14 tecken. Kan man utläsa något av strängen?

Fick beställningsbekräftelse på en vit SR+ 24/12, väldigt passande datum 8-)

Edit
Hittade en sida där man kan skriva in VIN-nummer för att få fram vad det betyder. Blir lite fundersam... enligt den sidan är VIN-numret jag hittat på mitt konto för en Model x 2016 års modell. Kanske jublade lite för tidigt :shock:
Användarvisningsbild
gnuX
Teslaägare

Inlägg av gnuX »

K-G skrev:
Hoppas att jag läst rätt här :D
Har testat att söka på sidan efter 5YJ alldeles för många gånger redan men idag verkar det som det blev träff! Hittade /inventory/callback/ följt av 14 tecken. Kan man utläsa något av strängen?

Fick beställningsbekräftelse på en vit SR+ 24/12, väldigt passande datum 8-)

Edit
Hittade en sida där man kan skriva in VIN-nummer för att få fram vad det betyder. Blir lite fundersam... enligt den sidan är VIN-numret jag hittat på mitt konto för en Model x 2016 års modell. Kanske jublade lite för tidigt :shock:
Testa pluginet: https://chrome.google.com/webstore/deta ... nncblpfanf Men om du har beställt (och det inte var en lagerbil) i slutet av december skulle jag gissa att du inte fått VIN ännu.
SR+, Blå, 18'' Aero, Dragkrok 2020-03-17
Användarvisningsbild
NiLe
Teslaägare

Inlägg av NiLe »

mysen skrev:
NiLe skrev:
KalleL skrev:
admin skrev:

Ja, i tisdags:
no_vin_for_you.jpg
Vilken leveransplats valde du?
Trosta, nu hoppas jag på en VIN-VIN situation :D
2020 M3 SR+ vit med dragkrok
2024 M3 Dual motor vit med dragkrok
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

VIN-VIN-situation :lol: Snyggt... ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Edis
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag knappade in mitt VIN på https://www.car.info/ och fick då fram reg.numret på min bil, så nu känns det mer och mer "på riktigt" :D
Grå Tesla Model 3 LR -22 med vit inredning och dragkrok
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare

Inlägg av Rasmussen »

Jag har också fått regnummer!
Användarvisningsbild
MatsJ
Teslaägare

Inlägg av MatsJ »

Grattis!! Du fick ditt VIN 13 timmar innan jag fick mitt så jag hoppas på samma mönster nu! :)
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
Nr740

Inlägg av Nr740 »

Samma här!

Hoppas teslan är snålare än min befintliga klump...
20200204_151709.jpg
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Jaha då har man regnr då, får hoppas man får en bil som är ihopskruvad rätt bara så att man kanske kan bli halvnöjd iaf.
Martin_Lindor

Inlägg av Martin_Lindor »

Nr740 skrev:
Samma här!

Outlander PHEV är en törstig klump, jag kör snålare med min Porsche Macan än vad jag gjorde med Outlandern.
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare

Inlägg av Rasmussen »

OfarligTesla skrev:
Jaha då har man regnr då, får hoppas man får en bil som är ihopskruvad rätt bara så att man kanske kan bli halvnöjd iaf.
Party pooper :cry: ;)
Nr740

Inlägg av Nr740 »

Martin_Lindor skrev:
Nr740 skrev:
Samma här!

Outlander PHEV är en törstig klump, jag kör snålare med min Porsche Macan än vad jag gjorde med Outlandern.

Skönt att höra!

Du jobbar inte på BRA Bygg i gbg va?
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Rasmussen skrev:
Party pooper :cry: ;)
Haha, det är ju en bil jag inte direkt gillar till att börja med så om den börjar strula lär jag inte vara nöjd alls :P. Är ju mest frun som hetsar om att köpa bil till att börja med och vill inte invänta Polestar 2.

Kommer bli strul på skidresor mm då det inte går att fälla mittensäte och att sitta 4 vuxna med ena sätet fält lär vara obekvämt så sådant strul räcker.
Användarvisningsbild
admin
Teslaägare

Inlägg av admin »

Edis skrev:
Jag knappade in mitt VIN på https://www.car.info/ och fick då fram reg.numret på min bil, så nu känns det mer och mer "på riktigt" :D
Hello.

Verkar som LR och P får leverans via Cosmos då och vi SR+:are får via Challenge.
Någon med SR+ som fått REG. # via Car.info?
Beställt 15/10 -19, Model 3 SR+, White Pearl
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare

Inlägg av Rasmussen »

admin skrev:
Edis skrev:
Hello.

Verkar som LR och P får leverans via Cosmos då och vi SR+:are får via Challenge.
Yes men min var lagerbil som jag bytte till 28/1.
Användarvisningsbild
admin
Teslaägare

Inlägg av admin »

Rasmussen skrev:
admin skrev:
Edis skrev:
Hello.

Yes men min var lagerbil som jag bytte till 28/1.
ok, då hade den reg. # redan innan kanske? Eller fick du VIN och sedan dök REG upp?
Beställt 15/10 -19, Model 3 SR+, White Pearl
Skriv svar