Det verkar som det funkar fint att campa i sin trea om man vill det
"With the new Model 3, there’s great news for those Tesla campers and others who like to haul long cargo. The seats of the Model 3 fold completely flat, and with the front seats in their most forward position, the back bed measures an impressive 6 feet 9 inches long (206 cm). This is a car that’s dying to be slept in."
Jag är lite sugen på att prova. Men känns som de kan bli lite trångt när man är 190cm.
Vore onekligen smidigt nu i Corona-tider om det funkade.
Funderar på typ en therm-a-rest + sovsäck.
Under de nerfällda ryggstödet finns en hel del plats. Bra att ha neccesser och och nattbestyr i mitten lätt åtkomligt. Dojor passar bra på sidorna så att man kommer åt dem när man öppnar dörren
Trunk lådan rymmer en del. Kylbag och lite annat fluff
Frunken rymmer en del. En väska och alla kablar och jox.
Framför stolarna. hårda saker
I stolarna går att stapla. mjuka saker
Inte vackert men funkar.
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20" MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD Nissan Leaf -15
Den är alltid på.
Dra ner ljusstyrkan är allt man kan göra.
Nej,
Jag sov i bilen i vintras o då stängde jag av skärmen på något vis. Tror jag kollade på någon YouTubevideo. Tog dock kanske 15 min innan den stängdes av.
Jag har för mig att jag slog av vindrutetorkarna, stängde av alla lampor, stängde av larmet och sedan låste. Någon morgonen fick jag dock inte igång skärmen (och låset) så jag var tvungen att antingen klättra fram o öppna framdörren eller öppna med appen (mins inte vad som fungerade)
Borde väl gå att sätta den i skärmrengöringsläge då den blir riktigt mörk då eller avslutar den det automatiskt efter en viss tid?
Tesla Model 3 LR Vit med FSD "Snowman", levererad 2019-12-21 Såld 2023-11-24
Tesla Model Y LR Vit med EAP och Acc.boost "Ice Queen", levererad 2022-03-18
Jag är lite sugen på att prova. Men känns som de kan bli lite trångt när man är 190cm.
Vore onekligen smidigt nu i Corona-tider om det funkade.
Funderar på typ en therm-a-rest + sovsäck.
Körde precis den kombon häromdagen för att testa, och det gick väl hyfsat men fick sova diagonalt över hela bagaget för att få plats. Man skulle nog haft något framför det fällda sätet så att det kom i nivå med sätet och man kunde lägga madrassen länge fram. Att plocka bort soffdynan bak som Tibor tipsade om hade nog också gjort det mer bekvämt.
Men klimatet höll sig bekvämt och skärmen med brasan var nog på hela natten, drog ca 2% per timme har jag för mig.
Fick en rejäl åskskur också så då var det skönt att slippa tält och mysigt att kolla på pärlorna på glaset
Läste i tidningen elbilen om ett kit med fönsterskydd för 3:an, finns det till model S också?
Gärna i Sverige också...
Var det bara för yttre fönstrena eller kom det med nån liten luva att trä på lägereldsdisplayen också? Gärna med solceller på insidan hade ju varit nice så hade man kanske kunnat återvinna en del av energin från LED-lägerelden, borde väl räcka till att ladda telefonen en bit iaf.