Om du gillar djup och kontrollerad bas förstår jag inte hur du kan gilla Audis Sound System, har provat det i massvis med olika bilar med olika årgång och basen är ju allt annat än kontrollerad. Påminner om något Logitech-system med en sub man hade till datorn, jämför man det med vad man får ut ur ett par bra golvhögtalare så är det stor skillnad i kontrollen och separation i basen. Vad gäller de högre registren så är det ju knappt någon idé att sätta igång något trevligt som innehåller piano i Audin...Kolbackx skrev:Kanske hade jag så sjukt höga förväntningar att jag blev besviken av den anledningen? Sen gillar jag ju djup (men såklart kontrollerad) bas och hur det än är så går det inte att trolla med en 8" sub. Men det är säkert som ni säger, jag vill ha något annat än HiFi.
Eller så är det något mjukvarufel. Hur jag än gjorde så tror jag inte att jag fick något ljud från diskanterna uppe vid a-stolparna?
Men hur kan man inte gilla Audis Sound System?Den behöver lite volym men då spelar den väldigt bra, tycker jag. Mobilen genom AMI. Enormt prisvärt system.
Man behöver inte ha några stora baselement heller, till och med mina stativhögtalare ger mycket mer kontrollerad bas och tillräckligt för att kunna få en smäll i bröstet trots 6.5” element. Stor del av vad som skapar kontrollen är ju nämligen förstärkare/slutsteg mm, det bilar har som fördel är ju att ”rummet” är bra från början.