Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Beställde en M3 LR med svart inredning och dragkrok den 6e augusti (lagerbil), fick en uppskattning vid beställning i butik att den borde komma runt månadsskiftet men har inte fått någon bekräftad leveranstid ännu.
I fredags ändrades informationen på kontot till att fakturan håller på att skapas, någon som vet hur lång tid ungefär det brukar ta efter det tills fakturan kommer?
I fredags ändrades informationen på kontot till att fakturan håller på att skapas, någon som vet hur lång tid ungefär det brukar ta efter det tills fakturan kommer?
- Quadrillion
- Teslaägare
Det har det stått på mitt konto sedan i juni, och jag ska hämta den den 25e. Så det är ingen bra indikator.Skyria skrev:I fredags ändrades informationen på kontot till att fakturan håller på att skapas, någon som vet hur lång tid ungefär det brukar ta efter det tills fakturan kommer?
Jag fick så i slutet på förra veckan och nu fick jag fakturan. Ska hämta 27:eSkyria skrev:Beställde en M3 LR med svart inredning och dragkrok den 6e augusti (lagerbil), fick en uppskattning vid beställning i butik att den borde komma runt månadsskiftet men har inte fått någon bekräftad leveranstid ännu.
Model S 90D 2016 - S
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Mercedes Kleemann SLK55K S8
Beställd CyberTruck Tri x 2
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Mercedes Kleemann SLK55K S8
Beställd CyberTruck Tri x 2
SugSnigel skrev:Jag fick så i slutet på förra veckan och nu fick jag fakturan. Ska hämta 27:eSkyria skrev:Beställde en M3 LR med svart inredning och dragkrok den 6e augusti (lagerbil), fick en uppskattning vid beställning i butik att den borde komma runt månadsskiftet men har inte fått någon bekräftad leveranstid ännu.
Fick fakturan precis nu i min inkorg!Quadrillion skrev:Det har det stått på mitt konto sedan i juni, och jag ska hämta den den 25e. Så det är ingen bra indikator.Skyria skrev:I fredags ändrades informationen på kontot till att fakturan håller på att skapas, någon som vet hur lång tid ungefär det brukar ta efter det tills fakturan kommer?

- Lasse Hanson
- Teslaägare
Hämtade ut bilen i måndags och är supernöjd.
Tyvärr är kvalitetskontrollen fortsatt undermålig. Jag missade det vid leveransen men min ena tröskellåda är dåligt lackerad i ena änden, mot det bakre hjulhusen. Lacken är rejält vågig, på lite håll syns det inte men på nära håll ser det för jäkla illa ut. Jag utgår dock från att det åtgärdas så det är inget jag stressar upp mig för.
Min bil är byggd i juli och har då också både trådlös laddning och usb c monterat.
Tyvärr är kvalitetskontrollen fortsatt undermålig. Jag missade det vid leveransen men min ena tröskellåda är dåligt lackerad i ena änden, mot det bakre hjulhusen. Lacken är rejält vågig, på lite håll syns det inte men på nära håll ser det för jäkla illa ut. Jag utgår dock från att det åtgärdas så det är inget jag stressar upp mig för.
Min bil är byggd i juli och har då också både trådlös laddning och usb c monterat.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Vilken färg och modell?Lasse Hanson skrev:Hämtade ut bilen i måndags och är supernöjd.
- Lasse Hanson
- Teslaägare
- metchristian
- Teslaägare
Står på transportstyrelsen när bilen tillverkad år o månad...MartinEmil skrev:Hämtade min M3 LR AWD idag. Makalös bil.Linusschon skrev:Någon som har fått leverans nyligen och kan bekräfta om bilen kom med wireless phone charger och USB-C ports?![]()
Den hade USB-c och trådlös laddning. En USB-c fram kopplad till laddaren och en USB-a. Två USB-c bak.
Laddaren funkade klockrent för min iPhone XS.
Vet inte när exakt den är tillverkad men gissar juli. Beställde den 29/6.
- BossePedal
- Teslaägare
Hämtade vår Model 3 LR AWD 18" blå med svart interiör idag. Äntligen! Vilken underbar bil! Omkörningsprestandan är sjukt skön. Känslan är som när jag hade sporthoj
Panel gaps ser fina ut, inte mer apelsinskalslack än alla andra bilar jag tittat på. Har inte kikat under bilen ännu, trött efter att ha varit ute o kört i 8 timmar

Panel gaps ser fina ut, inte mer apelsinskalslack än alla andra bilar jag tittat på. Har inte kikat under bilen ännu, trött efter att ha varit ute o kört i 8 timmar

- MartinEmil
- Teslaägare
Tack! Bilen är tillverkad i juli.metchristian skrev:Står på transportstyrelsen när bilen tillverkad år o månad...MartinEmil skrev:Hämtade min M3 LR AWD idag. Makalös bil.Linusschon skrev:Någon som har fått leverans nyligen och kan bekräfta om bilen kom med wireless phone charger och USB-C ports?![]()
Den hade USB-c och trådlös laddning. En USB-c fram kopplad till laddaren och en USB-a. Två USB-c bak.
Laddaren funkade klockrent för min iPhone XS.
Vet inte när exakt den är tillverkad men gissar juli. Beställde den 29/6.
Senast redigerad av MartinEmil, redigerad totalt 1 gånger.
Jag fick bekräftelse och levdatum på min vita LR för två veckor sedan, sen kom slutfakturan en vecka senare. När kan jag se registreringsnumret, och hur? Lev 7 september.
- MartinEmil
- Teslaägare
På fakturan finns bilens VIN nummer.BMWPeel skrev:Jag fick bekräftelse och levdatum på min vita LR för två veckor sedan, sen kom slutfakturan en vecka senare. När kan jag se registreringsnumret, och hur? Lev 7 september.
Med det kan du söka på car.info. Om bilen tilldelats ett regnr får du upp det här.
Fick äntligen leveransbesked, 30/9. Känns riktigt segt och känns också som ett fingerat datum för att hinna leverera innan q3 slut. Gissar att det blir en bit in i oktober
Verkar som att ordningen på hur faktura, leveransbesked osv kommer varierar kraftigt?
Jag har inte fått något officiellt leveransbesked men har fått faktura, ringde däremot och frågade och fick veta att de räknade med att få min bil den 11/9 och att jag kunde räkna med ca 4 dagar extra efter det. Återstår att se hur det går!
Jag har inte fått något officiellt leveransbesked men har fått faktura, ringde däremot och frågade och fick veta att de räknade med att få min bil den 11/9 och att jag kunde räkna med ca 4 dagar extra efter det. Återstår att se hur det går!
Slog till igår och beställde en av Teslas lagerbilar som är "under transport". Blir intressant och se leveranstid på den. Gick tyvärr miste om referral, hade inte kollat upp att det var en länk som bilen skulle beställas igenom. Trodde den skulle skrivas in någonstans i slutet på beställningsprocessen... 

Tesla Model 3 SR+ 2020
Ny här på forumet och gjorde samma misstag som du nu i veckan.Rydan skrev:Slog till igår och beställde en av Teslas lagerbilar som är "under transport". Blir intressant och se leveranstid på den. Gick tyvärr miste om referral, hade inte kollat upp att det var en länk som bilen skulle beställas igenom. Trodde den skulle skrivas in någonstans i slutet på beställningsprocessen...
Beställde en grå LR med svart interiör och krok, men missade referral-länken.

Sjukt taggad iallafall!
När jag beställde i butiken i Mall of Scandinavia kunde de hjälpa till att lägga till koden i efterhand, så länge det gjordes innan leverans sa de, men det var bara butikschefen som fick godkänna det.
Ni kan ju alltid ringa och fråga om det går att lösa, ni får ju gärna uppge min referralkod om det fungerar
Ni kan ju alltid ringa och fråga om det går att lösa, ni får ju gärna uppge min referralkod om det fungerar

- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Någon som tagit leverans nyligen som kan kolla om ni fått nya strålkaste och ny frunk? Det cirkulerar bilder på nya versioner. Frunken är större.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
- Quadrillion
- Teslaägare
Electrec hävdar att den är mindre...AGCF skrev:Någon som tagit leverans nyligen som kan kolla om ni fått nya strålkaste och ny frunk? Det cirkulerar bilder på nya versioner. Frunken är större.

https://electrek.co/2020/08/23/tesla-up ... l-3-frunk/
Jag tror dock inte de juli-bilar som levereras i Sverige nu har det, räknar inte med att min kommer ha det.
- Quadrillion
- Teslaägare
Enligt TMC verkar det finnas på vissa Europa-bilar med 7-VIN. Min börjar med 75. Vi får väl se var brytgränsen går.Quadrillion skrev:Electrec hävdar att den är mindre...![]()
Jag tror dock inte de juli-bilar som levereras i Sverige nu har det, räknar inte med att min kommer ha det.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 17/page-24Did anyone notice a new frunk, at least in Europe some VINs starting 7...
Min TM3P jag ska hämta ut nästa måndag börjar också med 7. Spännande värre!Quadrillion skrev:Enligt TMC verkar det finnas på vissa Europa-bilar med 7-VIN. Min börjar med 75. Vi får väl se var brytgränsen går.Quadrillion skrev:Electrec hävdar att den är mindre...![]()
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 17/page-24Did anyone notice a new frunk, at least in Europe some VINs starting 7...
Ska hämta ut min de 10 sept, men har fortfarande ingen VIN i källkod el på hemsidan? Bara RN...
Med en vecka kvar till leverans har jag fortfarande ingen VIN på hemsidan eller i källkoden. Jag fick min efter att jag hörde av mig till Tesla för några veckor sedanDrSweden skrev:Ska hämta ut min de 10 sept, men har fortfarande ingen VIN i källkod el på hemsidan? Bara RN...