Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Skyria
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Skyria »

Beställde en M3 LR med svart inredning och dragkrok den 6e augusti (lagerbil), fick en uppskattning vid beställning i butik att den borde komma runt månadsskiftet men har inte fått någon bekräftad leveranstid ännu.

I fredags ändrades informationen på kontot till att fakturan håller på att skapas, någon som vet hur lång tid ungefär det brukar ta efter det tills fakturan kommer?
Användarvisningsbild
Quadrillion
Teslaägare

Inlägg av Quadrillion »

Skyria skrev:
I fredags ändrades informationen på kontot till att fakturan håller på att skapas, någon som vet hur lång tid ungefär det brukar ta efter det tills fakturan kommer?
Det har det stått på mitt konto sedan i juni, och jag ska hämta den den 25e. Så det är ingen bra indikator.
SugSnigel

Inlägg av SugSnigel »

Skyria skrev:
Beställde en M3 LR med svart inredning och dragkrok den 6e augusti (lagerbil), fick en uppskattning vid beställning i butik att den borde komma runt månadsskiftet men har inte fått någon bekräftad leveranstid ännu.

Jag fick så i slutet på förra veckan och nu fick jag fakturan. Ska hämta 27:e
Model S 90D 2016 - S
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Mercedes Kleemann SLK55K S8
Beställd CyberTruck Tri x 2
Användarvisningsbild
Skyria
Teslaägare

Inlägg av Skyria »

SugSnigel skrev:
Skyria skrev:

Jag fick så i slutet på förra veckan och nu fick jag fakturan. Ska hämta 27:e
Quadrillion skrev:
Skyria skrev:
Det har det stått på mitt konto sedan i juni, och jag ska hämta den den 25e. Så det är ingen bra indikator.
Fick fakturan precis nu i min inkorg! :D
Användarvisningsbild
Lasse Hanson
Teslaägare

Inlägg av Lasse Hanson »

Hämtade ut bilen i måndags och är supernöjd.

Tyvärr är kvalitetskontrollen fortsatt undermålig. Jag missade det vid leveransen men min ena tröskellåda är dåligt lackerad i ena änden, mot det bakre hjulhusen. Lacken är rejält vågig, på lite håll syns det inte men på nära håll ser det för jäkla illa ut. Jag utgår dock från att det åtgärdas så det är inget jag stressar upp mig för.

Min bil är byggd i juli och har då också både trådlös laddning och usb c monterat.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Användarvisningsbild
reven
Teslaägare

Inlägg av reven »

Lasse Hanson skrev:
Hämtade ut bilen i måndags och är supernöjd.

Tyvärr är kvalitetskontrollen fortsatt undermålig. Jag missade det vid leveransen men min ena tröskellåda är dåligt lackerad i ena änden, mot det bakre hjulhusen. Lacken är rejält vågig, på lite håll syns det inte men på nära håll ser det för jäkla illa ut. Jag utgår dock från att det åtgärdas så det är inget jag stressar upp mig för.

Min bil är byggd i juli och har då också både trådlös laddning och usb c monterat.
Vilken färg och modell?
Användarvisningsbild
Lasse Hanson
Teslaägare

Inlägg av Lasse Hanson »

En vit Sr+
Tesla Model 3 SR+ 2020
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

MartinEmil skrev:
Linusschon skrev:
Någon som har fått leverans nyligen och kan bekräfta om bilen kom med wireless phone charger och USB-C ports?
Hämtade min M3 LR AWD idag. Makalös bil. :)

Den hade USB-c och trådlös laddning. En USB-c fram kopplad till laddaren och en USB-a. Två USB-c bak.

Laddaren funkade klockrent för min iPhone XS.

Vet inte när exakt den är tillverkad men gissar juli. Beställde den 29/6.
Står på transportstyrelsen när bilen tillverkad år o månad...
Användarvisningsbild
BossePedal
Teslaägare

Inlägg av BossePedal »

Hämtade vår Model 3 LR AWD 18" blå med svart interiör idag. Äntligen! Vilken underbar bil! Omkörningsprestandan är sjukt skön. Känslan är som när jag hade sporthoj :D
Panel gaps ser fina ut, inte mer apelsinskalslack än alla andra bilar jag tittat på. Har inte kikat under bilen ännu, trött efter att ha varit ute o kört i 8 timmar :)
Användarvisningsbild
MartinEmil
Teslaägare

Inlägg av MartinEmil »

metchristian skrev:
MartinEmil skrev:
Linusschon skrev:
Någon som har fått leverans nyligen och kan bekräfta om bilen kom med wireless phone charger och USB-C ports?
Hämtade min M3 LR AWD idag. Makalös bil. :)

Den hade USB-c och trådlös laddning. En USB-c fram kopplad till laddaren och en USB-a. Två USB-c bak.

Laddaren funkade klockrent för min iPhone XS.

Vet inte när exakt den är tillverkad men gissar juli. Beställde den 29/6.
Står på transportstyrelsen när bilen tillverkad år o månad...
Tack! Bilen är tillverkad i juli.
Senast redigerad av MartinEmil, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
BMWPeel
Teslaägare

Inlägg av BMWPeel »

Jag fick bekräftelse och levdatum på min vita LR för två veckor sedan, sen kom slutfakturan en vecka senare. När kan jag se registreringsnumret, och hur? Lev 7 september.
Användarvisningsbild
MartinEmil
Teslaägare

Inlägg av MartinEmil »

BMWPeel skrev:
Jag fick bekräftelse och levdatum på min vita LR för två veckor sedan, sen kom slutfakturan en vecka senare. När kan jag se registreringsnumret, och hur? Lev 7 september.
På fakturan finns bilens VIN nummer.

Med det kan du söka på car.info. Om bilen tilldelats ett regnr får du upp det här.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Mötte 2 ekipage idag norr om Malmö med 3or påväg :)
Användarvisningsbild
Metuzela
Teslaägare

Inlägg av Metuzela »

Fick äntligen leveransbesked, 30/9. Känns riktigt segt och känns också som ett fingerat datum för att hinna leverera innan q3 slut. Gissar att det blir en bit in i oktober
Användarvisningsbild
Skyria
Teslaägare

Inlägg av Skyria »

Verkar som att ordningen på hur faktura, leveransbesked osv kommer varierar kraftigt?
Jag har inte fått något officiellt leveransbesked men har fått faktura, ringde däremot och frågade och fick veta att de räknade med att få min bil den 11/9 och att jag kunde räkna med ca 4 dagar extra efter det. Återstår att se hur det går!
Användarvisningsbild
Rydan
Teslaägare

Inlägg av Rydan »

Slog till igår och beställde en av Teslas lagerbilar som är "under transport". Blir intressant och se leveranstid på den. Gick tyvärr miste om referral, hade inte kollat upp att det var en länk som bilen skulle beställas igenom. Trodde den skulle skrivas in någonstans i slutet på beställningsprocessen... :roll:
Tesla Model 3 SR+ 2020
Användarvisningsbild
MarLev
Teslaägare

Inlägg av MarLev »

Rydan skrev:
Slog till igår och beställde en av Teslas lagerbilar som är "under transport". Blir intressant och se leveranstid på den. Gick tyvärr miste om referral, hade inte kollat upp att det var en länk som bilen skulle beställas igenom. Trodde den skulle skrivas in någonstans i slutet på beställningsprocessen... :roll:
Ny här på forumet och gjorde samma misstag som du nu i veckan.
Beställde en grå LR med svart interiör och krok, men missade referral-länken. :cry: Trodde det skulle framgått tydligare nånstans på bokningssidan.

Sjukt taggad iallafall!
Användarvisningsbild
Skyria
Teslaägare

Inlägg av Skyria »

När jag beställde i butiken i Mall of Scandinavia kunde de hjälpa till att lägga till koden i efterhand, så länge det gjordes innan leverans sa de, men det var bara butikschefen som fick godkänna det.

Ni kan ju alltid ringa och fråga om det går att lösa, ni får ju gärna uppge min referralkod om det fungerar 8-)
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Någon som tagit leverans nyligen som kan kolla om ni fått nya strålkaste och ny frunk? Det cirkulerar bilder på nya versioner. Frunken är större.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

118356416_10157780582874506_2837339151383739354_o.jpg
118361585_10157780598239506_1064581284395407938_o.jpg
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Quadrillion
Teslaägare

Inlägg av Quadrillion »

AGCF skrev:
Någon som tagit leverans nyligen som kan kolla om ni fått nya strålkaste och ny frunk? Det cirkulerar bilder på nya versioner. Frunken är större.
Electrec hävdar att den är mindre... :?
https://electrek.co/2020/08/23/tesla-up ... l-3-frunk/

Jag tror dock inte de juli-bilar som levereras i Sverige nu har det, räknar inte med att min kommer ha det.
Användarvisningsbild
Quadrillion
Teslaägare

Inlägg av Quadrillion »

Quadrillion skrev:

Jag tror dock inte de juli-bilar som levereras i Sverige nu har det, räknar inte med att min kommer ha det.
Enligt TMC verkar det finnas på vissa Europa-bilar med 7-VIN. Min börjar med 75. Vi får väl se var brytgränsen går.
Did anyone notice a new frunk, at least in Europe some VINs starting 7...
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 17/page-24
Användarvisningsbild
reven
Teslaägare

Inlägg av reven »

Quadrillion skrev:
Quadrillion skrev:

Enligt TMC verkar det finnas på vissa Europa-bilar med 7-VIN. Min börjar med 75. Vi får väl se var brytgränsen går.
Did anyone notice a new frunk, at least in Europe some VINs starting 7...
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 17/page-24
Min TM3P jag ska hämta ut nästa måndag börjar också med 7. Spännande värre!
Användarvisningsbild
DrSweden
Teslaägare

Inlägg av DrSweden »

Ska hämta ut min de 10 sept, men har fortfarande ingen VIN i källkod el på hemsidan? Bara RN...
Användarvisningsbild
reven
Teslaägare

Inlägg av reven »

DrSweden skrev:
Ska hämta ut min de 10 sept, men har fortfarande ingen VIN i källkod el på hemsidan? Bara RN...
Med en vecka kvar till leverans har jag fortfarande ingen VIN på hemsidan eller i källkoden. Jag fick min efter att jag hörde av mig till Tesla för några veckor sedan
Skriv svar