Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Fredrik j
elbilist

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Fredrik j »

reven skrev:
Vi vet att sakerna blir åtgärdade och bilen fungerar ju att köra med, detta är i princip enbart kosmetiskt förutom svetsfogen i bakluckan som kan bli litet problem vid eventuell krock.
Vad menar du med svetsfog i bakluckan? Är det en fog i själva luckan som ”släppt”?
Användarvisningsbild
reven
Teslaägare

Inlägg av reven »

Fredrik j skrev:

Vad menar du med svetsfog i bakluckan? Är det en fog i själva luckan som ”släppt”?
När man öppnar luckan och tittar uppe till vänster är det en fog som har spruckit.
mbjoerklund

Inlägg av mbjoerklund »

Hej på er alla Teslaproffs!

Jag har tänkt köpa en Model 3 Performance. På hemsidan är nu leveranstiden 5-10 veckor, men efter att ha spenderat halva helgen i detta forum så ser jag att det är väldigt blandat med snabba leveranstider respektive väldigt långa leveranstider.

Frågan till er med erfarenhet:
Är det bättre att köpa en lagerbil som finns i t.ex Stockholm eller som har status ”under transport” om man vill ha sin nya bil så fort som möjligt?

Tack för svar på förhand!

/ Micke
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kent 76750

Inlägg av kenjon »

Ja.
Jag fick min efter en månad.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
reven
Teslaägare

Inlägg av reven »

mbjoerklund skrev:
Hej på er alla Teslaproffs!

Jag har tänkt köpa en Model 3 Performance. På hemsidan är nu leveranstiden 5-10 veckor, men efter att ha spenderat halva helgen i detta forum så ser jag att det är väldigt blandat med snabba leveranstider respektive väldigt långa leveranstider.

Frågan till er med erfarenhet:
Är det bättre att köpa en lagerbil som finns i t.ex Stockholm eller som har status ”under transport” om man vill ha sin nya bil så fort som möjligt?

Tack för svar på förhand!

/ Micke
Beställde vår vita TM3P den 10 juli. Leverans 28 augusti.
Kommer ett par leveranser nu. Nästa kommer om ett par månader.
Användarvisningsbild
DrSweden
Teslaägare

Inlägg av DrSweden »

Får ni nya el gamla frunken ni som hämtsr ut nu?
Användarvisningsbild
reven
Teslaägare

Inlägg av reven »

Jag fick gamla frunken och ingen eltrunk.
Användarvisningsbild
Ilcabrone
Teslaägare

Inlägg av Ilcabrone »

reven skrev:
3 första siffror i Vin 7XX?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Sett flera transporter fulla med Model 3 på E6 norr om Malmö.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
mbjoerklund

Inlägg av mbjoerklund »

Update:
Imorse beställde jag en M3P Midnight silver som var en lagerbil under transport. Allt är klart med finans genom DNB (väldigt smidigt).

Vad är nästa steg för min del?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

mbjoerklund skrev:
Update:
Imorse beställde jag en M3P Midnight silver som var en lagerbil under transport. Allt är klart med finans genom DNB (väldigt smidigt).

Väntan? ;)

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Quadrillion
Teslaägare

Inlägg av Quadrillion »

mbjoerklund skrev:
Update:

Beställa tillbehör och mods? ;)
Användarvisningsbild
Skyria
Teslaägare

Inlägg av Skyria »

En sak som jag funderat lite på som jag inte alls har koll på, jag har laddning ordnad hemma och på landet, men vilka laddnätverk i övrigt finns det som man borde skaffa sig tillgång till? :?
Användarvisningsbild
Julleruff
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Julleruff »

Skyria skrev:
En sak som jag funderat lite på som jag inte alls har koll på, jag har laddning ordnad hemma och på landet, men vilka laddnätverk i övrigt finns det som man borde skaffa sig tillgång till? :?
Följer
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Skyria skrev:
Beror på var man kör förstås. Efter 3400 mil har jag fortfarande inte skaffat något.
Trots att jag saknade hemmaladdning första 2000 milen löste det sig ändå(finns mkt gratisladdning i sydvästra Skåne). Sen jag fick hemmaladdning har jag laddat hemma till 100%. Bekvämast så.
Men jag har förstås "alla" appar, ifall behov skulle uppstå.

Kolbackx

Inlägg av Kolbackx »

Ska hämta min Tesla nästa vecka men det står fortfarande att min faktura håller på att upprättas. Hur länge ska det stå så? Har förstått att man får regnumret med fakturan och jag kan ju inte förbereda med försäkring utan regnummer. Handpenningen är betalt och lånet beviljat.
Användarvisningsbild
Credde
Teslaägare
Referralkod: ts.la/christian81643

Inlägg av Credde »

taliz skrev:
Sett flera transporter fulla med Model 3 på E6 norr om Malmö.
Var inne i fredags i Malmö med min för ett fix, och där stod en transporter och lossade Model 3, så det kommer nog en del leveranser i månaden.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
JeJeTesla
Teslaägare

Inlägg av JeJeTesla »

Ilcabrone skrev:
reven skrev:
Hämtade ut min SR+ idag med nya frunken. Ingen eltrunk dock. Vin på 755
Användarvisningsbild
cpt_rb
Teslaägare

Inlägg av cpt_rb »

Skyria skrev:
Du kan använda uppladdning.nu för att få rätt bra koll på vem som har laddstolpar i de områden du brukar befinna dig. Sen skaffar du app/bricka för dem. Ska jag till något nytt ställe brukar jag kika i förväg för att se vem/vilka som driftar stolparna på orten, och om jag behöver fixa något nytt inför det.

Appen Plugshare är en bra kompis i mobilen för att hålla ungefär samma koll som uppladdning.nu.

Vill du inte kolla runt hade jag föreslagit Bee, Eon, InCharge och Fortum för att täcka de som ofta finns lite här och där och som är rätt stora på mindre orter där tex Teslas egna laddare saknas.

Teslas eget nätverk täcker, som jag upplever det, allt som oftast allt man behöver på resande fot. Men så klart lite beroende på vart man åker.
M3 LR -20, okrokad
Användarvisningsbild
cpt_rb
Teslaägare

Inlägg av cpt_rb »

Kolbackx skrev:
Ska hämta min Tesla nästa vecka men det står fortfarande att min faktura håller på att upprättas. Hur länge ska det stå så? Har förstått att man får regnumret med fakturan och jag kan ju inte förbereda med försäkring utan regnummer. Handpenningen är betalt och lånet beviljat.
Så stod det ända fram till jag hämtat bilen för mig.
M3 LR -20, okrokad
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare

Inlägg av kenjon »

Kolbackx skrev:
Du får 2 veckors försäkring genom Tesla/TryggHansa, så du behöver inte bry dej om det förrän efter du har hämtat bilen.
Bokat Cybertruck
Användarvisningsbild
DrSweden
Teslaägare

Inlägg av DrSweden »

JeJeTesla skrev:
Ilcabrone skrev:
reven skrev:
Hämtade ut min SR+ idag med nya frunken. Ingen eltrunk dock. Vin på 755
Blä.
Användarvisningsbild
Skyria
Teslaägare

Inlägg av Skyria »

cpt_rb skrev:
Skyria skrev:
Du kan använda uppladdning.nu för att få rätt bra koll på vem som har laddstolpar i de områden du brukar befinna dig. Sen skaffar du app/bricka för dem. Ska jag till något nytt ställe brukar jag kika i förväg för att se vem/vilka som driftar stolparna på orten, och om jag behöver fixa något nytt inför det.

Appen Plugshare är en bra kompis i mobilen för att hålla ungefär samma koll som uppladdning.nu.

Vill du inte kolla runt hade jag föreslagit Bee, Eon, InCharge och Fortum för att täcka de som ofta finns lite här och där och som är rätt stora på mindre orter där tex Teslas egna laddare saknas.

Teslas eget nätverk täcker, som jag upplever det, allt som oftast allt man behöver på resande fot. Men så klart lite beroende på vart man åker.
Tack för tipsen! Har beställt Bee och InCharge som verkar vara mest aktuella för mig på de platser jag kommer åka till där jag saknar egen laddning :)
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare

Inlägg av kenjon »

När jag åkte Nissan Leaf och laddade på "vanliga" snabbladdare, så var Fortum klart billigast. Fanns ofta på McDonalds.
Jag vet dock inte om det är så idag.
Bokat Cybertruck
Användarvisningsbild
reven
Teslaägare

Inlägg av reven »

Ilcabrone skrev:
reven skrev:
758
Skriv svar