Vad menar du med svetsfog i bakluckan? Är det en fog i själva luckan som ”släppt”?reven skrev:Vi vet att sakerna blir åtgärdade och bilen fungerar ju att köra med, detta är i princip enbart kosmetiskt förutom svetsfogen i bakluckan som kan bli litet problem vid eventuell krock.
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
När man öppnar luckan och tittar uppe till vänster är det en fog som har spruckit.Fredrik j skrev:
Vad menar du med svetsfog i bakluckan? Är det en fog i själva luckan som ”släppt”?
-
Hej på er alla Teslaproffs!
Jag har tänkt köpa en Model 3 Performance. På hemsidan är nu leveranstiden 5-10 veckor, men efter att ha spenderat halva helgen i detta forum så ser jag att det är väldigt blandat med snabba leveranstider respektive väldigt långa leveranstider.
Frågan till er med erfarenhet:
Är det bättre att köpa en lagerbil som finns i t.ex Stockholm eller som har status ”under transport” om man vill ha sin nya bil så fort som möjligt?
Tack för svar på förhand!
/ Micke
Jag har tänkt köpa en Model 3 Performance. På hemsidan är nu leveranstiden 5-10 veckor, men efter att ha spenderat halva helgen i detta forum så ser jag att det är väldigt blandat med snabba leveranstider respektive väldigt långa leveranstider.
Är det bättre att köpa en lagerbil som finns i t.ex Stockholm eller som har status ”under transport” om man vill ha sin nya bil så fort som möjligt?
/ Micke
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Ja.
Jag fick min efter en månad.
Jag fick min efter en månad.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Bokat Cybertruck
Beställde vår vita TM3P den 10 juli. Leverans 28 augusti.mbjoerklund skrev:Hej på er alla Teslaproffs!
/ Micke
Kommer ett par leveranser nu. Nästa kommer om ett par månader.
3 första siffror i Vin 7XX?reven skrev:Jag fick gamla frunken och ingen eltrunk.
Sett flera transporter fulla med Model 3 på E6 norr om Malmö.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
Update:
Imorse beställde jag en M3P Midnight silver som var en lagerbil under transport. Allt är klart med finans genom DNB (väldigt smidigt).
Vad är nästa steg för min del?
Imorse beställde jag en M3P Midnight silver som var en lagerbil under transport. Allt är klart med finans genom DNB (väldigt smidigt).
Väntan?mbjoerklund skrev:Update:

- Quadrillion
- Teslaägare
Beställa tillbehör och mods?mbjoerklund skrev:Update:

En sak som jag funderat lite på som jag inte alls har koll på, jag har laddning ordnad hemma och på landet, men vilka laddnätverk i övrigt finns det som man borde skaffa sig tillgång till? 

FöljerSkyria skrev:En sak som jag funderat lite på som jag inte alls har koll på, jag har laddning ordnad hemma och på landet, men vilka laddnätverk i övrigt finns det som man borde skaffa sig tillgång till?
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
Beror på var man kör förstås. Efter 3400 mil har jag fortfarande inte skaffat något.Skyria skrev:En sak som jag funderat lite på som jag inte alls har koll på, jag har laddning ordnad hemma och på landet, men vilka laddnätverk i övrigt finns det som man borde skaffa sig tillgång till?
Trots att jag saknade hemmaladdning första 2000 milen löste det sig ändå(finns mkt gratisladdning i sydvästra Skåne). Sen jag fick hemmaladdning har jag laddat hemma till 100%. Bekvämast så.
Men jag har förstås "alla" appar, ifall behov skulle uppstå.
Ska hämta min Tesla nästa vecka men det står fortfarande att min faktura håller på att upprättas. Hur länge ska det stå så? Har förstått att man får regnumret med fakturan och jag kan ju inte förbereda med försäkring utan regnummer. Handpenningen är betalt och lånet beviljat.
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Var inne i fredags i Malmö med min för ett fix, och där stod en transporter och lossade Model 3, så det kommer nog en del leveranser i månaden.taliz skrev:Sett flera transporter fulla med Model 3 på E6 norr om Malmö.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Hämtade ut min SR+ idag med nya frunken. Ingen eltrunk dock. Vin på 755Ilcabrone skrev:3 första siffror i Vin 7XX?reven skrev:Jag fick gamla frunken och ingen eltrunk.
Du kan använda uppladdning.nu för att få rätt bra koll på vem som har laddstolpar i de områden du brukar befinna dig. Sen skaffar du app/bricka för dem. Ska jag till något nytt ställe brukar jag kika i förväg för att se vem/vilka som driftar stolparna på orten, och om jag behöver fixa något nytt inför det.Skyria skrev:En sak som jag funderat lite på som jag inte alls har koll på, jag har laddning ordnad hemma och på landet, men vilka laddnätverk i övrigt finns det som man borde skaffa sig tillgång till?
Appen Plugshare är en bra kompis i mobilen för att hålla ungefär samma koll som uppladdning.nu.
Vill du inte kolla runt hade jag föreslagit Bee, Eon, InCharge och Fortum för att täcka de som ofta finns lite här och där och som är rätt stora på mindre orter där tex Teslas egna laddare saknas.
Teslas eget nätverk täcker, som jag upplever det, allt som oftast allt man behöver på resande fot. Men så klart lite beroende på vart man åker.
M3 LR -20, okrokad
Så stod det ända fram till jag hämtat bilen för mig.Kolbackx skrev:Ska hämta min Tesla nästa vecka men det står fortfarande att min faktura håller på att upprättas. Hur länge ska det stå så? Har förstått att man får regnumret med fakturan och jag kan ju inte förbereda med försäkring utan regnummer. Handpenningen är betalt och lånet beviljat.
M3 LR -20, okrokad
- kenjon
- Teslaägare
Du får 2 veckors försäkring genom Tesla/TryggHansa, så du behöver inte bry dej om det förrän efter du har hämtat bilen.Kolbackx skrev:Ska hämta min Tesla nästa vecka men det står fortfarande att min faktura håller på att upprättas. Hur länge ska det stå så? Har förstått att man får regnumret med fakturan och jag kan ju inte förbereda med försäkring utan regnummer. Handpenningen är betalt och lånet beviljat.
Bokat Cybertruck
Bokat Cybertruck
Blä.JeJeTesla skrev:Hämtade ut min SR+ idag med nya frunken. Ingen eltrunk dock. Vin på 755Ilcabrone skrev:3 första siffror i Vin 7XX?reven skrev:Jag fick gamla frunken och ingen eltrunk.
Tack för tipsen! Har beställt Bee och InCharge som verkar vara mest aktuella för mig på de platser jag kommer åka till där jag saknar egen laddningcpt_rb skrev:Du kan använda uppladdning.nu för att få rätt bra koll på vem som har laddstolpar i de områden du brukar befinna dig. Sen skaffar du app/bricka för dem. Ska jag till något nytt ställe brukar jag kika i förväg för att se vem/vilka som driftar stolparna på orten, och om jag behöver fixa något nytt inför det.Skyria skrev:En sak som jag funderat lite på som jag inte alls har koll på, jag har laddning ordnad hemma och på landet, men vilka laddnätverk i övrigt finns det som man borde skaffa sig tillgång till?
Appen Plugshare är en bra kompis i mobilen för att hålla ungefär samma koll som uppladdning.nu.
Vill du inte kolla runt hade jag föreslagit Bee, Eon, InCharge och Fortum för att täcka de som ofta finns lite här och där och som är rätt stora på mindre orter där tex Teslas egna laddare saknas.
Teslas eget nätverk täcker, som jag upplever det, allt som oftast allt man behöver på resande fot. Men så klart lite beroende på vart man åker.

- kenjon
- Teslaägare
När jag åkte Nissan Leaf och laddade på "vanliga" snabbladdare, så var Fortum klart billigast. Fanns ofta på McDonalds.
Jag vet dock inte om det är så idag.
Jag vet dock inte om det är så idag.
Bokat Cybertruck
Bokat Cybertruck
758Ilcabrone skrev:3 första siffror i Vin 7XX?reven skrev:Jag fick gamla frunken och ingen eltrunk.