Et eksempel
Elbil24 gjør som vanlig våre rekkeviddetester (100% - 0%) på alle biler. Som et eksempel testet vi Opel Ampera-e og Kia e-Niro i en sammenligningstest på både sommerføre og vinterføre.
Mens Kia e-Niro nådde 44,8 mil på sommerføre, kom Ampera-e 40,2 mil. Begge bilene har nær identisk drivlinje fra samme produsent, både når det gjelder batteri og elmotor.
Da vinteren kom gjorde vi samme øvelse, men med store forskjeller i resultatene. Kia e-Niro klarte da 39,9 mil, mens Ampera-e leverte 30 mil – faktisk rett under. Differansen i rekkevidde doblet seg altså fra sommer- til vintertemperaturer.
Vi har også andre eksempler der det er merkbart større forskjell på biler med og uten varmepumpe, ikke minst i hvor raskt bilene blir varme i selve kupéen.
det kommer ju gå att jämföra med Model 3 SR+ med och utan VP, övriga drivlinan är ju samma. Blir spännande att se resultatet. Blir väl en klassisk TeslaBjörn video på det antar jag.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
The new Model 3 is also getting all of the features that we confirmed in previous reports, like a powered trunk, new double-paned windows, and several aesthetic changes.
Nu mailade Tesla (från deliverySE@tesla.com) om att "Din beställning har ändrats". Nu visas det nya utseendet när man loggar in . M3 LR Blå/svart, beställd den 24/9.
Nu mailade Tesla (från deliverySE@tesla.com) om att "Din beställning har ändrats". Nu visas det nya utseendet när man loggar in . M3 LR Blå/svart, beställd den 24/9.
Såg också det, var ett par frenetiska minuter av letande innan jag såg att bilden ändrats
Nu mailade Tesla (från deliverySE@tesla.com) om att "Din beställning har ändrats". Nu visas det nya utseendet när man loggar in . M3 LR Blå/svart, beställd den 24/9.
Gott! Många små, men sammanlagt mycket bra förbättringar, som man önskar att man själv hade fått!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Har det inte producerats några SR+ av den nya modellen?
Kollar man i konfiguration på SR+ så står det leverans februari. Kollar man på LR så står det november och då är det väl bilarna som är på väg till Sverige nu som de matchar beställningen mot.
Har det inte producerats några SR+ av den nya modellen?
Kollar man i konfiguration på SR+ så står det leverans februari. Kollar man på LR så står det november och då är det väl bilarna som är på väg till Sverige nu som de matchar beställningen mot.
Besvarar min egen fråga. Såg i Tibors artikel att det enbart är Long Range som är av nya modellen som kommer nu. SR+ levereras först i februari.
Video på kinesiska så jag förstår inget men visar lite av den nya center konsolen.
Med den laddaren av telefonerna så kommer de inte klara några kraftiga accelerationer.
Video på kinesiska så jag förstår inget men visar lite av den nya center konsolen.
Med den laddaren av telefonerna så kommer de inte klara några kraftiga accelerationer.
Nya mittkonsollen är det enda jag inte gillar med uppdaterade 3an, chrome utanpå eller inte spelar mig ingen roll, VP nice, elbaklucka nice, nya fälgar förnöjer. https://www.teslarati.com/tesla-model-3 ... nsole/amp/
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Vad gäller rattvärme så står det ju att det ska finnas i manualen, borde tyda på att de förr eller senare implementerar en sådan:
”Aktivera klimatanläggning: Du kan förkonditionera kupén genom att ändra luftflödesriktningen från luftutsläppen och aktivera eller inaktivera ratt- och sätesvärmarna.”
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Vad gäller rattvärme så står det ju att det ska finnas i manualen, borde tyda på att de förr eller senare implementerar en sådan:
”Aktivera klimatanläggning: Du kan förkonditionera kupén genom att ändra luftflödesriktningen från luftutsläppen och aktivera eller inaktivera ratt- och sätesvärmarna.”
Kan det vara så att hårdvaran är implementerad i ratten och att mjukvaran kommer senare. Kanske kan förklara att det inte omnämns på sajten ännu? Eller önsketänkande från min sida kanske?
Jag premiärkörde förvärmningen av kupén, enligt manual ska det ta minst en halvtimme men det måste vara att elda för kråkorna om det inte är väldigt kallt. Från -5 till +28 tog bara ett par minuter med stolsvärme fram på och 20.0 grader på klimatanläggningen, inte ens ratten var kall att hålla i.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld