Teslaspotting

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: Teslaspotting

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Oppfinnarn skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Oppfinnarn skrev:
Ang. vinkningar. Kanske har det minskat sedan autopiloten kom? Jag menar, det sitter kanske inte någon i framsätet numera. Man kanske skall kolla om vinkningen kommer från passagerarsätet/baksätet/trunken eller till och med frunken ;-) ....

Då jag inte har autopiloten ännu, vinkar jag glatt från förarsätet till alla Teslor jag möter, senast en Norsk en i Bjärred i Lördags :)
Jag såg dig inte vinka idag (9/11) när jag mötte dig i Bjärred vid 17:30
Du väntade i korsningen för att svänga in på "din gata" när jag passerade.
Okej det var mörkt så det kanske inte ens var du :?
Men min vinkning förblev obesvarad :(
Vid Netto i Bjärred, så stämmer det mycket väl. Nja, jag vinkade precis när du körde förbi, såg det för sent, så du såg kanske inte min vinkning. Det var ju TM:s demobil du körde (stod Tesla Motors på sidorna)?, och det var väl den P85D som jag provkörde för ngn vecka sedan vid Emporia (av reg. numret att döma - om jag nu minns rätt).

Missade tyvärr din sena vinkning. Mörkt var det dessutom. Började tro att Teslavinkningen bara vara en myt efter mina första 3 obesvarade vinkningar i söndags och ytterligare en tillsynes obesvarad vinkning i måndags. Men så var det alltså inte. Då finns det hopp :D

Du mins helt rätt angående bilen. Den stod tidigare på Emporia som demobil.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

Passerade en grå idag på morgonen på E4an ungefär i höjd med Sollentuna...och en röd vid Stinsenavfarten...

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare

Inlägg av Oppfinnarn »

Nicke Nyfiken skrev:
Oppfinnarn skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Jag såg dig inte vinka idag (9/11) när jag mötte dig i Bjärred vid 17:30
Du väntade i korsningen för att svänga in på "din gata" när jag passerade.
Okej det var mörkt så det kanske inte ens var du :?
Men min vinkning förblev obesvarad :(
Vid Netto i Bjärred, så stämmer det mycket väl. Nja, jag vinkade precis när du körde förbi, såg det för sent, så du såg kanske inte min vinkning. Det var ju TM:s demobil du körde (stod Tesla Motors på sidorna)?, och det var väl den P85D som jag provkörde för ngn vecka sedan vid Emporia (av reg. numret att döma - om jag nu minns rätt).

Missade tyvärr din sena vinkning. Mörkt var det dessutom. Började tro att Teslavinkningen bara vara en myt efter mina första 3 obesvarade vinkningar i söndags och ytterligare en tillsynes obesvarad vinkning i måndags. Men så var det alltså inte. Då finns det hopp :D

och den är din numera 8-) ?
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Vinkade som en galning till en röd 85D som körde ner i södra länken från Essingeleden cirka 15.45 idag. Inget vink tillbaka, dock kör jag ju MC.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Remuz skrev:
Vinkade som en galning till en röd 85D som körde ner i södra länken från Essingeleden cirka 15.45 idag. Inget vink tillbaka, dock kör jag ju MC.

Vi kanke ska ha en speciell vinkning så att man vet att det är en klubbmedlem som man ser. Då kan ni utan Tesla vinka utan att vi tror att det är nån galning som håller på.
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare

Inlägg av Challe76a »

Martinen skrev:
Vi kanke ska ha en speciell vinkning så att man vet att det är en klubbmedlem som man ser. Då kan ni utan Tesla vinka utan att vi tror att det är nån galning som håller på.
Bra idé då kan man hälsa lite snyggt vid SC platserna också. Får man rätt hälsning tillbaka vet man att det är någon från TCS och då blir det en trevlig pratstund. Får man inte "rätt" hälsning tillbaka så vet man att det är någon "trist" typ som inte har vätt att hänga online på detta utmärkta ställe.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Telsa
Teslaägare

Inlägg av Telsa »

Jag föreslår:

Bild
Model X, Pearl White
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare

Inlägg av Oppfinnarn »

Telsa skrev:
Jag föreslår:

Bild
:lol: :lol: :lol:
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
Jelasto
Teslaägare

Inlägg av Jelasto »

Jag mötte en grå Tesla i Stockholmstrafiken förra veckan och vinkade självklart. Fick en stirrande blick tillbaka, och såg då att det var en tidigare ABBA-medlem. Trodde kanske jag var ett fanatiskt fan.
85D
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Vadååå? Vinkade inte Björn tillbaka??? :o
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Jelasto skrev:
Jag mötte en grå Tesla i Stockholmstrafiken förra veckan och vinkade självklart. Fick en stirrande blick tillbaka, och såg då att det var en tidigare ABBA-medlem. Trodde kanske jag var ett fanatiskt fan.
Du kanske inte var tillräckligt skäggig?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Jag gav tummen upp till en vit Model S på Fleminggatan idag vid 11-tiden. Känns som en tumme upp nog är lättare att förstå för de icke-TCS-invigda än hysteriskt vinkande. :)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Oppfinnarn skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Oppfinnarn skrev:

och den är din numera 8-) ?
I wish :cry:
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Jelasto skrev:
Du är väl ett fanatiskt fån? Av bilen i varje fall.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Remuz skrev:
Det där har jag också gjort :oops:
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Testade tumme upp idag istället, till en Röd 85D som åkte bredvid mig (körde Toyota idag) upp på Essingeleden, från södra länken, cirka 8.30 idag. Fick ett leende och en tumme upp tillbaka. Han som körde höll inte i ratten :)
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Remuz skrev:
Testade tumme upp idag istället, till en Röd 85D som åkte bredvid mig (körde Toyota idag) upp på Essingeleden, från södra länken, cirka 8.30 idag. Fick ett leende och en tumme upp tillbaka. Han som körde höll inte i ratten :)
du borde fått 2 tummar upp då ;)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Jag såg en silvrig Tesla ute i Långedrag runt lunch. Han vinkade tillbaks! Någon här?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

HelectriC skrev:
Remuz skrev:
du borde fått 2 tummar upp då ;)
Sant. Känns lite snålt såhär i efterhand
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Mötte en på annetorpsvägen innan idag. Men det va ingen som vill vinka till mig.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Jelasto skrev:
Körde du själv Tesla vid tillfället? En man som skriver en internationell hitlåt om platsen där en fransk militärledare förlorade ett slag, måste vara tillräckligt smart för att begripa att du vinkade för att du kör en likadan bil?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Jelasto
Teslaägare

Inlägg av Jelasto »

Herr X skrev:
Jelasto skrev:
Körde du själv Tesla vid tillfället? En man som skriver en internationell hitlåt om platsen där en fransk militärledare förlorade ett slag, måste vara tillräckligt smart för att begripa att du vinkade för att du kör en likadan bil?
Japp, vi hade ju exakt likadana bilar.
85D
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Jelasto skrev:
Herr X skrev:
Jelasto skrev:
Japp, vi hade ju exakt likadana bilar.
Han kanske trodde att han kollade i en spegel eftersom bilarna var lika dana, men blev förvirrad för att hans spegelbild vinkade år honom.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Det är så här vi ska vinka så att vi vet att det är en medlem.
Bild
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Wohoo. Kolla nu knep jag det 1000e inlägget i denna tråden.
Det är så här det går till HelectriC.
Skriv svar