Ang. vinkningar. Kanske har det minskat sedan autopiloten kom? Jag menar, det sitter kanske inte någon i framsätet numera. Man kanske skall kolla om vinkningen kommer från passagerarsätet/baksätet/trunken eller till och med frunken ....
Då jag inte har autopiloten ännu, vinkar jag glatt från förarsätet till alla Teslor jag möter, senast en Norsk en i Bjärred i Lördags
Jag såg dig inte vinka idag (9/11) när jag mötte dig i Bjärred vid 17:30
Du väntade i korsningen för att svänga in på "din gata" när jag passerade.
Okej det var mörkt så det kanske inte ens var du
Men min vinkning förblev obesvarad
Vid Netto i Bjärred, så stämmer det mycket väl. Nja, jag vinkade precis när du körde förbi, såg det för sent, så du såg kanske inte min vinkning. Det var ju TM:s demobil du körde (stod Tesla Motors på sidorna)?, och det var väl den P85D som jag provkörde för ngn vecka sedan vid Emporia (av reg. numret att döma - om jag nu minns rätt).
Missade tyvärr din sena vinkning. Mörkt var det dessutom. Började tro att Teslavinkningen bara vara en myt efter mina första 3 obesvarade vinkningar i söndags och ytterligare en tillsynes obesvarad vinkning i måndags. Men så var det alltså inte. Då finns det hopp
Du mins helt rätt angående bilen. Den stod tidigare på Emporia som demobil.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Jag såg dig inte vinka idag (9/11) när jag mötte dig i Bjärred vid 17:30
Du väntade i korsningen för att svänga in på "din gata" när jag passerade.
Okej det var mörkt så det kanske inte ens var du
Men min vinkning förblev obesvarad
Vid Netto i Bjärred, så stämmer det mycket väl. Nja, jag vinkade precis när du körde förbi, såg det för sent, så du såg kanske inte min vinkning. Det var ju TM:s demobil du körde (stod Tesla Motors på sidorna)?, och det var väl den P85D som jag provkörde för ngn vecka sedan vid Emporia (av reg. numret att döma - om jag nu minns rätt).
Missade tyvärr din sena vinkning. Mörkt var det dessutom. Började tro att Teslavinkningen bara vara en myt efter mina första 3 obesvarade vinkningar i söndags och ytterligare en tillsynes obesvarad vinkning i måndags. Men så var det alltså inte. Då finns det hopp
och den är din numera ?
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 ....
Vinkade som en galning till en röd 85D som körde ner i södra länken från Essingeleden cirka 15.45 idag. Inget vink tillbaka, dock kör jag ju MC.
Vi kanke ska ha en speciell vinkning så att man vet att det är en klubbmedlem som man ser. Då kan ni utan Tesla vinka utan att vi tror att det är nån galning som håller på.
Vi kanke ska ha en speciell vinkning så att man vet att det är en klubbmedlem som man ser. Då kan ni utan Tesla vinka utan att vi tror att det är nån galning som håller på.
Bra idé då kan man hälsa lite snyggt vid SC platserna också. Får man rätt hälsning tillbaka vet man att det är någon från TCS och då blir det en trevlig pratstund. Får man inte "rätt" hälsning tillbaka så vet man att det är någon "trist" typ som inte har vätt att hänga online på detta utmärkta ställe.
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 ....
Jag mötte en grå Tesla i Stockholmstrafiken förra veckan och vinkade självklart. Fick en stirrande blick tillbaka, och såg då att det var en tidigare ABBA-medlem. Trodde kanske jag var ett fanatiskt fan.
Jag mötte en grå Tesla i Stockholmstrafiken förra veckan och vinkade självklart. Fick en stirrande blick tillbaka, och såg då att det var en tidigare ABBA-medlem. Trodde kanske jag var ett fanatiskt fan.
Du kanske inte var tillräckligt skäggig?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Jag gav tummen upp till en vit Model S på Fleminggatan idag vid 11-tiden. Känns som en tumme upp nog är lättare att förstå för de icke-TCS-invigda än hysteriskt vinkande.
och den är din numera ?
I wish
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Du är väl ett fanatiskt fån? Av bilen i varje fall.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Testade tumme upp idag istället, till en Röd 85D som åkte bredvid mig (körde Toyota idag) upp på Essingeleden, från södra länken, cirka 8.30 idag. Fick ett leende och en tumme upp tillbaka. Han som körde höll inte i ratten
Testade tumme upp idag istället, till en Röd 85D som åkte bredvid mig (körde Toyota idag) upp på Essingeleden, från södra länken, cirka 8.30 idag. Fick ett leende och en tumme upp tillbaka. Han som körde höll inte i ratten
du borde fått 2 tummar upp då
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Körde du själv Tesla vid tillfället? En man som skriver en internationell hitlåt om platsen där en fransk militärledare förlorade ett slag, måste vara tillräckligt smart för att begripa att du vinkade för att du kör en likadan bil?
Körde du själv Tesla vid tillfället? En man som skriver en internationell hitlåt om platsen där en fransk militärledare förlorade ett slag, måste vara tillräckligt smart för att begripa att du vinkade för att du kör en likadan bil?
Japp, vi hade ju exakt likadana bilar.
Han kanske trodde att han kollade i en spegel eftersom bilarna var lika dana, men blev förvirrad för att hans spegelbild vinkade år honom.