tor skrev:thebishop skrev:Får väl se om Plaid+ eller Roadster 2 eller FSD eller Cybertruck eller Semi finns först i verkligheten...
(och nu blir jag väl attackerad av de som tycker att Tesla inte gör något fel)
Finns kanske ett mönster om att lova runt och hålla tunt? Måste säga att Tesla är fascinerande dåliga på att leverera det som presenteras.
Trist, hade hoppats på en Plaid+ till nästa sommar...
Vad är det som Tesla inte levererat? Jag menar större saker som en bilmodel eller funktion? Dom har varit sena på mycket (model 3, X osv). Värsta exemplet är väl FSD som ju inte ens finns (FSD beta anser jag inte vara FSD som dom sagt att det ska bli). Men bortsett från det har dom väl bara vara sena?
Jag brukar säga att Elon alltid levererar men aldrig i tid

osäker på FSD men roadster, semi och cybertruck känner jag mig säker på att dom kommer. Frågan är när

Jag tycker att när det börjar vara flera år sent, då har man inte levererat. Se ex. Roadster 2 eller Semi. FSD som du nämner är ju ett skämt.
Den AP1-bil jag köpte skulle ju åka och möta en på privat mark med Summon. Eller hur.
Missförstå mig rätt, jag gillar min bil och vill gärna köpa en ny Plaid+, men börja bli sjukt luttrad nu på att lova runt och hålla tunt som Elon och hans mannar gör. Det är bara sjukt oproffsigt och enda sättet att få Tesla att bli bättre är ju att kommunicera att det bara upplevs inkompetent och kasst av omvärlden.
Stor respekt för vad Elon åstadkommer, men det ursäktar inte sådana här grova missar och ofta direkt missvisande information.
Sen var jag ju lovad en automatiskt stängande laddlucka på min P85D när jag köpte den 2015, den är fortfarande inte levererad...