Var ute och testade en M3:a med FSD programvara men antingen så är inte vägarna där jag körde godkända för det eller så hade Tesla inaktiverat navigera på autopilot eller något annat. Autosteer fungerade men den kändes lite som att åka med en något berusad förare, den pendlade lite fram och åter i sin fil förvisso utan att vara farligt nära ena eller andra linjen.
Så är det värt att lägga extra pengar på en FSD version, kommer man ha nytta av den om man kanske 50% av sin körtid kör motorväg och resten landsvägar/stadskörning?
Är FSD i Sverige likadan som de man kan se på YT-videos eller har de spärrat något här? En bekant sa att bilar i Sverige inte får byta fil på egen hand t.ex. och den biten han jag inte själv testa då jag bara var ute 30 minuter och det tog 20 minuter att lämna stadskärnan

Nu är nog vårt alternativ privatleasing och där vill de ju ha 1300 nånting per månad extra för FSD som jag förstått det och frugan min är teknikmotståndare uti sina naglar

Så fram med alla bra, dåliga och katastrofala erfarenheter ni har så jag i alla fall kan försöka bilda mig en uppfattning om detta med FSD och kostnaden.