lakke skrev:Nicke Nyfiken skrev:lakke skrev:Nicke Nyfiken skrev:Jag har fått ”uppskattad leverans: 7-30 juni” på en vit Tysktillverkad Long Range.
Hur troligt är det??? Gissar på 0% chans. Så jag ger absolut ingenting för de nya datumen som dykt upp i appen idag. Det är bara ett sätt att få folk att sluta ringa och beklagar sig.
Vart står det att din longrange ska komma från Berlin?
I beställningen hos Tesla.
Blev erbjuder kinaleverans i augusti förra året men avböjde och beställningen flyttades då över för matchning mot Berlin.
Du borde dubbelkolla med tesla att den verkligen kommer från Berlin då. Känns otroligt om dom redan skulle börja produktion på longrange i Berlin
Håller med.
Får man gissa och spekulera lite så var det kanske så du uppfattade det från Tesla (att du önskade en MiG) men i praktiken var det enda som skedde i deras system var att leveransen sköts upp till senare (inte specifikt att få en MiG). Gissningsvis till Q2. Nu har Q2 kommit och du har automatiskt blivit matchad mot LR-bilar som börjar dyka upp som tillgängliga i deras system.
Men vore väldigt intressant att höra vad Tesla säger om du kontaktar dem, för håller med om att det är ganska otroligt att de börjat med LR i Berlin.[/quote]
Nä det är inte bara jag som uppfattat det så. Även Tesla uppfattar det så.
Jag har fått det bekräftat från Tesla vid 3 olika tillfällen utan att jag ens frågat.
Första gånge var i höstas när de ringde och berättade att jag som väntade på en LR från Berlin kommer inte att få dragkroken monterad från fabrik, så de skulle dra av 12.000:- på priset.
Andra gången var när jag provkörde MY. Då sa han som höll i provkörningarna att han såg att jag väntade på bil från Berlin, utan att jag sagt något om saken.
Tredje gången var när jag frågade om det gick att göra ändringar på beställningen för att få bilen snabbare. Han kollade i systemet och sa att min beställning var matchad mot Berlin och gick ej att ändra för att få en Kinabil, vilket enligt honom var enda sättet att få en bil tidigare. Jag tänkte mer på val av färg och inredning.
Så min beställning är definitivt en MY LR från Berlin. Och därför tror jag inte alls på de datum som har kommit idag
På min P har jag inte fått något nytt datum. De har bara tagit bort April -22.[/quote]
Jag hade en MY LR innan jag byte till MYP och den skulle också komma från Berlin i Maj var det då , men byte till MYP som skulle komma i April och eftersom det inte stämde så tror jag MY Berlin kommer men senare är MYP