Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Nicke Nyfiken »

lakke skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Jag har fått ”uppskattad leverans: 7-30 juni” på en vit Tysktillverkad Long Range.

Hur troligt är det??? Gissar på 0% chans. Så jag ger absolut ingenting för de nya datumen som dykt upp i appen idag. Det är bara ett sätt att få folk att sluta ringa och beklagar sig.
Vart står det att din longrange ska komma från Berlin?
I beställningen hos Tesla.
Blev erbjuder kinaleverans i augusti förra året men avböjde och beställningen flyttades då över för matchning mot Berlin.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
lakke
Teslaägare

Inlägg av lakke »

Nicke Nyfiken skrev:
lakke skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Jag har fått ”uppskattad leverans: 7-30 juni” på en vit Tysktillverkad Long Range.

Hur troligt är det??? Gissar på 0% chans. Så jag ger absolut ingenting för de nya datumen som dykt upp i appen idag. Det är bara ett sätt att få folk att sluta ringa och beklagar sig.
Blev erbjuder kinaleverans i augusti förra året men avböjde och beställningen flyttades då över för matchning mot Berlin.

Du borde dubbelkolla med tesla att den verkligen kommer från Berlin då. Känns otroligt om dom redan skulle börja produktion på longrange i Berlin
Model Y performance
il_concorde

Inlägg av il_concorde »

Har inte heller fått något mejl :(
Vit/svart MYP beställt Jan-22
Användarvisningsbild
JohnnyBravo
Teslaägare

Inlägg av JohnnyBravo »

Fick Mail. Dock ingen uppdatering i appen eller hemsidan.
Användarvisningsbild
SomTam
Teslaägare

Inlägg av SomTam »

Har beställd svar/svart myp, dec 21. Stod uppskatad lev mars från början.

Nu står det på sidan
Uppskattad leveranstid: Juni 14 – Juni 30

Inget mail dock

:oops: :oops: :oops:
Senast redigerad av SomTam, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas230034

Inlägg av larjon »

SugSnigel skrev:
Har beställt 2 bilar, den ena fick 13-30 Juni nu och den andra blankt.
Har också två beställda. Blankt på båda...

När beställde du dina?
Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare

Inlägg av Honkan »

Någon som fått tid i appen för en vit MYP ??
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inlägg av anna__ »

Nu har allt kapitulerat lol
5557E9C4-E5C9-482B-888F-E7D21FCBD0F3.jpeg
Användarvisningsbild
flamman
Teslaägare

Inlägg av flamman »

lakke skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
lakke skrev:
Nicke Nyfiken skrev:

Du borde dubbelkolla med tesla att den verkligen kommer från Berlin då. Känns otroligt om dom redan skulle börja produktion på longrange i Berlin
Håller med.
Får man gissa och spekulera lite så var det kanske så du uppfattade det från Tesla (att du önskade en MiG) men i praktiken var det enda som skedde i deras system var att leveransen sköts upp till senare (inte specifikt att få en MiG). Gissningsvis till Q2. Nu har Q2 kommit och du har automatiskt blivit matchad mot LR-bilar som börjar dyka upp som tillgängliga i deras system.
Men vore väldigt intressant att höra vad Tesla säger om du kontaktar dem, för håller med om att det är ganska otroligt att de börjat med LR i Berlin.
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Användarvisningsbild
Berka
Teslaägare

Inlägg av Berka »

SomTam skrev:
Har beställd svar/svart myp, dec 21. Stod uppskatad lev mars från början.

Nu står det på sidan
Uppskattad leveranstid: Juni 14 – Juni 30

Inget mail dock

:oops: :oops: :oops:
Samma för mig fast beställd januari -22 och jag har juni 15 - juni 30 :?:
Användarvisningsbild
erikstarck
Teslaägare

Inlägg av erikstarck »

Ajdå. Beställde i mars. Hoppas det inte går in i juli. Då får jag nog avbeställa.
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inlägg av anna__ »

erikstarck skrev:
Ajdå. Beställde i mars. Hoppas det inte går in i juli. Då får jag nog avbeställa.
Samma för mig, kommer avbeställa om det går in i juli
Jjkalla

Inlägg av Jjkalla »

Tippar på att alla som fått ett Mail med ”Dynamic code”, inte skulle fått mailet eftersom det inte finns något datum.
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inlägg av anna__ »

Tyskarna har också fått samma mail idag tydligen med samma lev datum 16 juni - 30 juni :roll:
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inlägg av anna__ »

Jjkalla skrev:
Tippar på att alla som fått ett Mail med ”Dynamic code”, inte skulle fått mailet eftersom det inte finns något datum.
Alla har väl fått samma mail även för dom som fått estimate? Dvs med texten Dynamic Code
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

I LR-tråden, skrev någon att den hade en kontakt på tesla, som sagt att det var ett systemfel, som gjorde att mailen gick ut...
doiknowyou

Inlägg av doiknowyou »

I mailet står det ju ”Dynamic Field: Model” och ska egentligen syfta på vilken bil man har beställt och inte ett datum. Jag har beställt en svart/svart i mars, men har än så länge inget datum någonstans.
Användarvisningsbild
Nordman
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jrgen16756

Inlägg av Nordman »

Jag beställde en vit/svart 2/2-22. Har varken fått Mail eller ny info om prel leveransdag.
Hade prel leverans mars-22 när jag beställde, men det försvann första veckan i april.

Inget inbyte och betalar ”kontant”.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

anna__ skrev:
erikstarck skrev:
Vad är det som händer i juli som är så hemskt?
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Användarvisningsbild
Nordman
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jrgen16756

Inlägg av Nordman »

Tellus skrev:
anna__ skrev:
erikstarck skrev:
Eventuellt att bonusen försvinner för bilar över 700k
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

Nordman skrev:
Tellus skrev:
anna__ skrev:
erikstarck skrev:
Eventuellt att bonusen försvinner för bilar över 700k
Jovisst men det är verkligen eventuellt. Tvek på att dom kommer införa det med så kort varsel.
Införs det kommer även beg priserna stiga på MYP, redan nu får man ut ungefär samma som nypris om man säljer en Y efter 6 månader.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Användarvisningsbild
SomTam
Teslaägare

Inlägg av SomTam »

När är det förmånsvärdet ändras?
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

flamman skrev:
lakke skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
lakke skrev:
Nicke Nyfiken skrev:

Håller med.
Får man gissa och spekulera lite så var det kanske så du uppfattade det från Tesla (att du önskade en MiG) men i praktiken var det enda som skedde i deras system var att leveransen sköts upp till senare (inte specifikt att få en MiG). Gissningsvis till Q2. Nu har Q2 kommit och du har automatiskt blivit matchad mot LR-bilar som börjar dyka upp som tillgängliga i deras system.
Men vore väldigt intressant att höra vad Tesla säger om du kontaktar dem, för håller med om att det är ganska otroligt att de börjat med LR i Berlin.
Nä det är inte bara jag som uppfattat det så. Även Tesla uppfattar det så. ;)

Jag har fått det bekräftat från Tesla vid 3 olika tillfällen utan att jag ens frågat.

Första gånge var i höstas när de ringde och berättade att jag som väntade på en LR från Berlin kommer inte att få dragkroken monterad från fabrik, så de skulle dra av 12.000:- på priset.

Andra gången var när jag provkörde MY. Då sa han som höll i provkörningarna att han såg att jag väntade på bil från Berlin, utan att jag sagt något om saken.

Tredje gången var när jag frågade om det gick att göra ändringar på beställningen för att få bilen snabbare. Han kollade i systemet och sa att min beställning var matchad mot Berlin och gick ej att ändra för att få en Kinabil, vilket enligt honom var enda sättet att få en bil tidigare. Jag tänkte mer på val av färg och inredning.

Så min beställning är definitivt en MY LR från Berlin. Och därför tror jag inte alls på de datum som har kommit idag

På min P har jag inte fått något nytt datum. De har bara tagit bort April -22.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare

Inlägg av Honkan »

lakke skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
lakke skrev:
Nicke Nyfiken skrev:

Håller med.
Men vore väldigt intressant att höra vad Tesla säger om du kontaktar dem, för håller med om att det är ganska otroligt att de börjat med LR i Berlin.[/quote]
Nä det är inte bara jag som uppfattat det så. Även Tesla uppfattar det så. ;)

Jag har fått det bekräftat från Tesla vid 3 olika tillfällen utan att jag ens frågat.

Första gånge var i höstas när de ringde och berättade att jag som väntade på en LR från Berlin kommer inte att få dragkroken monterad från fabrik, så de skulle dra av 12.000:- på priset.

Andra gången var när jag provkörde MY. Då sa han som höll i provkörningarna att han såg att jag väntade på bil från Berlin, utan att jag sagt något om saken.

Tredje gången var när jag frågade om det gick att göra ändringar på beställningen för att få bilen snabbare. Han kollade i systemet och sa att min beställning var matchad mot Berlin och gick ej att ändra för att få en Kinabil, vilket enligt honom var enda sättet att få en bil tidigare. Jag tänkte mer på val av färg och inredning.

Så min beställning är definitivt en MY LR från Berlin. Och därför tror jag inte alls på de datum som har kommit idag

På min P har jag inte fått något nytt datum. De har bara tagit bort April -22.[/quote]

Jag hade en MY LR innan jag byte till MYP och den skulle också komma från Berlin i Maj var det då , men byte till MYP som skulle komma i April och eftersom det inte stämde så tror jag MY Berlin kommer men senare är MYP
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Nicke Nyfiken skrev:
JockeH skrev:
Video från 4/5 visar även vita MYP:
Följde länken och innan videon började var det en reklamsnutt för Scan där budskapet var ”allt behöver inte vara svart eller vitt” :lol: :lol: :lol:
Episkt!! :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar