Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lakke
Teslaägare

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av lakke »

markuswesterberg skrev:
eDrive skrev:
lakke skrev:
Jag fick uppskattad leverans 23-30 juni nu. Tycker det är konstigt att beställningar gjorda för någon månad sen kan ha tidigare uppskattad leverans än min förbokning för 1,5 år sen :shock: :shock: :?

Vit/svart
Håller fullständigt med, känns märkligt att de som beställt ett år senare ändå kan få tidigare uppskattad leverans :x :cry:
Nyfiken på om fler av er som anger att ni beställt tidigt i själva verket, precis som jag, beställde LR MiG först men senare ändrat beställningen till P?

Nej jag beställde MYP iaf. Inte gjort någon ändring
Model Y performance
nist

Inlägg av nist »

Fick uppskattad leverans nu, Umeå 24 -30 juni,
Beställde 20210321, Vit/Svart med FSD
Användarvisningsbild
Old_O
Teslaägare

Ni som beställt MYP

Inlägg av Old_O »

Yes, där kom den! 22 - 30 Juni fick jag precis nu :)

Vit/svart, beställd Aug 2021
Senast redigerad av Old_O, redigerad totalt 1 gånger.
=========
MYP-Pilot
eDrive

Inlägg av eDrive »

markuswesterberg skrev:
eDrive skrev:
lakke skrev:
Jag fick uppskattad leverans 23-30 juni nu. Tycker det är konstigt att beställningar gjorda för någon månad sen kan ha tidigare uppskattad leverans än min förbokning för 1,5 år sen :shock: :shock: :?

Vit/svart
Håller fullständigt med, känns märkligt att de som beställt ett år senare ändå kan få tidigare uppskattad leverans :x :cry:
Nyfiken på om fler av er som anger att ni beställt tidigt i själva verket, precis som jag, beställde LR MiG först men senare ändrat beställningen till P?
Nej jag beställde MYP direkt. Inte gjort någon ändring men dragkroken jag hade i orginalbeställningen togs bort i mars
Vit/Svart Model Y Performance med FSD.
Mattias82

Inlägg av Mattias82 »

anna__ skrev:
Mattias82 skrev:
Appen. Fick augusti nu. Beställt 25:e april
Hade du inte augusti från början?
Jo, när jag beställde, sedan försvann all information om uppskattat datum. Men nu kom det tillbaka.
Användarvisningsbild
jatsson
Teslaägare

Inlägg av jatsson »

jatsson skrev:
Frustrerande! Jag lade min beställning av en MYP vit/svart för mer än ett år sedan (april 2021). Jag fick mejlet från Tesla i fredags men inget har uppdaterats på mitt konto sedan dess. Nu ser jag att andra som beställt i år har fått ett leveransfönster i juni. Känner mig aningen besviken och förbisedd :cry:
Äntligen har man fått ett leveransfönster!!!
57EB5EF7-923F-4533-9037-CD63DB8339D9.jpeg
Tesla Model Y Performance vit uttagen 2022-05-23
Användarvisningsbild
SteSun
Teslaägare

Inlägg av SteSun »

Fått 12-20 maj :D
Model 3 LR 2021 Svart - Såld
Model Y Performance 2022 Svart - Såld
Model X 90D 2016 Svart
Användarvisningsbild
Nordman
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jrgen16756

Inlägg av Nordman »

Fick som många andra ett datum i dag, 22-30/6 hämtar i Trosta. Beställde en vit/svart 2/2-22.

Tight läge då vi sedan länge bokat bilsemester till Frankrike med avresa den 3/7 och jag måste hinna få på PPF innan. Vi hade mars som prel datum när vi bokade båt o hotell mm och trodde det skulle vara lugnt… :lol:

Hoppas på ett mirakel att jag får bilen lite tidigare :roll:
il_concorde

Inlägg av il_concorde »

Ännu inte ha fått något datum än :cry:
#sjuktfrustrerad
Användarvisningsbild
detay
Teslaägare

Inlägg av detay »

Någon som fått tidsslott nu i närtid som blivit kontaktad för exakt leveransdag?
Model Y Performance 2022
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
Robica

Inlägg av Robica »

Har inte fått något i appen, könns som dom straffar mig för att jag plockade bort vinterdäcken :D
Svart/svart 11 mars göteborg
Användarvisningsbild
Berka
Teslaägare

Inlägg av Berka »

jatsson skrev:
jatsson skrev:
Frustrerande! Jag lade min beställning av en MYP vit/svart för mer än ett år sedan (april 2021). Jag fick mejlet från Tesla i fredags men inget har uppdaterats på mitt konto sedan dess. Nu ser jag att andra som beställt i år har fått ett leveransfönster i juni. Känner mig aningen besviken och förbisedd :cry:
Äntligen har man fått ett leveransfönster!!!

Inte för att vara tråkig, men en ny uppskattad leveranstid betyder inte en garanterad leveranstid, min senaste uppskattning var för 2 månader sedan, nu har jag fått en ny uppskattning liknande din men jag håller hoppet uppe att dem ska missa denna också men denna gång före utsatt tid istället :lol:
doiknowyou

Inlägg av doiknowyou »

Robica skrev:
Har inte fått något i appen, könns som dom straffar mig för att jag plockade bort vinterdäcken :D
Känns som om väldigt få har fått datum från Göteborg. Förhoppningsvis smäller det till snart :)
il_concorde

Inlägg av il_concorde »

doiknowyou skrev:
Robica skrev:
Känns som om väldigt få har fått datum från Göteborg. Förhoppningsvis smäller det till snart :)
Hoppas du har rätt! Göteborg här med…
M3L

Inlägg av M3L »

Inte ett ord.
7 april
Svart/svart Göteborg
larzzon

Inlägg av larzzon »

Fick också precis:
24e-30e Jun vit/svart beställd nov 21

Är det någon som har bytt färg sista tiden och sett hur det påverkat leveransen?
Sedan man såg live-bilder/filmer har svart lockat... :D
DrThomas

Inlägg av DrThomas »

larzzon skrev:
Fick också precis:
24e-30e Jun vit/svart beställd nov 21

Är det någon som har bytt färg sista tiden och sett hur det påverkat leveransen?
Sedan man såg live-bilder/filmer har svart lockat... :D
Ja jag bytte från grå (beställd i sept 21) till svart 25 januari och sen till vit 29 januari :) svårt att bestämma mig…

Fick leveransfönster mellan 22-30 juni
KdanielD

Inlägg av KdanielD »

Inte ett ord i app eller hemsida.
Beställt svart/svart den 6/3-2022 med upphämtning i Göteborg.
Senast redigerad av KdanielD, redigerad totalt 2 gång.
Djastar

Inlägg av Djastar »

Är det någon som har koll på varför vissa inte får leverans fönster medans andra får ? Jag kan inte se någon som helst anledning ( när man ser samma bil med samma tillval , beställningsdatum samt samma färgval ) . Verkar inte vara någon på alla dessa Tesla kontor i Sverige som verkar ha koll och kan förklara varför ....
Användarvisningsbild
rolundb
Teslaägare

Inlägg av rolundb »

Djastar skrev:
Är det någon som har koll på varför vissa inte får leverans fönster medans andra får ? Jag kan inte se någon som helst anledning ( när man ser samma bil med samma tillval , beställningsdatum samt samma färgval ) . Verkar inte vara någon på alla dessa Tesla kontor i Sverige som verkar ha koll och kan förklara varför ....
Ingen verkar veta. Jag tycker det är konstigt att det inte "läcker ut" information från insidan om hur det går till. Kanske är det för att det är helt och hållet datorstyrt?
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
Nikohm

Inlägg av Nikohm »

Dom har ju folk som sitter å matchar fattade jag det som när jag pratade idag med SC. Därför det kanske blir lite konstigt ibland :roll: . Men nu har dom kanske koll på dessa sidor mer eller det sa han idag att jo vi vet att det är mkt skriverier på forum :lol:

För verkar ju hyfsad turordning nu kan jag tycka härinne iaf. Förutom han som fick först :lol:
balgoth88

Inlägg av balgoth88 »

Djastar skrev:

I called them today and they said once a car is matched ill know... no explanation as to why others with the same configuration and delivery location are getting a delivery estimate before.

The guy made it sound as though, some people dont get a delivery estimate since they are next in line for a VIN allocation.
Bratenpojken

Inlägg av Bratenpojken »

Har beställt svart/svart 12 feb - 2022, och inte ett ord här heller. Tycker mig se att ganska få med upphämtningsplats Göteborg har fått någon som helst förändring vad gäller estimerad leverans eller dylikt. Nu vill man ju bara ha fanskapet.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

Nikohm skrev:
Dom har ju folk som sitter å matchar fattade jag det som när jag pratade idag med SC. Därför det kanske blir lite konstigt ibland :roll: . Men nu har dom kanske koll på dessa sidor mer eller det sa han idag att jo vi vet att det är mkt skriverier på forum :lol:

För verkar ju hyfsad turordning nu kan jag tycka härinne iaf. Förutom han som fick först :lol:

Nej, matchningssystemet sägs vara automatiskt. Det är väl just därför som det kan bli lite knas ibland.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

Dansson skrev:
Går inte fort att uppräta faktura
En vecka sedan jag fick detta på kontot.......

Nästa steg
Vi håller på att upprätta din faktura och kommer att kontakta dig för att ordna med din slutbetalning.
Det har jag haft i ett par månader på mitt konto...
Skriv svar