Jag fick uppskattad leverans 23-30 juni nu. Tycker det är konstigt att beställningar gjorda för någon månad sen kan ha tidigare uppskattad leverans än min förbokning för 1,5 år sen
Vit/svart
Håller fullständigt med, känns märkligt att de som beställt ett år senare ändå kan få tidigare uppskattad leverans
Nyfiken på om fler av er som anger att ni beställt tidigt i själva verket, precis som jag, beställde LR MiG först men senare ändrat beställningen till P?
Nej jag beställde MYP iaf. Inte gjort någon ändring
Jag fick uppskattad leverans 23-30 juni nu. Tycker det är konstigt att beställningar gjorda för någon månad sen kan ha tidigare uppskattad leverans än min förbokning för 1,5 år sen
Vit/svart
Håller fullständigt med, känns märkligt att de som beställt ett år senare ändå kan få tidigare uppskattad leverans
Nyfiken på om fler av er som anger att ni beställt tidigt i själva verket, precis som jag, beställde LR MiG först men senare ändrat beställningen till P?
Nej jag beställde MYP direkt. Inte gjort någon ändring men dragkroken jag hade i orginalbeställningen togs bort i mars
Frustrerande! Jag lade min beställning av en MYP vit/svart för mer än ett år sedan (april 2021). Jag fick mejlet från Tesla i fredags men inget har uppdaterats på mitt konto sedan dess. Nu ser jag att andra som beställt i år har fått ett leveransfönster i juni. Känner mig aningen besviken och förbisedd
Fick som många andra ett datum i dag, 22-30/6 hämtar i Trosta. Beställde en vit/svart 2/2-22.
Tight läge då vi sedan länge bokat bilsemester till Frankrike med avresa den 3/7 och jag måste hinna få på PPF innan. Vi hade mars som prel datum när vi bokade båt o hotell mm och trodde det skulle vara lugnt…
Hoppas på ett mirakel att jag får bilen lite tidigare
Frustrerande! Jag lade min beställning av en MYP vit/svart för mer än ett år sedan (april 2021). Jag fick mejlet från Tesla i fredags men inget har uppdaterats på mitt konto sedan dess. Nu ser jag att andra som beställt i år har fått ett leveransfönster i juni. Känner mig aningen besviken och förbisedd
Äntligen har man fått ett leveransfönster!!!
Inte för att vara tråkig, men en ny uppskattad leveranstid betyder inte en garanterad leveranstid, min senaste uppskattning var för 2 månader sedan, nu har jag fått en ny uppskattning liknande din men jag håller hoppet uppe att dem ska missa denna också men denna gång före utsatt tid istället
Är det någon som har koll på varför vissa inte får leverans fönster medans andra får ? Jag kan inte se någon som helst anledning ( när man ser samma bil med samma tillval , beställningsdatum samt samma färgval ) . Verkar inte vara någon på alla dessa Tesla kontor i Sverige som verkar ha koll och kan förklara varför ....
Är det någon som har koll på varför vissa inte får leverans fönster medans andra får ? Jag kan inte se någon som helst anledning ( när man ser samma bil med samma tillval , beställningsdatum samt samma färgval ) . Verkar inte vara någon på alla dessa Tesla kontor i Sverige som verkar ha koll och kan förklara varför ....
Ingen verkar veta. Jag tycker det är konstigt att det inte "läcker ut" information från insidan om hur det går till. Kanske är det för att det är helt och hållet datorstyrt?
Dom har ju folk som sitter å matchar fattade jag det som när jag pratade idag med SC. Därför det kanske blir lite konstigt ibland . Men nu har dom kanske koll på dessa sidor mer eller det sa han idag att jo vi vet att det är mkt skriverier på forum
För verkar ju hyfsad turordning nu kan jag tycka härinne iaf. Förutom han som fick först
I called them today and they said once a car is matched ill know... no explanation as to why others with the same configuration and delivery location are getting a delivery estimate before.
The guy made it sound as though, some people dont get a delivery estimate since they are next in line for a VIN allocation.
Har beställt svart/svart 12 feb - 2022, och inte ett ord här heller. Tycker mig se att ganska få med upphämtningsplats Göteborg har fått någon som helst förändring vad gäller estimerad leverans eller dylikt. Nu vill man ju bara ha fanskapet.
Dom har ju folk som sitter å matchar fattade jag det som när jag pratade idag med SC. Därför det kanske blir lite konstigt ibland . Men nu har dom kanske koll på dessa sidor mer eller det sa han idag att jo vi vet att det är mkt skriverier på forum
För verkar ju hyfsad turordning nu kan jag tycka härinne iaf. Förutom han som fick först
Nej, matchningssystemet sägs vara automatiskt. Det är väl just därför som det kan bli lite knas ibland.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017