Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
Skulle kunna vara lite olika också beroende på var man hämtar sin bil. Kanske färre på kö i Norrköping.
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
-
Har nu både fått sms på båda mina bilar plus att de ringt mig.. men när jag frågade lite följdfrågor får jag mer intrycket att de fått centrala instruktioner att ringa runt.. de hade absolut ingen information och försökte dessutom få mig att låsa min design.. när jag frågade om det påverkade leveransen sa han nej.. men du får det nya högre priset.. dock kollade jag model y och det är exakt samma pengar nu som när jag beställde i maj.. på lr är designen låst tyvärr.. De kunde heller inte lova eller garanter något, inte heller visste de hur mycket som kommer eller vart man står i kön.
Men just nu är mina:
LR vti/svart/20" beställd i mitten mars. Uppskattad lev 12 nov- 4 dec (var lovad lev i maj om jag tog 20")
P vit/svart/21" beställd i maj. Uppskattad lev 10-30 sep.
Men just nu är mina:
LR vti/svart/20" beställd i mitten mars. Uppskattad lev 12 nov- 4 dec (var lovad lev i maj om jag tog 20")
P vit/svart/21" beställd i maj. Uppskattad lev 10-30 sep.
Igår fick jag matchning på min MY vit/svart 19" med bekräftad vin. Har uppskattad lev första halvan av augusti. Vad är detta för bil? Ser inga båtar som är på gång... Fler som blivit matchade?
Jag är en av dem som beställde 20" i mars och bytte till 19" i juni...
Fick sms och matchning för någon timme sedan. Har bekräftat vin-nummer med, det ser ut som att allt rasade in idag.Lenapp skrev:Igår fick jag matchning på min MY vit/svart 19" med bekräftad vin. Har uppskattad lev första halvan av augusti. Vad är detta för bil? Ser inga båtar som är på gång... Fler som blivit matchade?
Exakt samma som din beställning, vit/svart, mars 20” men ändrade till 19” i juni. Ingen slutfaktura ännu dock.
Nu beställde jag min lite senare, men kanske finns hopp ändå om att en matchning rullar in snart dåzumba skrev:Fick sms och matchning för någon timme sedan. Har bekräftat vin-nummer med, det ser ut som att allt rasade in idag.Lenapp skrev:Igår fick jag matchning på min MY vit/svart 19" med bekräftad vin. Har uppskattad lev första halvan av augusti. Vad är detta för bil? Ser inga båtar som är på gång... Fler som blivit matchade?
Exakt samma som din beställning, vit/svart, mars 20” men ändrade till 19” i juni. Ingen slutfaktura ännu dock.

Hörde av mig till Tesla över mail idag och fick som svar;
"I dagsläget är ditt förväntade leveransfönster mellan sista veckan i augusti och in i september. Vi har inga bilar på plats ännu och kommer inte kunna göra fönstret snävare än så, men kommer givetvis göra allt vi kan så snart bilarna är på ingång för att kunna leverera den snabbt."
LR vit/svart 19". Beställd 25/5.
Det ska tilläggas att jag kör genom Autoplan och inte har tillgång till beställningen i appen, så har ingen insikt där (på gott och ont
). Kan därför inte heller kolla om jag fått tilldelat VIN genom APIet (som alla av någon anledning helt felaktigt kallar "källkoden"). Som systemutvecklare/programmerare måste jag föra sig med rätt termer
.
"I dagsläget är ditt förväntade leveransfönster mellan sista veckan i augusti och in i september. Vi har inga bilar på plats ännu och kommer inte kunna göra fönstret snävare än så, men kommer givetvis göra allt vi kan så snart bilarna är på ingång för att kunna leverera den snabbt."
Det ska tilläggas att jag kör genom Autoplan och inte har tillgång till beställningen i appen, så har ingen insikt där (på gott och ont

Vill inte vara den som är den, men det är ju inte via APIet, utan det verkar ligga gömt någonstans i hmtlen.lindvalll skrev:Hörde av mig till Tesla över mail idag och fick som svar;
Det ska tilläggas att jag kör genom Autoplan och inte har tillgång till beställningen i appen, så har ingen insikt där (på gott och ont). Kan därför inte heller kolla om jag fått tilldelat VIN genom APIet (som alla av någon anledning helt felaktigt kallar "källkoden"). Som systemutvecklare/programmerare måste jag föra sig med rätt termer
.
Tror du verkligen de levererar ett fast antal fordon till SC?malmer skrev:Skulle kunna vara lite olika också beroende på var man hämtar sin bil. Kanske färre på kö i Norrköping.
Skulle snarare tro att det inte spelar någon roll alls var du hämtar upp din bil, tilldelning styrs av helt andra faktorer än så.
Senast redigerad av frippe, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y LR.
Model S70D
What, vad yrar du om? Vi kanske bara missförstår varandra? Jag pratar om länken folk går mot för att se om man fått VIN tilldelat. Det är ett API, som använder token autentisering (därför krävs inloggning på tesla.com), för att identifiera användaren och hämta relevant data kring din beställning och sedan spotta ut rå data i form av JSON till webbläsaren - därför ser det ut som det görSvejsare skrev:Vill inte vara den som är den, men det är ju inte via APIet, utan det verkar ligga gömt någonstans i hmtlen.lindvalll skrev:Hörde av mig till Tesla över mail idag och fick som svar;
Det ska tilläggas att jag kör genom Autoplan och inte har tillgång till beställningen i appen, så har ingen insikt där (på gott och ont). Kan därför inte heller kolla om jag fått tilldelat VIN genom APIet (som alla av någon anledning helt felaktigt kallar "källkoden"). Som systemutvecklare/programmerare måste jag föra sig med rätt termer
.

Väl på Teslas hemsida/app så hämtar ju dessa data från ett/flera APIer för att presentera genom bl.a. HTML/Javascript/Java/Swift-kod. Ingenting som är data-drivet är kodat i HTML, det är enbart till för presentation.
Mystiskt. Jag fick slutfaktura men inget VIN ännu.zumba skrev:Fick sms och matchning för någon timme sedan. Har bekräftat vin-nummer med, det ser ut som att allt rasade in idag.
Model 3 SR+ 2019
Haha, jag är mkt väl medveten om hur det funkarlindvalll skrev:What, vad yrar du om? Vi kanske bara missförstår varandra? Jag pratar om länken folk går mot för att se om man fått VIN tilldelat. Det är ett API, som använder token autentisering (därför krävs inloggning på tesla.com), för att identifiera användaren och hämta relevant data kring din beställning och sedan spotta ut rå data i form av JSON till webbläsaren - därför ser det ut som det görSvejsare skrev:Vill inte vara den som är den, men det är ju inte via APIet, utan det verkar ligga gömt någonstans i hmtlen.lindvalll skrev:Hörde av mig till Tesla över mail idag och fick som svar;
.
.
Väl på Teslas hemsida/app så hämtar ju dessa data från ett/flera APIer för att presentera genom bl.a. HTML/Javascript/Java/Swift-kod. Ingenting som är data-drivet är kodat i HTML, det är enbart till för presentation.

Det är inte en LR tillverkad i Tyskland som du har blivit matchad mot då?Lenapp skrev:Igår fick jag matchning på min MY vit/svart 19" med bekräftad vin. Har uppskattad lev första halvan av augusti. Vad är detta för bil? Ser inga båtar som är på gång... Fler som blivit matchade?
Såg att det hade levererats några sådana i Tyskland, se länk:
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani ... -customers
Ok! När i mars beställde du? Har gjort exakt samma resa (med samma spec.) och jag beställde 26 mars. Har inte fått något VIN, bara SMS med förfrågan om att eventuellt hämta upp aug/sep. Håller tummarna att något händer för mig med snart!Lenapp skrev:Igår fick jag matchning på min MY vit/svart 19" med bekräftad vin. Har uppskattad lev första halvan av augusti. Vad är detta för bil? Ser inga båtar som är på gång... Fler som blivit matchade?

Har läst på andra forum att det spekuleras i och det finns någon båt som alla missat som innehåller lite Teslor. Sen är ju Morning Chorus på väg till Southampton och Zeebruge. Lär väl vara framme om en och en halv vecka eller så.Esson skrev:Det är inte en LR tillverkad i Tyskland som du har blivit matchad mot då?Lenapp skrev:Igår fick jag matchning på min MY vit/svart 19" med bekräftad vin. Har uppskattad lev första halvan av augusti. Vad är detta för bil? Ser inga båtar som är på gång... Fler som blivit matchade?
Såg att det hade levererats några sådana i Tyskland, se länk:
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani ... -customers
Enligt vin så är den tillverkad i Shanghai, så inget från Berlin. Blir spännande att se om den kommer med krok eller ej.
20" beställdes 8 mars, ändrade till 19" i juni.
20" beställdes 8 mars, ändrade till 19" i juni.
Senast redigerad av Lenapp, redigerad totalt 1 gånger.
Härligt, då verkar ju turordningen stämma. Har för mig att jag gör att alla bilar bör komma med krok nu även om du inte beställde, men om de stänger eller ej får vi nog se när bilderna kommer.Lenapp skrev:Enligt vin så är den tillverkad i Shanghai, så inget från Berlin. Blir spännande att se om den kommer med krok eller ej.
20" beställdes 8 mars.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Ja, i mitt fall i alla fall.Svejsare skrev:Om SC ringer, ringer dom från ett svenskt nummer då?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
ja, svenskt mobilnummerSvejsare skrev:Om SC ringer, ringer dom från ett svenskt nummer då?
-
Har inte fått vin, inget sms med matchning.
Har fått ”Ja” sms där man fick bekräfta att man vill ha leverans.
Dock har jag fått en slutfaktura som jag kan betala. Är det någon ide att betala innan jag fått vin och en matchning? Annars ligger jag bara ute med pengarna till estimerad leverans i december.
LR vit/vit 19.
Fråga lyder: betala eller vänta?
Har fått ”Ja” sms där man fick bekräfta att man vill ha leverans.
Dock har jag fått en slutfaktura som jag kan betala. Är det någon ide att betala innan jag fått vin och en matchning? Annars ligger jag bara ute med pengarna till estimerad leverans i december.
LR vit/vit 19.
Fråga lyder: betala eller vänta?
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Jag betalade inte slutfakturan förrän någon dag före upphämtning i slutet av Juni. Fick inte fakturan förrän jag fått ett datum heller iofs men jag har svårt att tro att det gör varken till eller från för leveransen.
Model Y LR AWD 2022
Hade oxå 20” med leverans i maj, har avbeställt den och beställde en 19” i början av juni.
Fått sms men inget samtal vad jag vet. Ingen slutfaktura, kan inte (orkar inte) leta efter VIN via mobiltelefonen.
Frågade Tesla via Mail och då sa dom till mig att jag kunde räkna med leverans i slutet av augusti. Tror inte ett skit på det med tanke på hur våras gick.
Mitt leveransfönster säger 7-30:e september. Stått så i kanske 1-2 veckor nu. Innan hade jag runt 14-30:e september
Fått sms men inget samtal vad jag vet. Ingen slutfaktura, kan inte (orkar inte) leta efter VIN via mobiltelefonen.
Frågade Tesla via Mail och då sa dom till mig att jag kunde räkna med leverans i slutet av augusti. Tror inte ett skit på det med tanke på hur våras gick.
Mitt leveransfönster säger 7-30:e september. Stått så i kanske 1-2 veckor nu. Innan hade jag runt 14-30:e september
Model Y LR AWD -23
Se till att vara inloggad på ditt Tesla-konto, öppna sedan denna länk så ser du VIN:Anonym skrev:kan inte (orkar inte) leta efter VIN via mobiltelefonen.
https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp- ... ser-orders
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Verkar som om Deep Crimson kommer att komma före de röda (som beräknas till mars-maj 2023). Kanske byta från röd när det blir officiellt, ochman får se bilder på hur det faktiskt ser ut.
https://driveteslacanada.ca/news/giga-b ... multicoat/
https://driveteslacanada.ca/news/giga-b ... multicoat/
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013