Köldpaket - nödvändigt ont eller?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Re: Köldpaket - nödvändigt ont eller?

Inlägg av drakbane »

Bor i Sverige så då kändes det som att det "borde" behövas. Men det är som sagt rätt överreklamerat, ratten är det enda jag nyttjar, ja eller nyttjar vet jag inte, med AP så håller jag ju inte i ratten ändå.

/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare

Inlägg av Bengt »

Rattvärme och värme till bakstolarna är guld värt!
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Jag slängde på vinterpaketet efter min ursprungliga beställning. Började noja över ett par saker:
1. Jag har haft bensinbil med uppvärmda munstycken där jag fått vänta en stund på att värmen ska göra sitt, för att själva munstycket varit igenfruset. Ville inte riskera att få detta problem igen.
2. Jag tänkte att skärmen nog inte funkar med vilka vantar som helst, så rattvärme kan vara en bra grej.

Rattvärmen har räddat mina händer ett par gånger, när dom varit så frusna att det skulle ta lång tid att få upp värmen i händerna annars. Sen är det najs att kunna erbjuda vänner som sitter där bak lite rumpgrillning.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

danni skrev:

Jodå, skärmen är kapacitiv. Och den funkar inte med mina tunna skinnhandskar. Men Tesla säljer ju egna touchscreenhandskar om man vill: http://shop.teslamotors.com/products/to ... ing-gloves
Kjell & Co's för en tiondel av priset är faktiskt riktigt sköna. Inget man skriver sms med men man slipper svara med näsan när det ringer.

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare

Inlägg av Challe76a »

Jag har rattvärme men ingen nytta av den när man kör autopilot...då får man frysa om fingrarna. :D
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Anders N
Teslaägare

Inlägg av Anders N »

Vinterpaketet är onödigt. En riktig man fryser aldrig om händerna.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Anders N skrev:
Hahaha! :mrgreen: Jag tror att de flesta som på allvar beskriver sig själva som "en riktig man" aldrig ens skulle reflektera över att köpa en elbil!
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Jerker skrev:
Anders N skrev:
Hahaha! :mrgreen: Jag tror att de flesta som på allvar beskriver sig själva som "en riktig man" aldrig ens skulle reflektera över att köpa en elbil!
:lol:
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

kanylbullen skrev:
danni skrev:

Jodå, skärmen är kapacitiv. Och den funkar inte med mina tunna skinnhandskar. Men Tesla säljer ju egna touchscreenhandskar om man vill: http://shop.teslamotors.com/products/to ... ing-gloves
Kjell & Co's för en tiondel av priset är faktiskt riktigt sköna. Inget man skriver sms med men man slipper svara med näsan när det ringer.
Haha, jag trodde jag var ensam om att svara med näsan :D
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

Varför snåla in på vinterpaketet som bara kostar 10k?
Det lär ju vara en nackdel den dagen bilen ska säljas om den inte har vinterpaketet.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Niclas skrev:
Varför snåla in på vinterpaketet som bara kostar 10k?
Det lär ju vara en nackdel den dagen bilen ska säljas om den inte har vinterpaketet.
Lika mycket nackdel som det är att köpa en ny bil utan vinterpaket väl? Det verkar ju inte vara direkt ovanligt att välja bort det.

Men om man vill hjälpa Tesla att investera för framtiden skadar det ju inte att ge dem mer pengar om man har lite över.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Tror inte "marknaden" generellt värderar 2:a handsvärdet för en bil med vinterpaket till 10000kr. Alltså vill du inte ha det själv, strunta i det.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Personligen så skulle jag hellre välja en bil med vinterpaket men utan en service.
Användarvisningsbild
Telsa
Teslaägare

Inlägg av Telsa »

Jag tog vinterpaketet på grund av värmen i baksätet. Den har jag aldrig använt då jag parkerar varmt, men det visade sig att rattvärmen är ovärderlig. Det har jag inte haft tidigare i andra bilar, men nu har jag det på mest hela tiden trots varmgarage. Grymt skönt. Skulle jag beställa en ny bil så tar jag det igen.

De gånger jag står utomhus önskar jag att man kunde förvärma ratten (och stolen) via appen... hoppas den möjligheten kommer.
Model X, Pearl White
Användarvisningsbild
andersw
Teslaägare

Inlägg av andersw »

Ingen som nämnt uppvärmningen av torkarna (strikt sett är det ju framrutan som har värmeslingor där torkarna parkerar). De få gånger jag kört i riktigt kallt väder så tycker jag det varit stor skillnad med dem uppvärmda. Gissar att det både är för att gummit blir mjukt och att det är helt rent där de börjar så de får bra start.

(Valde köldpaketet för att få rattvärmen, som jag vänt mig vid i leafen - dock ännu behagligare i teslan, leafen hade en tendens att bli för varm)
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Hur var det med värmeslingan runt kameran fram? Finns den på samtliga bilar och är den igång per automatik som vi sett på några bilar om man inte har vinterpaketet?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Svenssons skrev:
Hur var det med värmeslingan runt kameran fram? Finns den på samtliga bilar och är den igång per automatik som vi sett på några bilar om man inte har vinterpaketet?
Jag har slingan utan att ha vinterpaket, men den går inte igång med automatik vad det verkar, utan med bakruteavfrostning och sidospegelvärme.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Gun o Frank
Teslaägare

Inlägg av Gun o Frank »

Då måste jag fråga.
Jag o min fru har en p85 september 2014. Har den värme i sidobackspeglarna eller är det ett senare tillbehör?
Skriv svar