Ingen kontakt med bilen
Moderator: Redaktion
- lawgiver
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/erik69077
Re: Ingen kontakt med bilen
Hmm samma här, kontakt direkt fast jag inte rört appen på 4 timmar....skumt, brukar ta iaf 10 sekunder för bilen att svara....
S90D Facelift, NextGen-baksäte, Fri SuC
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Ja, det fungerar för mig nu, även efter laddning, så det verkar som att Tesla löst problemet. Och dessutom verkar kontakten upprättas snabbare än tidigare. Hoppas det sistnämnda är något bestående.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Samma här. Efter senaste uppdateringen 28.1 så verkar det som den inte installeras klart. I appen står den och tuggar på 100% men blir inte klar. I bilen finns inga mobiluppkopplingar och ingen navigeringsdata.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Hoppas också att det inte betyder större förbrukning i vila bara…Niklas Z skrev:Ja, det fungerar för mig nu, även efter laddning, så det verkar som att Tesla löst problemet. Och dessutom verkar kontakten upprättas snabbare än tidigare. Hoppas det sistnämnda är något bestående.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Niklas Z
- Teslaägare
Fast nu på morgonen tog det ungefär 10 sekunder igen för att väcka bilen, så den hade nog inte gått ner i ordentlig sömn igår när jag provade.Bjelke skrev:Hoppas också att det inte betyder större förbrukning i vila bara…Niklas Z skrev:Ja, det fungerar för mig nu, även efter laddning, så det verkar som att Tesla löst problemet. Och dessutom verkar kontakten upprättas snabbare än tidigare. Hoppas det sistnämnda är något bestående.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ah det låter braNiklas Z skrev:Fast nu på morgonen tog det ungefär 10 sekunder igen för att väcka bilen, så den hade nog inte gått ner i ordentlig sömn igår när jag provade.Bjelke skrev:Hoppas också att det inte betyder större förbrukning i vila bara…Niklas Z skrev:Ja, det fungerar för mig nu, även efter laddning, så det verkar som att Tesla löst problemet. Och dessutom verkar kontakten upprättas snabbare än tidigare. Hoppas det sistnämnda är något bestående.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Får LTE var 2-3 minut i ca 5 sekunder sedan inget igen i 2-3 minuter. Bilen uthämtad igår så jag trodde självklart problemet bara var för mig men nu verkar det ju vara flera. Har ni fortfarande problem med bilens uppkoppling?
Jag provade precis nyss och det funkade att få kontakt med bilen både från min Android och från min Iphone. Jag har inte använt bilen sen i förrigår så trots att det inte funkade igår så har det börjat funka av sig självt igen idag.PataE73 skrev:Får LTE var 2-3 minut i ca 5 sekunder sedan inget igen i 2-3 minuter. Bilen uthämtad igår så jag trodde självklart problemet bara var för mig men nu verkar det ju vara flera. Har ni fortfarande problem med bilens uppkoppling?
Här är en lista på förkortningar och deras betydelse, som folk i detta Tesla-forum ofta använder: viewtopic.php?f=57&t=6258#p122075
- Niklas Z
- Teslaägare
Min uppkoppling fungerar som den ska idag.PataE73 skrev:Får LTE var 2-3 minut i ca 5 sekunder sedan inget igen i 2-3 minuter. Bilen uthämtad igår så jag trodde självklart problemet bara var för mig men nu verkar det ju vara flera. Har ni fortfarande problem med bilens uppkoppling?
Samma här. Inga som helst problem sedan någon gång runt 20 igårkväll.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
MYLR MiC. Men det var nog problem i mobilnätet/Internet....Niklas Z skrev:Vilken produkt menar du?kenjon skrev:Hela infotainmentsystemet är görsegt. Kan ta fem minuter att få fram kartan i ChargeFinder. Kan inte logga in på den här sajten från bilen. Kan inte skicka meddelanden med röststyrning (den ger felmeddelande innan den har tolkat vad jag har sagt). Att de kunde släppa en sådan produkt, det räcker med två minuters testning för att märka att något är fel.
Jag har inte nyligen gjort en uppdatering av bilens programvara, men har problem i alla fall.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri