Samma för mig, beställd 1/2, uppskattad tid (mars-april). spec syns i min signatur.Spid3r skrev: ↑19 feb 2023 10:11Ni som tror att era bilar finns på nämnd kärra, har ni fått leveransdag eller hur funkar det?
Jag har inte fått någon mer info än uppskattad tid (mars-april).
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
-
Re: Väntrum Model Y
Svart/svart MY RWD 19”+19” hämtad maj-23
Har du leverans i Malmö? Jag har samma datum på min RWD.
Frågan är om man hann att lasta över direkt i Zeebrugge på den tiden de låg i samma hamn, dom låt inte direkt bredvid varandra men Thames flyttade sig i alla fall till samma sida som Lake Kivu.
För nöjets skull så jag följa Thames Higway i alla fall, går hon genom kielkanalen så kan man se den på webbcam i Brunsbüttel, Rendsburg och Kiel, jag kan posta här när det är dags om någon är intresserad.
//Peter
Tesla Modell Y RWD -23
Hyundai Ioniq Classic 28 -19
Kia Niro PHEV -18
Nissan Leaf 24 -15
Och ett gäng fossiler...
Och ett gäng fossiler...
Japp, Malmö för mej men en LR.Rydh skrev: ↑19 feb 2023 11:07Har du leverans i Malmö? Jag har samma datum på min RWD.
Frågan är om man hann att lasta över direkt i Zeebrugge på den tiden de låg i samma hamn, dom låt inte direkt bredvid varandra men Thames flyttade sig i alla fall till samma sida som Lake Kivu.
För nöjets skull så jag följa Thames Higway i alla fall, går hon genom kielkanalen så kan man se den på webbcam i Brunsbüttel, Rendsburg och Kiel, jag kan posta här när det är dags om någon är intresserad.
//Peter
Såg det oxå men det är bara att hålla tummarna.
Vet inte hur det går till med mellanlagring men Thames Highway kanske åker fram och tillbaka om alla bilar inte kom med?
Du får gärna hålla utkik i kanalen
Enligt schemat så ska den gå till Emden så tyvärr inte södertälje, jag tror inte att Kess trafikerar Södertälje så möjligen om de bilarna går på en annan båt
EDIT Kess kör tydligen till Södertälje men inte direkt från Zeebrygge.
//Peter
Tesla Modell Y RWD -23
Kia Niro PHEV -18
Nissan Leaf 24 -15
Och ett gäng fossiler...
Och ett gäng fossiler...
Den båten ska runt en runda i Europa så den blir det inte, men det finns andra båtar i deras flotta, närmast Elbe Higway 24-26/2 sen tror jag att det finns många andra rederier som kör på samma rutter.
http://www.kess.kline.de/data/files/105/HHSchedule.pdf
EDIT, Thames är nu ca 45-50 mil från Brunsüttel så det lär vara nattpassage och riktigt så intresserad så att jag sitter uppe på natten och väntar är jag inte!

//Peter
Tesla Modell Y RWD -23
Kia Niro PHEV -18
Nissan Leaf 24 -15
Och ett gäng fossiler...
Och ett gäng fossiler...
Ni som har uppskattad leveranstid som bara är månader och inte datum tror jag inte var med på Lake Kivu. Men det är ju ett gäng skepp till på väg från Shanghai.Sillsaparill skrev: ↑19 feb 2023 10:37Samma för mig, beställd 1/2, uppskattad tid (mars-april). spec syns i min signatur.Spid3r skrev: ↑19 feb 2023 10:11Ni som tror att era bilar finns på nämnd kärra, har ni fått leveransdag eller hur funkar det?
Jag har inte fått någon mer info än uppskattad tid (mars-april).
Men det är ju risk att flera av oss som har bilar där avstår pga hw4 och då finns det säkert chans på snabbare leverans för er
Tesla Model Y RWD 2023 vit/svart
Hur lång tid tar det från zeebrugge till malmö/gbg/sthlm?
när väl en båt lagt till i zeebrugge alltså.

2023 Röd M3 AWD
Jag har fått leverans mellan 26/2-14/3 med upphämtning i Malmö. Inget VIN ännu. Någon är på forumet som har en kvalificerad gissning om min LR skulle kunna vara med på Thames Highway?
Mvh
Mvh
Kommer den från Shanghai? Inget dolt vin heller?
Det känns ju troligt med de datumen att den skulle varit med på Lake Kivu, men kan du få fram vin så går det att söka på hoeg om den finns med på kommande båtar.
Jag gissar ju att min bil är med på Thames Higway men jag har ju vin och svenskt regnummer trots att jag har liknande datum.
//Peter
Tesla Modell Y RWD -23
Kia Niro PHEV -18
Nissan Leaf 24 -15
Och ett gäng fossiler...
Och ett gäng fossiler...
Jag har fått VIN förra veckan och kunnat läsa ut det är en 2023 Berlinbil.
Finns det något sätt att spåra tyska bilarna också mot Sverige?
Går dom via båt eller lastbil hela vägen?
Den ska hämtas i Umeå...
Finns det något sätt att spåra tyska bilarna också mot Sverige?
Går dom via båt eller lastbil hela vägen?

Den ska hämtas i Umeå...
Tesla Model Y LR Vit med svart inredning - Beställd slutet på Nov 2022
Två och halvt dygn efter att Lake Kivu kom till Zeebrugge så ankommer Thames highway malmö. Så 2-3 dagar ungefär och sedan längre till Göteborg respektive Norrköping, Stockholm och Umeå. Ingen verkar riktigt veta om bilens går med lastbil från Malmö ut i landet eller om de lastas om.
Jag tror din snarare är på Hoegh Trapper som bara är några dagar efter Lake Kivu. Trapper ankommer zeebrugge 22 feb, alltså på tisdag. Och sen 2-3 dagar till Malmö blir nästan precis 26 feb. Att du inte heller har vin pekar också på detta då jag utgår från att alla bilar som nu är på Thames highway är förregistrerade vid det här laget.
Jag antar att den kommer från Shanghai men är inte säker. Färg vit. Var kan jag hitta dolt VIN?Rydh skrev: ↑19 feb 2023 20:33Kommer den från Shanghai? Inget dolt vin heller?
Det känns ju troligt med de datumen att den skulle varit med på Lake Kivu, men kan du få fram vin så går det att söka på hoeg om den finns med på kommande båtar.
Jag gissar ju att min bil är med på Thames Higway men jag har ju vin och svenskt regnummer trots att jag har liknande datum.
//Peter
Mvh
https://chrome.google.com/webstore/deta ... nncblpfanfsah77 skrev: ↑19 feb 2023 21:34Jag antar att den kommer från Shanghai men är inte säker. Färg vit. Var kan jag hitta dolt VIN?Rydh skrev: ↑19 feb 2023 20:33Kommer den från Shanghai? Inget dolt vin heller?
//Peter
Mvh
- Elverkibakluckan
- Teslaägare
Någon som beställt en lagerbil och fått leverans, är tiderna yttertider eller brukar de skjutas?
I lördags hade det dykt upp lite nya lagerbilar, så jag slog till på en svart RWD. Beställde 18/2 och beräknad lev 19/2 - 5/3…
I lördags hade det dykt upp lite nya lagerbilar, så jag slog till på en svart RWD. Beställde 18/2 och beräknad lev 19/2 - 5/3…
Model Y (RWD) 2023
Det låter som en bil som borde varit med på Hoegh asia som kom för ett tag sedan till Belgien. Var det en Ghent-bil? Du får säkert sms inom kort. Under tiden kan du hålla koll på kontot när du får vin, slutfaktura etc.Elverkibakluckan skrev: ↑20 feb 2023 08:11Någon som beställt en lagerbil och fått leverans, är tiderna yttertider eller brukar de skjutas?
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Du behöver bara se till att de fått betalt dagen innan du hämtar bilen. Jag hämtade 28 juni och gjorde överföringen på kvällen den 26:e, inga frågor från deras sida. Vår bil har USS tack och lov, glad över att slippa det dilemmat. Radar saknas men den är ju ändå inte aktiv på de bilarna som har den.
Undrar om det kommer gå att göra retrofit av HD-radar och kanske även nya kamerorna på äldre bilar - om de gör stor skillnad och man tänkt behålla bilen länge vore det ju rätt trevligt.
Undrar om det kommer gå att göra retrofit av HD-radar och kanske även nya kamerorna på äldre bilar - om de gör stor skillnad och man tänkt behålla bilen länge vore det ju rätt trevligt.
Model Y LR AWD 2022
Musk fick frågan i höstas och sa då att det inte var ekonomiskt försvarbart med retro-fit. Nu när det verkar innebära ny radar och 3 extra kameror samt att själva datorn har lite annat format så tror jag vi kan förstå vad han syftade på. Så jag räknar inte med retrofit.jonasl skrev: ↑20 feb 2023 08:59Du behöver bara se till att de fått betalt dagen innan du hämtar bilen. Jag hämtade 28 juni och gjorde överföringen på kvällen den 26:e, inga frågor från deras sida. Vår bil har USS tack och lov, glad över att slippa det dilemmat. Radar saknas men den är ju ändå inte aktiv på de bilarna som har den.
Bra med din info att det går att betala så nära inpå! Har en bil på väg från zeebrugge och planerar att boka leverans några dagar efter 1 mars så jag hinner ta ställning efter eventet. Kommer hw 4 omedelbart avstår jag leverans men dröjer det längre kommer jag nog ta den.
- Elverkibakluckan
- Teslaägare
Jag fick precis SMS om att bilen anlänt till Huddinge och att jag skulle återkomma med önskad leveransdag. -Snabba ryck!flipmac skrev: ↑20 feb 2023 08:50Det låter som en bil som borde varit med på Hoegh asia som kom för ett tag sedan till Belgien. Var det en Ghent-bil? Du får säkert sms inom kort. Under tiden kan du hålla koll på kontot när du får vin, slutfaktura etc.Elverkibakluckan skrev: ↑20 feb 2023 08:11Någon som beställt en lagerbil och fått leverans, är tiderna yttertider eller brukar de skjutas?

Model Y (RWD) 2023
-
- elbilist
Jag väntar på en Ghent bil har levfönster 26/2-8/3 undrar om den är på gång till Norrköpingflipmac skrev: ↑20 feb 2023 08:50Det låter som en bil som borde varit med på Hoegh asia som kom för ett tag sedan till Belgien. Var det en Ghent-bil? Du får säkert sms inom kort. Under tiden kan du hålla koll på kontot när du får vin, slutfaktura etc.Elverkibakluckan skrev: ↑20 feb 2023 08:11Någon som beställt en lagerbil och fått leverans, är tiderna yttertider eller brukar de skjutas?
Äntligen fått VIN på min bil, en LR vit/svart som är beställd 2022-11-08. Verkar vara en Berlin bil som ska hämtas i Norrköping, modellår 2023. Hur kan jag avläsa i VIN när den är tillverkat?
- maik
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael969032
Tyvärr går det inte att utläsa tillverkningsår med VIN men däremot kan man få reda på modellår.
Tillverkningsdatum kan du få reda på om du söker på VIN numret på Car.info om bilen hunnit registreras.
Tesla MY 2023 RWD
Grattis, du får vänta tills den blir förregistrerad. Då kan du söka på VIN på car.info. Jag är i samma situation, men den är inte heller reggad än, kan dröja ett tag!
Halloj!
Jag pausade min Y beställning i somras och tog upp den igen när dom släppte dom nya färgerna.
Jag valde quicksilver denna gången.
Beräknad leverans på hemsidan när jag ändrade var mars-april, sen någon vecka senare när jag pratade med tesla i chatten var det feb-mars. Senast jag pratade med dem var det mars-april som var fönstret min beställning ska komma i.
Någon mer som har beställt dom nya färgerna som enbart görs i Tyskland? Har ni fått något leveransfönster?
Går det att följa leveranserna från tysklandsfabriken?
Jag pausade min Y beställning i somras och tog upp den igen när dom släppte dom nya färgerna.
Beräknad leverans på hemsidan när jag ändrade var mars-april, sen någon vecka senare när jag pratade med tesla i chatten var det feb-mars. Senast jag pratade med dem var det mars-april som var fönstret min beställning ska komma i.
Någon mer som har beställt dom nya färgerna som enbart görs i Tyskland? Har ni fått något leveransfönster?
Beställde 5/2 MYLR, Quicksilver, svart inredning, 19”Eml90 skrev:Halloj!
Gemini. Bara fått uppskattat lev.datum mars-april
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model Y Long Range Quicksilver Beställd 5/1-2022
Jag har beställt 14/1 MYLR Quicksilver med svart inredning och 19”. Har fått 11 mars-27 mars som datum. Hade mars-april innan men fick datumet förra veckan.Eml90 skrev: ↑20 feb 2023 11:16Halloj!
MYLR QUICKSILVER