R96 skrev: ↑22 aug 2023 12:03
Grattis!
Vissa har tur

beställde med samma spec som dig den 29 juli och får min nog mitten av sep.
Du får gärna skriva hur leveransen gått
Anlände 10 minuter innan,. Knallade runt men kunde inte se till min bil. Hade fått SMS innan som tydligt deklarerade att jag absolut inte behövde prata med nån, utan skulle invänta att möjligheten att acceptera leveransen dök upp på mitt konto.
Satte mig i bilen (den jag åkte dit med) och väntade på att nåt skulle hända. Ser då en Mr Cap-klädd ung herre köra fram min bil. Snart kommer även en Tesla-anställd ut med diverse prylar (nyckelkort antar jag), men jag väntade tåligt. Var ärligt talat ganska nyfiken på hur den kontaktlösa leveransen skulle funka.
När klockslaget passerats med 5-10 minuter började jag bli lite otålig, och ungefär samtidigt gick de två in. Då gick jag fram till bilen och började kika på den. Då dök den plötsligt upp på kontot.
Försökta kolla över bilen så noga jag kunde (hade dock ingen checklista, jag är lite för otålig för sånt

). Hittade inget att anmärka på, så jag satte mig och började pilla på lite inställningar. Hade läst på en hel del innan. Efter ett tag kändes det rimligt att åka iväg. Stannade och köpte en kaffe och körde sen de 13 milen hem.
Tycker att allt funkar till belåtenhet. Skulle säga att upp till 100 km/h är prestandan ungefär likvärdig med min ID.3, men sen är Teslan mycket rappare. Körde mycket landsväg hem, och använde autopiloten en hel del. Tycker dock att den adaptiva farthållaren inte är lika intuitiv som på min ID.3, men det är nog mest en vanesak.
Har på gamla bilen också mest förlitat mig på frirullning och blended braking framför one-pedal-driving, så det är en liten omställning. Speciellt när farthållaren kopplar ur och man glömmer att möte upp med gaspedalen.